Άθλος Τάνακ και Toyota στη Γερμανία
Ενας εξαιρετικός Οτ Τάνακ, επικράτησε στη Γερμανία για tρίτη συνεχόμενη χρονιά και Ππέμπτη φορά φέτος στο πρωτάθλημα. Στους ασφάλτινους δρόμους, ο Εσθονός οδήγησε θαυμάσια το Toyota Yaris, πήρε από την Πέμπτη το βράδυ το προβάδισμα και δεν το απώλεσε μέχρι και σήμερα το μεσημέρι που ολοκληρώθηκε ο αγώνας. Κέρδισε μόλις τις 8 ειδικές διαδρομές από τις 19 του ράλι, ωστόσο σήμερα έκοψε ρυθμό, έχοντας πάνω από μισό λεπτό διαφορά από τον δεύτερο Κρις Μικ, προκειμένου να μην ριψοκινδυνεύσει χωρίς λόγο.
Η νίκη του Τάνακ, διεύρυνε τη διαφορά του από τον Τιερί Νεβίλ, πλέον, που πέρασε τον Οζιέ στην βαθμολογία. Το αβαντάζ των 42 βαθμών κι ενώ απομένουν 4 ράλι για το φινάλε της χρονιάς, φαντάζει μεγάλο, μολονότι στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και εν γένει στον αθλητισμό τίποτα δεν μπορείς να προδιαγράψεις αν μαθηματικά δεν έχει κριθεί.
Το αποτέλεσμα του ράλι της Γερμανίας, ήταν παράλληλα ένα άθλος για την Toyota, η οποία πέτυχε το απόλυτο, αφού δύο ακόμη οδηγοί της συμπλήρωσαν το βάθρο. Ηταν το πρώτο, τέτοιο αποτέλεσμα από το 1993 και το πρώτη μετά την επάνοδό της στο θεσμό του WRC, πριν από τέσσερα χρόνια. Εκπληκτικό, διότι πέρασε επικεφαλής και στη βαθμολογία των κατασκευαστών – ομάδων, αποκτώντας ελαφρύ πλεονέκτημα για τη συνέχεια. Μη ξεχνάμε ότι πέρυσι η Toyota αναδείχθηκε παγκόσμια πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές.
Οσον αφορά το ράλι Γερμανία, κάποιο μικρό πρόβλημα με τα φρένα στο Yaris, δεν στάθηκαν ικανά να στερήσουν την εύκολη νίκη στον Τάνακ, αν και στην τελευταία ειδική διαδρομή που δίνει έξτρα βαθμούς, έμεινε μακριά από αυτούς. Του έφθαναν, όμως, οι 25 της νίκης.
«Αρχίσαμε να έχουμε κάποια προβλήματα στην προτελευταία ειδική διαδρομή κι έτσι δεν θα μπορούσα να πιέσω. Είχαμε μόνο ένα φρένο μπροστά. Η ομάδα έχει χάσει αρκετές φορές το 1-2-3 και δεν έπρεπε να ρισκάρουμε,» είπε ο Εσθονός.
Οι Μικ και Λάτβαλα, που τερμάτισαν δεύτερος και τρίτος, αντίστοιχα, κινήθηκαν αρκετά γρήγορα και εκμεταλλεύτηκαν τα δύο κλαταρίσματα που είχαν την Παρασκευή, πρώτα ο Νεβίλ στο Hyundai i20 και αργότερα ο Οζιέ στο Citroen C3. Το αποτέλεσμα ήταν να χάσουν πολύτιμο χρόνο και να τερματίσουν στην 5η και 8η θέση, αντίστοιχα. Πάλι καλά που πήραν ο μεν Νεβίλ πέντε έξτρα πόντους επειδή κέρδισε την τελευταία ειδική διαδρομή και ο Οζιέ, έναν επειδή έκανε τον πέμπτο χρόνο.
Ο Ντάνι Σόρντο έμεινε με το Hyundai i20 εκτός βάθρου, διότι «πλήρωσε» τη ζημιά στο κιβώτιο ταχυτήτων στην τελευταία ειδική διαδρομή της Παρασκευής, που τον έριξε χαμηλά.
Το πρωτάθλημα συνεχίζεται με το ράλι Τουρκίας, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στο Μαρμαρίς, 12-15 Σεπτεμβρίου.
Τελική κατάταξη
1. | ΤΑΝΑΚ – ΤΟΥΟΤΑ YARIS | 3:15’:29’’.8 | |
2. | ΜΙΚ – TOYOTA YARIS | +20.8 | |
3. | ΛΑΤΒΑΛΑ – TOYOTA YARIS | +36.0 | |
4. | ΣΟΡΝΤΟ – HYUNDAI I20 | +46.6 | |
5. | ΝΕΒΙΛ – HYUNDAI I20 | +58.5 | |
6. | ΛΑΠΙ – CITROEN C3 | +1:42.2 | |
7. | ΜΙΚΕΛΣΕΝ – HYUNDAI I20 | +1:46.2 | |
8. | ΟΖΙΕ – CITROEN C3 | +1:56.3 | |
9. | ΓΚΡΙΝΣΜΙΘ – FORD FIESTA | +6:22.2 | |
10. | ΚΑΤΣΟΥΤΑ – TOYOTA YARIS | +8:19.2 |
Βαθμολογία οδηγών
Τάνακ 205
Νεβίλ 172
Οζιέ 165
Μικ 80
Βαθμολογία ομάδων – κατασκευαστών
Hyundai 289
Toyota 281
Citroen 216
M-Sport Ford 168
ΠΗΓΗ: www.sport24.gr