Ερχεται η αρκούδα της… Skoda

Ερχεται η αρκούδα της… Skoda

Αποστολή στη Μαγιόρκα

Δημήτρης Μπαλής

balis-kodiaq

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η Skoda, η κορυφαία τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία μέλος του ομίλου της VW από το 1991, επέλεξε για το πρώτο της μεγάλο SUV μοντέλο, το όνομα της αρκούδας της Αλάσκας.
Με το Kodiaq αφενός θέλει να δείξει ότι πατάει γερά στην αγορά και εισέρχεται δυναμικά σε μια νέα κατηγορία, αυτή των μεγάλων SUV που έχουν το δικό τους κοινό και σκληρό ανταγωνισμό και αφετέρου ότι με το νέο μοντέλο δίνει το μήνυμα της υπευθυνότητας για την προστασία του περιβάλλοντος. Ότι δηλαδή, μπορείς να κατασκευάζεις μεγάλα αυτοκίνητα, αλλά να χρησιμοποιείς τεχνολογίες που μειώνουν το βάρος, καθώς και κινητήρες μικρού κυβισμού αποδοτικούς και χαμηλούς σε κατανάλωση και ρύπους.
Οδηγώντας το νέο Skoda Kodiaq στη Μαγιόρκα, χωρίς να φέρεις σήμα «πολυτελούς» μάρκας στη μάσκα, μπορείς με το μοντέλο αυτό να αισθάνεσαι κοσμοπολίτης, όπως και όσοι ζουν ή ταξιδεύουν στον θαυμάσιο τόπο των Βαλεαρίδων Νήσων. Αυτό αποτελεί τιμητική διάκριση και για την Skoda, η οποία κατάφερε με τα νέα μοντέλα της να κερδίσει σε αξιοπιστία, κάτι που αποφαίνεται από μεγάλες έρευνες σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Πόσω μάλλον τώρα, με το ολοκαίνουργιο Kodiaq, με το οποίο εισάγει νέα δεδομένα για τη μάρκα. Ας τα γνωρίσουμε αναλυτικότερα…

Εξωτερικός σχεδιασμός
Παρατηρώντας το εξωτερικά, αναμφίβολα ο όγκος εντυπωσιάζει. Δείχνει επιβλητικό και διαθέτει καθαρές γραμμές χωρίς καμπύλες. Μπροστά η μεγάλη 3διάστατη και επιβλητική μάσκα θυμίζει το νέο Superb που λανσαρίστηκε πρόσφατα. Στενοί προβολείς LED με φώτα ημέρας, μεγάλο μεταξόνιο που υποδηλώνει ευρυχωρία και κοντοί πρόβολοι για να συγκρατηθούν οι διαστάσεις.
Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα πίσω φώτα LED, ενώ ο σχεδιασμόςς του σε σχήμα C αποτελεί τυπικό πλέον γνώρισμα των μοντέλων της μάρκας. Η εξωτερική εμφάνιση εξαρτάται και από το επίπεδο του εξοπλισμού, με 3 επιλογές: Active, Ambition και Style.

Αμάξωμα
Τώρα, όσον αφορά στις διαστάσεις, το κατατάσσουν στο άνω άκρο της κατηγορίας των compact μοντέλων. Το συνολικό μήκος είναι 4,697μ, το πλάτος 1,882μ και το ύψος 1,676μ (με μπάρες οροφής), ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,791μ.
Το νέο KODIAQ βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα MQB (modular transverse matrix) του ομίλου Volkswagen, για την εξέλιξη της οποίας παίζει καθοριστικό ρόλο η αυστηρά ελαφριά κατασκευή, ενώ για τη στιβαρή κατασκευή έπαιξε ρόλο ο συνδυασμός των θερμοκολλημένων μεταλλικών φύλλων. Για να δώσω μια αίσθηση του σχετικά ελαφριού αμαξώματος, επισημαίνω ότι με τον βασικό κινητήρα 1.4 TSI, στην προσθιοκίνητη έκδοση ζυγίζει 1.452 κιλά (χωρίς οδηγό), ή 1.540 κιλά με ίδιο κινητήρα 1.4 TSI και σύστημα 4κίνησης.
Καταλήγοντας, αν και μεγάλο διαθέτει αξιόλογη αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0.33.

