Ανατέλλων… τίτλος, για τον Χάμιλτον
Ο Λιούις Χάμιλτον κατέκτησε μια από τις πιο απροβλημάτιστες νίκες της καριέρας του στο GP Ιαπωνίας, και έπειτα από την σύγκρουση του Σεμπάστιαν Φέτελ με τον Μαξ Φερστάπεν στον 9ο γύρο όλα δείχνουν ότι θα γίνει ο πρώτος από τους δύο διεκδικητές του φετινού τίτλου της Formula 1 που θα γίνει πεντάκις παγκόσμιος πρωταθλητής!
Μετά από τη νίκη στη Σουζούκα, στον 17ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος, και τέσσερα Γκραν Πρι πριν το τέλος, ο Άγγλος της Mercedes απέκτησε διαφορά 67 βαθμών – που σημαίνει ότι μπορεί και μαθηματικά να εξασφαλίσει το πρωτάθλημα στον επόμενο αγώνα, σε δύο εβδομάδες στο Τέξας των ΗΠΑ. Μπορεί να το πετύχει κερδίζοντας, με την προϋπόθεση ότι ο Φέτελ δεν θα είναι δεύτερος. Ή αν, γενικώς, πάρει 8 βαθμούς περισσότερους από τον Γερμανό.
Το βάθρο στην Ιαπωνία έκλεισαν οι Βάλτερι Μπότας και Φερστάπεν, καθώς ο Φινλανδός της Mercedes δεν έκανε ποτέ το λάθος υπό την αυξανόμενη πίεση του Ολλανδού στο τέλος – καθώς ο τελευταίος είχε τη μαλακότερη Soft γόμα.
Ο Ρικιάρντο έκανε μια εντυπωσιακή προέλαση από την 15η θέση στην 4η, περνώντας κατά τη διάρκεια των πιτς τον Κίμι Ράικονεν – ο οποίος Ράικονεν έπεσε θύμα του Φερστάπεν στον πρώτο γύρο, όταν ο Ολλανδός γύριζε στην πίστα έχοντας κόψει το σικέιν και μπλόκαρε ολοκληρωτικά την έξοδο της δεύτερης στροφής του σικέιν στον Κίμι. Για την κίνησή του αυτή ο Μαξ τιμωρήθηκε αργότερα με ποινή 5 δευτ.
Όσο για τον Φέτελ, μπορούσε να φτάσει μόνο μέχρι την 6η θέση μετά τη σύγκρουση με τον Φερστάπεν στη στροφή Σπουν, σε μια κίνηση απελπισίας -υπό την εμφανή πίεση που νιώθει ο Γερμανός- με την οποία προσπάθησε να περάσει τη Red Bull φρενάροντας υπερβολικά αργά από παράλογα μεγάλη απόσταση πίσω από τον Ολλανδό.
O Γερμανός είχε κάνει εξαιρετική εκκίνηση με τη Ferrari από την 8η θέση -στην οποία ανέβηκε έπειτα από ποινή 3 θέσεων στον Εστεμπάν Οκόν- και πολύ σύντομα ανέβηκε στην 5η. Ακολούθησε μια διάρκειας τεσσάρων γύρων περίοδος υπό το Όχημα Ασφαλείας, για να καθαριστούν τα συντρίμμια από τις συγκρούσεις Φερστάπεν-Ράικονεν και Λεκλέρκ-Μάγκνουσεν (που είχαν επαφή στην ευθεία καθώς ο Δανός προσπάθησε να περάσει τον Μονεγάσκο).
Στην επανεκκίνηση ο Χάμιλτον κράτησε με άνεση την πρωτοπορία, αν και δεν πίεσε ιδιαίτερα για να αυξήσει τη διαφορά από τον Μπότας – θέλοντας προφανώς να μην ρισκάρει τίποτα με τη διαχείριση των ελαστικών. Παράλληλα, ο Φέτελ πίεσε και πολύ σύντομα πέρασε και τον Γκροζάν και τον Ράικονεν, για να ανελιχθεί στην 4η θέση.
Στον 9ο γύρο ήρθε η αρκετά τολμηρή, ίσως και παράλογη, απόπειρά του να περάσει τον Φερστάπεν – που τον οδήγησε στο πλευρό της Red Bull, και τον άφησε σταματημένο να κοιτάζει προς την αντίθετη κατεύθυνση της πίστας, και με σπασμένους πλευρικούς αεραγωγούς.
Ο Φερστάπεν δεν έχασε καμία θέση, ενώ ο αγώνας του Ράικονεν εξακολούθησε να παίρνει κακή τροπή, όταν κλήθηκε νωρίτερα από όλους για το πρώτο και μοναδικό πιτ-στοπ – πιθανώς λόγω φθοράς των Supersoft με τα οποία εκκίνησε.
Ο Φινλανδός, έτσι, βγήκε πίσω από αργότερους συνδυασμούς, και παρότι δεν καθυστέρησε να τους περάσει, η βραδυπορία του αυτή έδωσε τη δυνατότητα στον Ντάνιελ Ρικιάρντο, μ’ ένα σβέλτο πιτ-στοπ και πολύ γρήγορο ρυθμό πριν από αυτό, να βγει περάσει τη Ferrari επιστρέφοντας στην πίστα μετά τη δική του αλλαγή ελαστικών.
Το μόνο που απέμεινε, μέχρι τέλους, ήταν οι συγκλονιστικές μάχες στην ουρά της δεκάδας, καθώς και η πίεση του Φερστάπεν στον Μπότας – που, όμως, δεν έμελλε να καρποφορήσει, παρότι υπό την πίεση ο Φινλανδός της Mercedes είχε μια σύντομη έξοδο από την πίστα, έξι γύρους πριν από την καρό σημαία.
Πίσω από τον τερματισμό σε σχηματισμό των τριών διδύμων των κορυφαίων ομάδων, η Force India με τον Σέρχιο Πέρεθ κέρδισε με τη στρατηγική της -χρησιμοποιώντας το undercut του νωρίτερου πιτ-στοπ- τη μάχη από τη Haas και την Toro Rosso.
ΠΗΓΗ: www.sport24.gr