Μητσοτάκης: Να γίνει η Ελλάδα το πιο σημαντικό τουριστικό brand της Ευρώπης

Μητσοτάκης: Να γίνει η Ελλάδα το πιο σημαντικό τουριστικό brand της Ευρώπης

Η σημερινή ημέρα είναι ιδιαιτέρως σημαντική για τον ΣΕΤΕ. Στην Κλειστή συνεδρίαση που ξεκίνησε με ομιλίες και τοποθετήσεις σήμερα το πρωί σε ξενοδοχείο της Αθήνας, θα αναδειχθεί νέο διοικητικό συμβούλιο και ο νέος πρόεδρος θα μιλήσει το απόγευμα στην Ανοικτή Τακτική Γενική Συνέλευση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρουσία του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας, Προκόπη Παυλόπουλου. Θα παρευρεθούν ως ομιλητές, ο αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης, Γιάννης Δραγασάκης και η υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά. Ο απερχόμενος πρόεδρος, Ανδρέας Ανδρεάδης, αναφέρθηκε συνοπτικά στο έργο του ΣΕΤΕ κατά τη θητεία του (2011 – 2017), ενώ λεπτομερή παρουσίαση θα κάνει το βράδυ.AdTech Ad

Αναλυτικότερη παρουσίαση έκανε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, Κυριάκος Μητσοτάκης, ως επίσημος προσκεκλημένος, ο οποίος προσήλθε συνοδευόμενος από τον αντιπρόεδρο του κόμματος, Κωστή Χατζηδάκη, τον υπεύθυνο Τουρισμού Μάνο Κόνσολα και την υπεύθυνη Πολιτισμού Όλγα Κεφαλογιάννη (σ.σ.: διετέλεσε υπουργός τουρισμού).

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκίνησε την ομιλία του επισημαίνοντας ότι «Νέα Δημοκρατία και ΣΕΤΕ, έχουν κοινό όραμα για τον τουρισμό». Και συνέχισε λέγοντας ότι «την περίοδο της οικονομικής κρίσης ο τουρισμός ήταν το σημαντικότερο στήριγμα της ελληνικής οικονομίας αλλά και της ελληνικής κοινωνίας. Στα δύσκολα χρόνια τόνωσε την πληγωμένη αυτοπεποίθηση των Ελλήνων.»

Ο αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας κάνοντας αναφορά στην διακυβέρνηση του τόπου από το κόμμα του, επισήμανε ότι «την περίοδο 2012 – 2014 η ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού προχώρησε σε σημαντικές νομοθετικές ενέργειες, βοήθησε στην καθιέρωση του ΣΕΤΕ ως Κοινωνικού Εταίρου, καλλιέργησε τις σχέσεις με τον ιδιωτικό τομέα και ολοκλήρωσε εθνική στρατηγική για τον τουρισμό.»

Το πλέον χαρακτηριστικό τμήμα της ομιλίας του Κυριάκου Μητσοτάκη, ήταν οι 5 άξονες των παρεμβάσεων που σκοπεύει να κάνει η Νέα Δημοκρατία για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού:

