Τρεις σημαντικές παραστάσεις στο Αρχαίο Θέατρο της Αιγείρας, αλλά…
Ευτυχώς που επιχορηγεί το Υπουργείο Πολιτισμού, διότι αν περιμέναμε από τη ΔΗΚΕΠΑ του Δήμου Αιγιαλείας να πραγματοποιήσει παραστάσεις με δική της πρωτοβουλία, “φέξε Μάη μου να φας τριφύλλι”, που λέμε στα μέρη μας.
Πάντως, αυτό που κατάφερε η ΔΗΚΕΠΑ, είναι να διοργανώσει το 1ο Φεστιβάλ Αρχαίου Θεάτρου Αιγείρας (κι όχι Αίγειρας, όπως έστειλαν στο ενημερωτικό δελτίο), στο πλαίσιο του οποίου την Κυριακή 31 Ιουλίου στις 8μ.μ., με ελεύθερη είσοδο, θα πραγματοποιηθεί μια συναυλία υπό τον τίτλο «Xenitia».
Δύο μοναδικές φωνές της νεότερης γενιάς, ο Θοδωρής Βουτσικάκης και η Δήμητρα Σελεμίδου, ενώνουν τις δυνάμεις τους και ερμηνεύουν με ευαισθησία και δυναμισμό, εμβληματικά τραγούδια των σημαντικότερων Ελλήνων συνθετών όπως του Μίκη Θεοδωράκη, Μάνου Λοίζου, Μάνου Χατζιδάκι, Νίκου Αντύπα, Nicola Piovani, Αλκίνοου Ιωαννίδη, κ.α.
Συμπράττει η σπουδαία Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων του Δήμου Πατρέων υπό την καλλιτεχνική́ διεύθυνση της Βάγιας Ζεππάτου.
Διευθύνει ο καταξιωμένος μαέστρος Αναστάσιος Συμεωνίδης.
Η Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων, με έντονη παρουσία, ποικίλες συμμετοχές, με μουσικά αφιερώματα σε σημαντικούς συνθέτες, διασκευές μουσικών έργων και πρωτότυπες εκτελέσεις τραγουδιών και έργων ορχηστρικής μουσικής, μαγεύει το κοινό.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Θοδωρής Βουτσικάκης, Τραγούδι
Δήμητρα Σελεμίδου, Τραγούδι
Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων “Θανάσης Τσιπινάκης” Δήμου Πατρέων
Αναστάσιος Συμεωνίδης, Μουσική Διεύθυνση
Βάγια Ζεππάτου, Καλλιτεχνική Διεύθυνση Ορχήστρας
Ηλίας Καρκαβέλιας, Κόντρα Μπάσο
Διονύσης Μπάστας, Ηχητικός Σχεδιασμός – ηχοληψία
Άγγελος Θεοδωρόπουλος, Σχεδιασμός Αφίσας
Δίηχο, Εκτέλεση παραγωγής
«O Επιτάφιος Λόγος του Περικλή»
Επίσης, τη Δευτέρα 1η Αυγούστου στις 7μ.μ. στον χώρο του εξαιρετικού μνημείου, θα παρουσιαστεί η θεατρική παράσταση «O Επιτάφιος Λόγος του Περικλή», του Θουκυδίδη, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Το διαχρονικό κείμενο του Θουκυδίδη που καταγράφει εμμέσως το τι είναι η Δημοκρατία.
Με αφορμή την ταφή των πρώτων νεκρών του Πελοποννησιακού πολέμου, ο Περικλής, εκφώνησε στο κοιμητήριο του Κεραμεικού τον επιτάφιο λόγο για τους θανόντες στρατιώτες των Αθηναίων, ο οποίος και έγινε ο κορυφαίος πολιτικός λόγος που κατέγραψε την πιο σημαντική πολιτική και συνειδητή επιλογή της ανθρώπινης σκέψης στην προσπάθεια της αναζήτησης ενός ιδανικού πολιτεύματος.
Η παράσταση που χάρισε το Βραβείο Σκηνοθεσίας «Κάρολος Κουν» στον Δήμο Αβδελιώδη, με μια μοναδική ερμηνεία από την ηθοποιό, Ιωάννα Σπανού. Μέσα από την πρωτοποριακή ερμηνευτική μέθοδο, που έχει αναπτύξει ο βραβευμένος σκηνοθέτης αλλάζοντας δημιουργικά τη σχέση μας με τα κορυφαία κείμενα της Ελληνικής Γραμματείας, με αποτέλεσμα η γλώσσα, είτε στη μορφή της αρχαίας ελληνικής είτε της καθαρεύουσας του Παπαδιαμάντη ή και σε οποιασδήποτε άλλη μορφής της, δεν αποτελεί πλέον εμπόδιο στη κατανόησή της, αλλά αντίθετα γίνεται προσωπικό βίωμα για τον κάθε θεατή, ανεξαρτήτως ηλικίας και παιδείας.