skoda-kodiaq2

Εσωτερικό
Σε ένα Skoda αυτό που ξέρεις είναι ότι θα βρεις τους μεγαλύτερους ανά κατηγορία αμαξώματος. Το στοιχείο που διαφοροποιεί τη μάρκα είναι οι χώροι και στο Kodiaq προσφέρονται απλόχερα. Τόσο μπροστά, όσο και πίσω, είτε στη δεύτερη είτε στην τρίτη σειρά καθισμάτων, διότι προσφέρεται και σε 7θέσια διάταξη, είναι πολύ άνετο και ευρύχωρο.
Σε ολόκληρο το εσωτερικό κυριαρχούν τα κάθετα στοιχεία, όπως οι τέσσερεις μεγάλοι αεραγωγοί. Η μεγάλη οθόνη αφής χωρίζει το ταμπλό σε δύο ισομεγέθη μέρη, για οδηγό και συνοδηγό, ενώ τα μαλακά πλαστικά τονίζουν την ποιότητα των υλικών. Τριάχτινο τιμόνι με χειριστήρια, καθίσματα που αναδιπλώνουν χωριστά και σύρονται στη μεσαία σειρά (κατά 18 εκ.), τραπεζάκια με ποτηροθήκες στις πλάτες των καθισμάτων, ρυθμιζόμενα καθίσματα για όλους τους σωματότυπους, ηλεκτρο-μηχανικό χειρόφρενο που ενεργοποιείται και απενεργοποιείται με το πάτημα ενός πλήκτρου,είναι ορισμένα σημαντικά χαρακτηριστικά του νέου Skoda Kodiaq. Βέβαια, σε προαιρετικό εξοπλισμό και ανάλογα την έκδοση, υπάρχουν πολλές επιλογές.

skoda-kodiaq5

Πορτμπαγκάζ
Με χωρητικότητα από 720 έως 2.065 λίτρα (με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα), το μοντέλο προσφέρει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του.
Εάν έχει επιλεγεί το προαιρετικό πίσω αναδιπλούμενο κάθισμα, το SUV έχει τη δυνατότητα μεταφοράς στο εσωτερικό του, φορτίων μήκους έως και 2,80μ. Στον προαιρετικό επίσης εξοπλισμό διατίθεται ακόμα και ηλεκτροκίνητη πίσω πόρτα, η οποία μπορεί – με την έξτρα λειτουργία – να ανοίξει και να κλείσει με μία μόνο κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα, ή με το πάτημα ενός πλήκτρου από το εσωτερικό. Στις δυνατότητες του Kodiaq ως μεγάλου SUV, συγκαταλέγεται και η δυνανότητα ρυμούλκησης τρέιλερ βάρους έως 2,5 τόνους στην έκδοση που συνδυάζει κινητήρα TDI/κιβώτιο DSG/κίνηση 4×4. Στο ίδιο μοντέλο διατίθεται επίσης και αποσπώμενος κοτσαδόρος.

Εξοπλισμός
Ο εξοπλισμός με την ονομασία «Simply Clever» στο Kodiaq διαθέτει πάνω από 30 συστήματα εκ των οποίων 7 νέα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι τα προστατευτικά των θυρών που με προφορτισμένα ελατήρια, μόλις ανοίξει η πόρτα, βγαίνουν και προφυλάσσουν από τα συνηθισμένα χτυπήματα στον τοίχο ενός γκαράζ ή σε διπλανά αυτοκίνητα και ύστερα διπλώνουν ξανά, οι ηλεκτρικές παιδικές ασφάλειες για τις πίσω πόρτες, σύστημα In-Car Communication, καθώς και ειδικά προσκέφαλα ύπνου.

