Αγορά vs Leasing: Που σε συμφέρει να επενδύσεις
Δημήτρης Μπαλής
Βλέπουν καλά τα μάτια μου ή χρειάζομαι οφθαλμίατρο; Μάλλον όχι και ούτε πρόκειται για οφθαλμαπάτη το γεγονός ότι παρατηρώ συνεχώς πολλά αυτοκίνητα να κυκλοφορούν, έχοντας στις πινακίδες, στο πίσω μέρος, το πλαίσιο εταιρείας leasing, ή μακροχρόνιας μίσθωσης, για να τα λέμε και στα ελληνικά.
Καλά βλέπουν τα μάτια μου κι ας αρχίσουμε σιγά σιγά να συνηθίζουμε σε αυτή την εικόνα. Οι εποχές που κάποτε αγοράζαμε αυτοκίνητο ως επένδυση, κούρσα το λέγαμε τότε, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Ναι, το σπίτι, ίσως να παραμείνει για κάμποσα χρόνια ακόμα, ως επένδυση για το μέλλον. Το αυτοκίνητο όμως, πάει, πέρασε.
Και δεν είναι λίγοι οι λόγοι που συνθέτουν αυτή την άποψη. Αγοράζεις ένα αυτοκίνητο σήμερα και στον πρώτο χρόνο, όσο premium μάρκα και να είναι, ένα 15-20% της αξίας του, το έχει απολέσει. Στα τρία χρόνια δε, όταν η εταιρεία θα προχωρήσει στο λεγόμενο facelift, σε ένα μικρό φρεσκάρισμα, με κάποιες μικροαλλαγές στην όψη και αναβαθμισμένο εξοπλισμό, μέχρι να παρουσιάσει έπειτα από 2-3 χρόνια την επόμενη γενιά του μοντέλου, τότε έχει χαθεί το 40-50% της αξίας. Μεσ’ το νερό, που λέει ο θυμόσοφος λαός μας.
Απέναντι, λοιπόν, στους παραδοσιακούς λάτρεις της ιδιοκτησίας ενός αυτοκινήτου, υπάρχει η λύση του leasing, την οποία προτείνω σε όσους με ρωτούν και έχουν, βέβαια, τη δυνατότητα –διότι υπάρχουν και προϋποθέσεις- να την πραγματοποιήσουν.
Βάζοντας κάτω την εμπειρία, τις ανάγκες, τη σύγχρονη τάση και την εξέλιξη της αυτοκίνησης, η οποία είναι ραγδαία, νομίζω ότι δεν θα αργήσει η εποχή που όλοι με leasing θα κυκλοφορούμε. Δεν βλέπετε τώρα, που ακόμα και το δημόσιο παίρνει λεωφορεία με leasing; Σου λέει να τα αγοράσω, να χάνουν την αξία τους όσο παλιώνουν, να θέλω σέρβις και ανταλλακτικά και με τα ίδια λεφτά που θα ξοδέψω θα μπορούσα να έχω με leasing, άλλα, καινούργια.
Συμβουλεύω, φίλους, αναγνώστες και ακροατές μου, να βάλουν κάτω χαρτί και μολύβι. Μια στήλη από τη μια, «αγορά», και μια στήλη από την άλλη, «leasing». Κι από κάτω, στη στήλη «αγορά», έξοδα αγοράς, ετήσια τέλη κυκλοφορίας, ετήσια ασφάλιση (πολύ βασικό) και στην τετραετία τα σέρβις που θα χρειαστούν, συν ελαστικά που θα πρέπει να αλλάξεις.
Απέναντι, τώρα, στη στήλη «leasing». Βάζεις προκαταβολή και μηνιαίο μίσθωμα επί 12, όσοι και οι μήνες. Τίποτα άλλο και κάνεις την πρόσθεση και στις δύο στήλες, και θα καταλάβεις στη διαφορά, συμπεριλαμβανομένης της απομείωσης της αξίας του αυτοκινήτου κατά την αγορά και της προκαταβολής που θα κληθείς να δώσεις για ανανέωση του leasing μετά την τετραετία.
Τα νούμερα που θα βγουν, είναι αρκετά καλύτερα στην περίπτωση του leasing, διότι, όπως και να το κάνουμε, υπάρχει και η ξεγνοιασιά, ότι όλα είναι καλυμμένα και προπληρωμένα.
Και δεν είναι μόνο για τους ιδιώτες αυτά τα οφέλη, είναι και για τους επαγγελματίες, που είχαν, βέβαια, ανακαλύψει χρονικά νωρίτερα τη λύση του leasing. Ωστόσο, τώρα με τις φοροαπαλλαγές που ισχύουν και που ευνοούν κατά πολύ τους εταιρικούς χρήστες, το leasing αποτελεί και μονόδρομο επιλογής. Καθώς το αυτοκίνητο για τον επαγγελματία δεν είναι απλά μέσο μετακίνησης, αλλά και μέρος της δουλειάς του, το συμφέρον του τείνει προς τα εκεί, κι όχι άδικα.
Σε κάθε περίπτωση, το leasing μπήκε στη ζωή μας. Είναι εδώ και θα μείνει και συνεχώς θα εξελίσσεται με νέες υπηρεσίες και special deals.
Είτε είστε ιδιώτης είτε επαγγελματίας μπορείτε να ξενοιάσετε εμπιστευόμενοι ένα μεγάλο όνομα και κορυφαίες υπηρεσίες που εγγυόνται ελευθερία εν κινήσει, εύκολα και γρήγορα. Mε ένα μόνο κλικ κλείνετε online συμβόλαιο leasing στο site της LeasePlan, αφού επιλέξετε το μοντέλο της αρεσκείας σας.
Δείτε όλα τα LeasePlan Special Deals.