Έρχεται το καλύτερο Volvo XC90 μέχρι σήμερα
Δημήτρης Μπαλής
Το XC90 αποτελεί εμβληματικό μοντέλο για τη Volvo και η κορυφαία σε πωλήσεις ναυαρχίδα των SUV της σουηδικής μάρκας.
Τώρα, η Volvo προέβη σε μία ευρεία σειρά τεχνολογικών και σχεδιαστικών αναβαθμίσεων, προκειμένου να διατηρήσει το μοντέλο τη φρεσκάδα του στην αγορά. Οι πωλήσεις θα αρχίσουν προς τα τέλη του 2024.
Οι πινελιές ανανέωσης στο premium επταθέσιο ενισχύουν την επιβλητική εμφάνιση του XC90 και αντανακλούν την πορεία της εταιρείας προς την αποκλειστική ηλεκτροκίνηση.
Πάντως, οι μεγαλύτερες αλλαγές παρατηρούνται στο εσωτερικό, που αναβαθμίζουν την πρακτικότητα και φέρνουν στο νέο XC90 την πιο πρόσφατη εμπειρία χρήστη, από τα νέα, αμιγώς ηλεκτρικά EX90 και EX30. Μία μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής με υψηλότερη ανάλυση βελτιώνει την εμπειρία χρήστη και ανοίγει έναν κόσμο από νέες λειτουργίες, εφαρμογές και φυσικά τακτικές ασύρματες (over-the-air) αναβαθμίσεις λογισμικού.
Το ταμπλό έχει πιο οριζόντιο σχήμα σε σχέση με πριν, ενσωματώνει διακοσμητικά πάνελ φτιαγμένα από premium ανακυκλωμένα υλικά για ένα φινίρισμα με πιο έντονη υφή, και χωρίζεται από νέους κατακόρυφους αεραγωγούς. Ο βελτιωμένος φωτισμός συνεισφέρει σε ακόμη πιο πολυτελή αίσθηση τη νύχτα. Παράλληλα, η καμπίνα έγινε ακόμη πιο πρακτική, με επιπλέον αποθηκευτικό χώρο στην κεντρική κονσόλα, συμπεριλαμβανομένης μίας ακόμη ποτηροθήκης, ενώ ο ασύρματος φορτιστής τηλεφώνου είναι πίσω από το κεντρικό τούνελ, ξεχωριστά από τον κύριο χώρο αποθήκευσης, για μεγαλύτερη ευκολία.
Δίπλα στη νέα σειρά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volvo, το plug-in υβριδικό XC90 T8 παραμένει μία δημοφιλής επιλογή με 70 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας και πάνω από 800 χλμ. συνδυαστικής αυτονομίας με το μοτέρ βενζίνης. Σημειώνουμε ότι τα plug-in hybrid παραμένουν ζωτικής σημασίας για τα σχέδια ανάπτυξης πωλήσεων και κερδοφορίας της Volvo κατά τα επόμενα χρόνια.
Στο μοντέλο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την πλήρη συνδυαστική ισχύ του κινητήρα βενζίνης και του ηλεκτροκινητήρα, για μόνιμη τετρακίνηση (All-Wheel Drive) ή οδήγηση εκτός δρόμου.
Ωστόσο, πέραν της lug-in hybrid έκδοσης, η Volvo προσφέρει και επιλογή μεταξύ δύο ήπιων υβριδικών εκδόσεων με κινητήρα βενζίνης. Τόσο ο Β5 όσο και ο Β6 υποβοηθούνται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και μία ενσωματωμένη γεννήτρια/ «μίζα», η οποία μπορεί να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών και της κατανάλωσης καυσίμου έως και κατά 15% σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Ως προς την ασφάλεια, η Volvo δεν κάνει… εκπτώσεις στα μοντέλα της. Ετσι και το XC90 είναι ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν. Εξοπλίζεται με έναν προηγμένο κλωβό ασφαλείας, καθώς και με μία πλήρη σειρά λειτουργιών ενεργητικής ασφάλειας. Με τη χρήση ραντάρ και μίας εμπρόσθιας κάμερας, το XC90 μπορεί να ανιχνεύσει εάν αποκλίνει ο οδηγός προς το αντίθετο ρεύμα και τον επαναφέρει με ασφάλεια στη δική του λωρίδα, ώστε να αποφύγετε τον κίνδυνο μιας σύγκρουσης. Βοηθά επίσης να αποφύγει την ακούσια έξοδο από τον δρόμο, ενώ μπορεί να χρησιμοποιήσει τα φρένα και το τιμόνι για να συμβάλει στην αποφυγή συγκρούσεων με άλλα οχήματα, πεζούς, δικυκλιστές και μεγάλα ζώα.
Οι μηχανικοί έκαναν δουλειά και στις αναρτήσεις, καθώς κάθε μεμονωμένο αμορτισέρ είναι πλέον σε θέση να προσαρμόζεται μηχανικά στις τρέχουσες συνθήκες του δρόμου, για να βελτιστοποιεί τόσο την άνεση όσο και τη σταθερότητα. Προαιρετικά διατίθεται αερανάρτηση που συνεργάζεται με ένα ενεργό σασί που ελέγχει το αυτοκίνητο, τον δρόμο και τον οδηγό 500 φορές το δευτερόλεπτο ώστε να παρέχει τη μέγιστη δυνατή άνεση.
Επίσης, η αερανάρτηση ρυθμίζει και την απόσταση από το έδαφος, δηλαδή μπορεί να χαμηλώσει κατά 2 εκ. ή να ανυψωθεί κατά 4 εκ., ανάλογα το πώς θέλει να κινηθεί ο οδηγός. Οι μηχανικοί πρόσθεσαν έξτρα μόνωση σε ορισμένα σημεία του αυτοκινήτου, κάτι που μεταφράζεται σε ακόμα χαμηλότερο θόρυβο από τον αέρα και τον δρόμο.