Συστήματα υποβοήθησης οδήγησης
Το νέο μεγάλο SUV της Skoda εφοδιάζεται με πληθώρα οδηγικών βοηθημάτων. Καινοτομία στην κατηγορία είναι και το σύστημα υποβοήθησης ρυμούλκησης (Tow Assist), που όταν ρυμουλκεί τρέιλερ, το σύστημα αναλαμβάνει τις κινήσεις του τιμονιού, όταν το αυτοκίνητο κινείται σιγά με όπισθεν. Επιπρόσθετα, υπάρχει και το νέο σύστημα υποβοήθησης ελιγμών με όπισθεν (Manoeuvre Assist), που φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο μόλις εντοπιστεί εμπόδιο στην πορεία του προς τα πίσω.
Στο Kodiaq για πρώτη φορά η μάρκα βάζει και το σύστημα περιφερειακής απεικόνισης (Area View), με το οποίο ευρυγώνιοι φακοί αναμεταδίδουν στην οθόνη του ταμπλό την εικόνα γύρω από το αυτοκίνητο.
Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης και εικονική «εναέρια» προβολή του χώρου, καθώς και εικόνες 180 μοιρών του χώρου μπροστά και πίσω από το αυτοκίνητο. Με αυτή τη λειτουργία διευκολύνεται η οδήγηση, τόσο σε δύσκολες συνθήκες, όσο και σε ανώμαλα εδάφη.
Το σύστημα «Front Assist» με λειτουργία φρεναρίσματος κινδύνου στην πόλη (City Emergency Brake), περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό. Το σύστημα αυτό με τη βοήθεια ραντάρ, εντοπίζει επικίνδυνες καταστάσεις με πεζούς ή άλλα οχήματα που κινούνται μπροστά, ειδοποιεί τον οδηγό, και εφόσον κριθεί αναγκαίο, επιβραδύνει ή ακινητοποιεί τελείως το αυτοκίνητο εφόσον κινείται με ταχύτητα έως 34χλμ./ώρα. Προαιρετικά εφοδιάζεται και με λειτουργία προληπτικής προστασίας πεζών (Predictive Pedestrian Protection).

Εξάλλου, διαθέσιμα είναι και άλλα συστήματα. Το ενεργό Cruise Control (ACC), βοηθά τον οδηγό να διατηρήσει, τόσο την επιλεγμένη ταχύτητα ταξιδίου, όσο και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Συστήματα όπως το Lane Assist, το Blind Spot Detect και το Rear Traffic Alert, βοηθούν, με τη χρήση του πίσω ραντάρ, τον οδηγό να διατηρήσει την πορεία του στην λωρίδα κυκλοφορίας, να πραγματοποιήσει με ασφάλεια αλλαγή λωρίδας, αλλά και να κάνει οποιαδήποτε μανούβρα με την όπισθεν. Εάν το αυτοκίνητο διαθέτει το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, το ACC και το κιβώτιο DSG, το Traffic Jam Assist διαθέτει και μία επιπλέον λειτουργία. Διατηρεί την ταχύτητα και ενεργοποιεί τα φρένα σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας με χαμηλή ταχύτητα. Επιπλέον, και χάρη στη λειτουργία Lane Assist, το αυτοκίνητο διατηρεί την πορεία του στα όρια της λωρίδας που κινείται, με ταχύτητα μέχρι τα 65χλμ./ώρα.
Επίσης, το σύστημα προειδοποίησης του οδηγού (Driver Alert) αναγνωρίζει τυχόν σημάδια κούρασης του οδηγού, και του προτείνει να κάνει στάση. Το σύστημα υποβοήθησης έκτακτης ανάγκης (Emergency Assist), σε συνδυασμό με το κιβώτιο DSG, είναι ακόμα μία λειτουργία που συνεργάζεται με το ACC και το Lane Assist. Εφόσον διαγνωστεί επικίνδυνη κατάσταση και ταυτόχρονη αδράνεια του οδηγού, το σύστημα έχει τη δυνατότητα πλήρους ακινητοποίησης του μεγάλου SUV. Το σύστημα προληπτικής προστασίας των επιβατών (Crew Protect Assist), που διατίθεται σε δύο παραλλαγές, κλείνει αυτόματα τα παράθυρα και την οροφή, και σφίγγει τις ζώνες ασφαλείας, σε περίπτωση επικείμενου ατυχήματος. Στον βασικό εξοπλισμό, περιλαμβάνεται και το σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης των φρένων (Multi-Collision Brake), που αποτρέπει την οποιαδήποτε ανεξέλεγκτη κίνηση του Kodiaq μετά τη στιγμή του ατυχήματος. Τέλος, το σύστημα υποβοήθησης ταξιδίου (Travel Assist) διαθέτει με τη βοήθεια κάμερας αναγνώριση της οδικής σήμανσης και εμφανίζει, σε μορφή εικόνας στην οθόνη του ταμπλό, ή/και του συστήματος πλοήγησης, όλες τις πινακίδες της οδικής σήμανσης.

