Χωρίς «ταυτότητα» η πρώτη μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα που πήγε για ανακύκλωση
Δημήτρης Μπαλής
Δύο είναι τα σημαντικά θέματα που απορρέουν από την είδηση ότι η πρώτη μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα, πήγε για ανακύκλωση.
Το πρώτο, αυτό καθεαυτό, ότι το σύστημα μετά από λίγα χρόνια ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, που αν θυμάμαι καλά όλα ξεκίνησαν το 2013 με το BMW i3 να κάνει τις πρώτες του πωλήσεις, δείχνει να λειτουργεί. Δηλαδή, μια μπαταρία ηλεκτρικού οχήματος, που έφθασε στο τέλος του κύκλου ζωής της, όπως δήλωσε το Re-Battery, το Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης συσσωρευτών Pb, Li-Ion, Ni-MH, που ανέλαβε να την παραλάβει και να την ανακυκλώσει, δεν πετάχτηκε σε κάποια χωματερή, αλλά πήγε εκεί που έπρεπε, ώστε να γίνει η κατάλληλη επεξεργασία.
Όμως, το δεύτερο θέμα που προκύπτει, είναι ότι η μπαταρία αυτή είναι χωρίς «ταυτότητα». Δηλαδή, ενώ βγήκε από συγκεκριμένο αυτοκίνητο, διένυσε συγκεκριμένα χιλιόμετρα και είχε συγκεκριμένο υπόλοιπο χωρητικότητας, το ελάχιστο, δηλαδή, ώστε να μην μπορεί να επαναφορτίζεται ικανοποιητικά, αυτές οι πληροφορίες δεν ανακοινώθηκαν, μολονότι ζήτησα από τη Re-Battery, που έστειλε την ενημέρωση ότι παρέλαβε τη μπαταρία, ορισμένες επιπλέον πληροφορίες. Κρίμα, διότι αξίζει ο υποψήφιος αγοραστής αυτοκινήτου, να γνωρίζει ότι μια μπαταρία είναι αξιόπιστη, ότι έχει μεγάλη διάρκεια ζωής, ότι καλύπτεται από πολυετή εγγύηση για το μέγιστο της χωρητικότητάς της. Ο καλά ενημερωμένος υποψήφιος αγοραστής ηλεκτρικού αυτοκινήτου, είναι αυτός που θα αναδείξει την ηλεκτροκίνηση και που θα βοηθήσει στην εξάπλωσή της.
Το μόνο που μάθαμε, είναι ότι η μπαταρία ζύγιζε 455 κιλά και ότι παραλήφθηκε από τις εγκαταστάσεις της ΒΕΛΜΑΡ στο Μαρούσι, κάτω από αυστηρές διαδικασίες ασφάλειας, βασισμένες σε απαιτήσεις προδιαγραφών και οδηγιών προετοιμασίας που έχει θεσμοθετήσει το ΣΕΔ, όσον αφορά στην αξιολόγηση της επικινδυνότητάς της, την τοποθέτηση της σε κατάλληλη συσκευασία ειδικού τύπου, τη μεταφορά της και την εν γένει ασφαλή διαχείρισή της, κάτω από την επίβλεψη εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού, και σύμφωνα με τα ισχύοντα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα.
Οι εργασίες συλλογής υλοποιήθηκαν με τη μέγιστη δυνατή επιμέλεια από το συμβεβλημένο συλλέκτη της Re-Battery, την εταιρεία Polyeco υπό την γενική ευθύνη, εποπτεία και καθοδήγηση του τεχνικού συμβούλου ασφαλούς μεταφοράς της Re-Battery, που έχει προτυποποιήσει απαιτήσεις προδιαγραφών, κανονισμών και βέλτιστων πρακτικών για την ασφαλή και περιβαλλοντικά νόμιμη και ορθή διαχείριση αυτού του νέου αποβλήτου που θα απασχολήσει σημαντικά το μεγάλο στοίχημα της προστασίας του περιβάλλοντος που θα πρέπει να αντιμετωπίσει με επιτυχία η ανθρωπότητα κατά τις προσεχείς δεκαετίες.