  • Προσέλκυση επενδύσεων: Στόχος είναι να αυξηθούν οι επενδύσεις σε κάθε τομέα στη χώρα μας κατά 20%, με επενδύσεις 100 δισ. ευρώ τα επόμενα 7 χρόνια, εκ των οποίων τα 20 δισ. ευρώ να αφορούν τον τουρισμό. Να βγουν από τα «συρτάρια» επενδυτικά σχέδια, να δημιουργηθούν νέες τουριστικές μονάδες και να αναβαθμιστούν υφιστάμενες. Η συμβολή θα είναι άμεση στην αύξηση του ΑΕΠ της χώρας μας. Ταυτόχρονα, θα αναπτυχθούν οι υποδομές σε όλη τη χώρα, και θα δοθεί έμφαση στο νέο αεροδρόμιο της Κρήτης (στο Καστέλι), στην αξιοποίηση τελωνείων, λιμένων και μαρινών και θα προωθηθεί το μοντέλο συμβάσεων παραχώρησης σε ιδιώτες.
  • Φορολογική πολιτική: Θα επαναφέρει το φορολογικό καθεστώς στην προηγούμενη κατάσταση. Ο άδικος φόρος διαμονής που θα επιβληθεί από 1-1-2018, θα καταργηθεί, ενώ ο ΦΠΑ στα νησιά θα μειωθεί όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες. Το είχαμε κάνει στην εστίαση και θα το ξανακάνουμε. Παράλληλα, θα μειώσουμε τη φορολογία από το 29% στο 20% στις τουριστικές επιχειρήσεις καθώς και τον ΕΝΦΙΑ. Όσον αφορά στο σύγχρονο, παγκόσμιο φαινόμενο των βραχυχρόνιων μισθώσεων, θα το φέρουμε σε ισονομία με τα τουριστικά καταλύματα, ώστε να μην υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός και παρανομία.
  • Χωροταξικός σχεδιασμός: Το ζητούμενο είναι η αειφόρος ανάπτυξη, με τήρηση όρων περιβάλλοντος. Το συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρα μας είναι η μεγαλύτερη ακτογραμμή της Ευρώπης, με 15.000 χλμ. Δεν χρειάζεται να ακολουθήσουμε μοντέλα άλλων κρατών της νότιας Ευρώπης, τα οποία άλλαξαν την αισθητική του τόπου. Θα προσαρμόσουμε την ανάπτυξη στα δικά μας δεδομένα, ανάλογα τη φυσιογνωμία της περιοχής.
  • Δημιουργία προϊόντων προστιθέμενης αξίας: Η ανάπτυξη των θεματικών ενοτήτων είναι πολύ σημαντική για τον ελληνικό τουρισμό. Ο πολιτιστικός τουρισμός, ο συνεδριακός, ο τουρισμός πόλεων (Citybreak), ο θαλάσσιος τουρισμός και η κρουαζιέρα, ο ιαματικός τουρισμός και ο ορεινός. Θα βελτιώσουμε την εικόνα των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων, θα προσαρμόσουμε τα ωράρια στις σύγχρονες ανάγκες τουρισμού. Θα αναπτύξουμε τις υποδομές για τον θαλάσσιο τουρισμό και θα δώσουμε ώθηση στην περιφέρεια για την ανάδειξη του ορεινού τουρισμού. Το μοντέλο «ήλιος – θάλασσα» είναι καλό, όμως δεν αρκεί και χρειαζόμαστε επέκταση της τουριστικής περιόδου. Ένας άλλος τομέας είναι η τουριστική κατοικία που αφορά κυρίως την 3 ηλικία, για ανθρώπους που μπορούν να μένουν στη χώρα μας πάνω από 6 μήνες τον χρόνο, ενώ μπορούμε να δώσουμε και άδειες παραμονής.
  • Προβολή – προώθηση τουριστικού προϊόντος: Η αποτελεσματική προβολή διαμορφώνει τη ζήτηση. Κατά συνέπεια θα ενισχύσουμε το brand name των προορισμών μας, με σκοπό να προβάλλουμε την εμπειρία που βιώνει ο επισκέπτης. Ο ΕΟΤ έχει κι αυτός εμπειρία από το παρελθόν, ωστόσο πρέπει να αλλάξει σημαντικά η λειτουργία του με τη δημιουργία ενός νέου σχήματος, σύμπραξης με ιδιωτικό τομέα.

Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, τόνισε επίσης, ότι «έχουμε λάβει υπόψιν τις προτάσεις του ΣΕΤΕ και την εμπειρία που έχετε. Σύντομα θα παρουσιάσουμε αναλυτικά το πρόγραμμά μας για τον τουρισμό. Σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε υψηλού επιπέδου εκπαίδευση και κατάρτιση στον τουρισμό και δια βίου εκπαίδευση των επαγγελματιών, διότι τα δεδομένα αλλάζουν συνεχώς. Είναι ανάγκη σύζευξης τουρισμού και πολιτισμού.»

Καταλήγοντας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι «υπάρχει ανάγκη σύζευξης τουρισμού και πολιτισμού. Ο πολιτιστικός τουρισμός αποτελεί από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες της χώρας μας, διαχέοντας τουριστικό εισόδημα σε όλη την Ελλάδα και κυρίως στην ηπειρωτική, τη λιγότερο προβεβλημένη. Και δεν καταλαβαίνω, γιατί δεν μπορούμε να έχουμε σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα, για παράδειγμα στο ηλεκτρονικό εισιτήριο στα μουσεία.»

www.news247.gr