skoda-kodiaq3

SKODA Connect
Εδώ μιλάμε για την καινοτομία που εισάγει η μάρκα στα νέα της μοντέλα, αρχής γενομένης από το Kodiaq. Με τις λύσεις στον τομέα του infotainment και της δικτύωσης, το μεγάλο SUV της Skoda, είναι μόνιμα online.
Η εφαρμογή Skoda Connect χωρίζεται σε δύο κατηγορίες λειτουργιών: οι υπηρεσίες Infotainment Online που παρέχουν περισσότερη πληροφόρηση και λεπτομέρειες πλοήγησης σε πραγματικό χρόνο, και η λειτουργία Care Connect που εξασφαλίζει εξ αποστάσεως πρόσβαση και οδική βοήθεια.

Η λειτουργία Infotainment Online περιλαμβάνει την online και σε πραγματικό χρόνο, πληροφόρηση για τη ροή της κίνησης στην επιλεγμένη διαδρομή. Η υπηρεσία της Google Earth (διαθέσιμο σε σύστημα Columbus) εμφανίζει το δρόμο με τοπογραφική απεικόνιση μέσω του Google. Η επιλογή Google Street View (διαθέσιμο σε σύστημα Columbus), εμφανίζει εικόνα του τόπου προορισμού.
Στο πακέτο του infotainment περιλαμβάνονται: η ενημέρωση των χαρτών, τιμές των καυσίμων, πληροφορίες για θέσεις στάθμευσης, online ειδήσεις, πληροφορίες για τον καιρό, καθώς και σημεία ενδιαφέροντος (POI).
Οι Online υπηρεσίες Infotainment παρέχονται δωρεάν από την ελληνική εισαγωγική εταιρεία Kosmocar (στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι δωρεάν για τον πρώτο χρόνο και είναι διαθέσιμες με χρέωση για το επόμενο χρονικό διάστημα).

Μία από τις πιο σημαντικές λειτουργίες του συστήματος υπηρεσιών Care Connect (παρέχεται δωρεάν για 13 χρόνια) είναι και η κλήση έκτακτης ανάγκης (Emergency Call): η λειτουργία κλήσης έκτακτης ανάγκης (eCall), καλεί αυτόματα μετά από ένα ατύχημα σε ένα κέντρο επειγόντων περιστατικών, μόλις ενεργοποιηθεί κάποιος μηχανισμός προστασίας (αερόσακος, ζώνη κλπ). Η λειτουργία αυτή διατίθεται στο βασικό εξοπλισμό και ενσωματώνεται στο πακέτο υπηρεσιών Care Connect. Σε περιπτώσεις λιγότερο σοβαρών ατυχημάτων, υπάρχει λειτουργία ενημέρωσης, καθώς και κλήση για ενημέρωση ακινητοποίησης από βλάβη. Στο πακέτο Care Connect περιλαμβάνονται επίσης και υπηρεσίες πρόληψης. Μόλις ενεργοποιηθεί η συγκεκριμένη επιλογή, όλα τα δεδομένα λειτουργίας του αυτοκινήτου μεταδίδονται σε μορφή ημερολογίου, στο συνεργείο, ώστε να προγραμματιστεί καλύτερα η επόμενη συντήρηση.
Η τρίτη υπηρεσία του συστήματος Care Connect είναι η εξ αποστάσεως πρόσβαση.

