Από τα drones στα αυτόνομα ελικόπτερα

Δημήτρης Μπαλής

Το πρωτότυπο του μη επανδρωμένου εναέριου συστήματος VSR700 της Airbus Helicopters (UAS), πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση δέκα λεπτών, σε ένα κέντρο δοκιμών drone κοντά στο Aix-en-Provence, στη νότια Γαλλία.

Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα στο πρόγραμμα μετά την πρώτη δοκιμή τον Νοέμβριο του 2019. Για να πραγματοποιήσει αυτή τη πτήση, η Airbus Helicopters εφάρμοσε τη γεωγραφική περίφραξη, μια εικονική περίμετρο, η οποία επέτρεψε και αιτιολόγησε την άδεια πτήσης από τις αρχές αξιοπλοΐας για την πτήση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πτήση του VSR700, είναι ένα σημαντικό βήμα εν όψει των θαλάσσιων δοκιμών που θα πραγματοποιηθούν στα τέλη του 2021, ως μέρος των μελετών για τον μελλοντικό drone του Γαλλικού Ναυτικού.

Το VSR700, που προέρχεται από το Cabri G2 της Hélicoptères Guimbal, είναι ένα μη επανδρωμένο εναέριο σύστημα στο μέγιστο εύρος βάρους απογείωσης 500-1000 κιλά. Προσφέρει την καλύτερη ισορροπία ικανότητας ωφέλιμου φορτίου, αντοχής και λειτουργικού κόστους. Είναι ικανό να μεταφέρει πολλούς ναυτικούς αισθητήρες πλήρους μεγέθους για μεγάλες χρονικές περιόδους και μπορεί να λειτουργήσει από υπάρχοντα πλοία, παράλληλα με ένα ελικόπτερο, με χαμηλό υλικοτεχνικό αποτύπωμα.

Επίσης, η Airbus ανακοίνωσε τα οικονομικά στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2020, με τα ενοποιημένα έσοδα να ανέρχονται στα 18,9 δισεκατομμύρια ευρώ, έναντι 30,9 δισ. ευρώ του πρώτου αντίστοιχου εξαμήνου του 2019.

Πάντως, οι καθαρές παραγγελίες εμπορικών αεροσκαφών ανήλθαν συνολικά σε 298, από  88 το πρώτο εξάμηνο του 2019, συμπεριλαμβανομένων 8 αεροσκαφών στο δεύτερο τρίμηνο, ενώ η Airbus Helicopters είχε 75 παραγγελίες, από 123.