Παράλληλα, η Skoda προσφέρει τώρα και την εφαρμογή Connect app, με την οποία δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης και ελέγχου των διαφόρων πρόσθετων υπηρεσιών.
Για παράδειγμα: το smartphone θα ειδοποιήσει τον οδηγό εάν το αυτοκίνητό του μετακινήθηκε από κάποιον χωρίς εκείνος να το γνωρίζει – ή με πολύ γρήγορη κίνηση, ή εκτός μίας προκαθορισμένης περιοχής. Με αυτή την εφαρμογή, δίνεται η δυνατότητα μεταφοράς των στοιχείων του ‘route planner’ από τον υπολογιστή κατευθείαν στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου.
Για πρώτη φορά στο νέο Kodiaq η εφαρμογή SmartLink all-in-one app ενσωματώνει και τη λειτουργία SmartGate – σε συνδυασμό με το υπάρχον λογισμικό Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink™. Όλες οι δημοφιλείς υπηρεσίες διαθέσιμες σε μία μόνο εφαρμογή: δεδομένα πλοήγησης, μουσική και ειδήσεις, στοιχεία λειτουργίας του αυτοκινήτου μέσω του συστήματος infotainment του αυτοκινήτου – και αυτό ανεξάρτητα από το επίπεδο εξοπλισμού.

skoda-kodiaq4

Συστήματα Infotainment
Τα ηχοσυστήματα και τα συστήματα infotainment στο νέο μοντέλο είναι μέσα στην τεχνολογία. Ανταποκρίνονται ταχύτατα, προσφέρουν κορυφαίας ποιότητας λειτουργίες και επιλογές χειρισμού, και διαθέτουν τελευταίας γενιάς οθόνες αφής – που αντιδρούν ακόμα και με το άγγιγμα ενός δαχτύλου, και χωρίς να χρειάζεται να πιέσεις στην επιλογή. Οι βασικές λειτουργίες είναι ιδιαίτερα εύκολες στην επιλογή τους, μέσω φυσικών πλήκτρων ελέγχου.

Κινητήρες
Πέντε κινητήρες, δύο πετρελαίου TDI και τρεις βενζίνης TSI, θα είναι διαθέσιμοι. Ολοι διαθέτουν υπετροφοδότηση και σύστημα άμεσου ψεκασμού, πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών EU6, ενώ φέρουν σύστημα Stop-Start, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, καθώς και ένα πανίσχυρο σύστημα διαχείρισης θερμικών απωλειών, που συμβάλλουν καθοριστικά στον περιορισμό της κατανάλωσης, παρά την αυξημένη απόδοσή τους.

Οι επιλογές των βενζινοκινητήρων περιλαμβάνουν δύο 1.4 TSI, και έναν 2.0 TSI. Η βασική έκδοση του μικρού 4κύλινδρου αποδίδει 125 ίππους και 200 Nm ροπής. Η μέτρηση της κατανάλωσής του σύμφωνα με τα νέα πρότυπα NEDC, είναι 6 λίτρα/100 χλμ., και οι εκπομπές του CO2 είναι 140 γρ./χλμ. Στην πιο ισχυρή έκδοσή του ο κινητήρας 1.4 αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής. Διαθέτει το σύστημα ACT – Active Cylinder Technology – που έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης των κυλίνδρων Νο2 και Νο3, όταν το φορτίο και ο ρυθμός περιστροφής του κινητήρα είναι χαμηλά. Ετσι, εξοικονομείται καύσιμο.
Ο κορυφαίος βενζινοκινητήρας της γκάμας, ο 2.0 TSI επιτυγχάνει κορυφαία οικονομία και απόδοση χάρη στο νέο σύστημα διαχείρισης καύσης που διαθέτει. Η ισχύς του είναι 180 ίπποι, και η ροπή 320 Nm.

Στον τομέα των πετρελαιοκινητήρων, ο 2.0 TDI θα είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη με ισχύ 150 ίππους, και ροπή 340 Nm. Η κορυφαία έκδοση της γκάμας θα αποδίδει 190 ίππους και η ροπή της θα φτάνει τα 400 Nm. Ο βασικός κινητήρας TDI χρειάζεται κατά μέσο όρο 5 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χλμ. και εκπέμπει 131γρ./χλμ. CO2. Ο πιο δυνατός κινητήρας πετρελαίου επιταχύνει το μεγάλο SUV σε μόλις 8,6 δευτ. (0-100 χλμ./ώρα), εξασφαλίζοντάς του τελική ταχύτητα που φτάνει τα 210χλμ./ώρα.

skoda-kodiaq6

Συστήματα μετάδοσης
Το Skoda Kodiaq θα διατίθεται με διάφορες τεχνολογίες μετάδοσης. Ανάλογα και με τον κινητήρα, υπάρχει το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή τα κιβώτια τεχνολογίας DSG, με έξι ή επτά ταχύτητες (πρώτη φορά σε Skoda το δεύτερο).

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το χειρισμό του 7τάχυτου DSG, στην αυτόματη λειτουργία (θέση D) και τη λειτουργία S, ή το χειροκίνητο έλεγχο μέσω του κλασικού μοχλού αλλαγής, ή μέσω των ‘paddles’ στο τιμόνι. Όταν επιλεγεί το πρόγραμμα Eco στο προαιρετικό σύστημα Driving Mode Select, το αυτοκίνητο απεμπλέκει το κιβώτιο ταχυτήτων: μόλις ο οδηγός τραβήξει το πόδι του από το γκάζι και η ταχύτητα είναι πάνω από 20χλμ/ώ. Το σύστημα μετάδοσης αδρανοποιείται και το αυτοκίνητο απλά «ρολάρει».

Και οι δύο κορυφαίοι κινητήρες της γκάμας – ο TDI των 190 ίππων και ο TSI των 180 – διαθέτουν 7άρι κιβώτιο DSG, και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός υιοθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Skoda. Το χειροκίνητο 6άρι και το 6άρι DSG προσφέρονται στον προαιρετικό εξοπλισμό των εκδόσεων 1.4 TSI των 150ίππων, με 4κίνηση. Οι 2κίνητες εκδόσεις εφοδιάζονται με το 6άρι κιβώτιο DSG.
Η βασική έκδοση με κινητήρα πετρελαίου και 4κίνηση προσφέρεται με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων ή με το 7άρι DSG. Η 2κίνητη έκδοση προσφέρεται αποκλειστικά με το κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων. Η βασική έκδοση με τον βενζινοκινητήρα TSI θα διατίθεται με το χειροκίνητο 6άρι, και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.

Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα 4κίνησης θα διατίθεται με όλες σχεδόν τις εκδόσεις κινητήρων. Προσφέρει εξαιρετικό επίπεδο πρόσφυσης, σταθερότητα και ασφάλεια στην οδήγηση – ακόμα και σε συνθήκες εκτός δρόμου.

skoda-kodiaq8

Πλαίσιο
Και το πλαίσιο του μοντέλου είναι προϊόν της εμπειρίας και τεχνογνωσίας της μάρκας. Τα μέρη της εμπρός ανάρτησης McPherson έχουν κατασκευαστεί σχεδόν εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο. Ο χαλύβδινος 4 συνδέσμων πίσω άξονας απορροφά ξεχωριστά τόσο τις εγκάρσιες, όσο και τις διαμήκεις δυνάμεις.
Το ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, διασφαλίζει ακρίβεια χειρισμών, σίγουρη πρόσφυση και συνεργάζεται ιδανικά με τα πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης του αυτοκινήτου.

Στις εκδόσεις με επίπεδο εξοπλισμού Active και Ambition, το μεγάλο SUV της ŠKODA, πατά σε στάνταρ τροχούς των 17 ιντσών, ενώ οι εκδόσεις επιπέδου Style διαθέτουν στάνταρ τροχούς των 18 ιντσών. Η γκάμα του προαιρετικού εξοπλισμού φτάνει μέχρι και τις σκουρόχρωμες ζάντες των 19 ιντσών. Το σύστημα των φρένων – με τους μεγάλους αεριζόμενους δίσκους εμπρός – εξασφαλίζει σταθερότητα και δύναμη σε κάθε φρενάρισμα. Στις γρήγορες στροφές, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό XDS+, που αποτελεί μέρος της λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου σταθερότητας ESC (Electronic Stability Control), εξασφαλίζει απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά, τόσο με την κίνηση εμπρός, όσο και με την 4κίνηση.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό, η μάρκα διαθέτει για το μεγάλο της SUV, και το σύστημα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης (Driving Mode Select). Με αυτό το σύστημα δίνεται η δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει τις ρυθμίσεις του κινητήρα, του συστήματος διαχείρισης του DSG, του υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης, του κλιματισμού και άλλων συστημάτων, ανάμεσα στα προγράμματα Normal, Eco, Sport και Individual.
Οι εκδόσεις με κίνηση σε όλους τους τροχούς προσφέρουν επίσης επιπλέον των παραπάνω, και το πρόγραμμα Snow, το οποίο έχει σχεδιαστεί για οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο, και δεν έχει περιορισμό στην ταχύτητα. Το πρόγραμμα Snow προσαρμόζει τη λειτουργία του ABS, του ASR και του ACC (εφόσον διατίθεται), αλλά και το management του κινητήρα, και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο με πολύδισκο συμπλέκτη, σύστημα 4κίνησης, για οδήγηση σε ολισθηρό και καλυμμένο με χιόνι οδόστρωμα.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται επίσης και το σύστημα Ενεργού Πλαισίου (Adaptive Dynamic Chassis Control/DCC), το οποίο αποτελεί λειτουργία του συστήματος Driving Mode Select. Το σύστημα ελέγχει, και ρυθμίζει ανάλογα με τις συνθήκες, την απόσβεση των αμορτισέρ μέσω ηλεκτροβαλβίδων. Ο συνδυασμός του με το Driving Mode Select, προσαρμόζει τις αντιδράσεις του αμαξώματος, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, και εξασφαλίζει τις ιδανικές συνθήκες ασφαλείας στον οδηγό. Χρησιμοποιώντας το DCC, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ 3 προγραμμάτων: Comfort, Normal & Sport.

Αλλά το μοντέλο δεν σταματά εκεί που τελειώνει η άσφαλτος. Το πρόγραμμα Off-road μπορεί να επιλεγεί με το απλό πάτημα ενός πλήκτρου (προαιρετικό στις εκδόσεις με κίνηση σε όλους τους τροχούς, σε συνδυασμό με το σύστημα Driving Mode Select).
Με αυτή την επιλογή, το πλαίσιο, το management του κινητήρα, και το σύστημα πέδησης, προσαρμόζουν τη λειτουργία τους ειδικά για συνθήκες οδήγησης σε ανώμαλο έδαφος. Η λειτουργία αυτή αφορά κυρίως τις εκκινήσεις, το βαθμό πρόσφυσης και την επιβράδυνση. Με το πρόγραμμα off-road, περιλαμβάνεται και η λειτουργία Hill Descent Assist που βοηθά τον οδηγό σε απότομες καταβάσεις, φρενάροντας κατάλληλα το αυτοκίνητο.

Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση, το νέο Skoda Kodiaq θέτει σε άλλη τροχιά τη μάρκα. Είναι αυτοκίνητο που της προσδίδει επιπλέον κύρος και δημιουργεί επιπλέον προσδοκίες. Πολύ καλό στο δρόμο, ευχάριστο στην οδήγηση, καλοστημένο, πλήρως εξοπλισμένο και με πολυτελή χαρακτηριστικά, είναι βέβαιο ότι θα πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του και θα δημιουργήσει πονοκεφάλους στους ανταγωνιστές των γνωστών «πολυτελών» μαρκών. Το αυτοκίνητο αναμένεται στην Ελλάδα αρχές Απριλίου 2017. Τιμές λίγο πριν το λανσάρισμα…

skoda-kodiaq7