Παράσταση που έχει διακριθεί από το κοινό και την κριτική για τον τρόπο που ζωντανεύει το κείμενο και γίνεται κατανοητό και συγκινητικό από μικρούς και μεγάλους.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
«O Επιτάφιος Λόγος του Περικλή», του Θουκυδίδη
Μετάφραση: Ελευθέριου Βενιζέλου
Διδασκαλία ερμηνείας/Σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης
Ερμηνεία: Ιωάννα Σπανού
Είσοδος ελεύθερη.
Διεθνής Ακαδημία Εγχόρδων Strings in Motion την Τρίτη 2 Αυγούστου
Επίσης, στο πλαίσιο του 1ου Φεστιβάλ Αρχαίου Θεάτρου Αιγείρας, την Τρίτη 2 Αυγούστου στις 8μ.μ., θα παρουσιαστεί η Διεθνής Ακαδημία Εγχόρδων Strings in Motion, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Ένα σύνολο εγχόρδων από καθηγητές και εξαίρετους διεθνείς σπουδαστές της πασίγνωστης Μουσικής Ακαδημίας Mozarteum του Salzburg Αυστρίας, που είναι σήμερα ένα από τα σημαντικότερα μουσικά ιδρύματα του κόσμου. Λαμπρά ταλέντα της σημερινής Ελλάδας που διαπρέπουν εκτός των συνόρων, συμπράττουν με νέους μουσικούς από την Κεντρική Ευρώπη, την Ουκρανία, το Μεξικό, την Νότιο Κορέας και φυσικά από την χώρα μας, υπό την καθοδήγηση του διεθνούς φήμης Έλληνα βιολονίστα και παιδαγωγού Χρήστου Κανέττη.
Επίσης θα πρoηγηθεί workshop εγχόρδων από τη Μουσική Ακαδημία Mozarteum του Salzburg και τον διεθνούς φήμης Έλληνα βιολονίστα και παιδαγωγό Χρήστο Καννέτη τη Δευτέρα 1 Αυγούστου και ώρα 19:00 στο Πολύκεντρο Συνεδριακό Κέντρο Αιγίου.
Oι ενδιαφερόμενοι/νες για το workshop μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο email: dhkepaigialeias@gmail.com, πληροφορίες 2691022250.
Η δράση εντάσσεται στο Ελληνοαυστριακό Καλοκαίρι Μουσικό Καλοκαίρι 2022, σε διοργάνωση της Πρεσβείας της Αυστρίας στην Ελλάδα και υπό την Αιγίδα των Υπουργείων Εξωτερικών και Πολιτισμού.
Διεθνής Ακαδημία Εγχόρδων STRINGS IN MOTION (SIM)
Το Πρόγραμμα αυτό είναι μία πλατφόρμα καλλιτεχνικής συνάντησης και εποικοδομητικής συναναστροφής ταλαντούχων Ελλήνων μουσικών με συνομήλικους ομότεχνους τους από την κεντρική Ευρώπη.
Ένα σύνολο εγχόρδων από καθηγητές και εξαίρετους διεθνείς σπουδαστές της πασίγνωστης Μουσικής Ακαδημίας Mozarteum του Salzburg, Αυστρίας, που είναι σήμερα ένα από τα σημαντικότερα μουσικά ιδρύματα του κόσμου. Λαμπρά ταλέντα της σημερινής Ελλάδας που διαπρέπουν εκτός των συνόρων, συμπράττουν με νέους μουσικούς από την κεντρική Ευρώπη, την Ουκρανία, το Μεξικό, την Ιαπωνία & Νότιο Κορέα και φυσικά από την χώρα μας, υπό την καθοδήγηση του διεθνούς φήμης Έλληνα βιολονίστα και παιδαγωγού Χρήστου Κανέττη.
Καθηγητής βιολιού, βιόλας και μουσικής δωματίου στο Μουσικό Πανεπιστήμιο MOZARTEUM του SALZBURG και στην Aνώτατη Μουσική Σχολή του INNSBRUCK στην Αυστρία, ο Χρήστος Κανέττης καθιέρωσε το 2013 την καλλιτεχνική πλατφόρμα ανταλλαγής «Strings in Motion» – μια κομβικής σημασίας σύμπραξη μεταξύ του Δήμου Αθηνών, των Περιφερειών Πελοποννήσου & Δυτικής Ελλάδας, των Αυστριακών επαρχιακών κυβερνήσεων Βορείου και Νοτίου Τιρόλου, των πρεσβειών Αυστρίας, Ουκρανίας και Μεξικού καθώς και του Μουσικού Πανεπιστημίου Mozarteum που αναδεικνύει, για μια φορά ακόμη, το νόημα και τη δύναμη της συνεργασίας στην εκπαίδευση και τον πολιτισμό.
Αρχαίο Θέατρο Αιγείρας
Μολονότι εξαιρετικό και παρόλο που ηλεκτροφωτίστηκε, το Αρχαίο Θέατρο πότε έχει φύλακα και πότε όχι, ενώ εδώ και χρόνια περιμένουμε να τοποθετηθούν οι ταμπέλες στην είσοδο, με την ιστορία και τα ευρήματα του θεάτρου, ώστε οι επισκέπτες να μαθαίνουν για την ιστορία του.
Επίσης, τη στιγμή που τα περισσότερα αρχαία θέατρα αναστηλώνονται, το θέατρο της Αρχαίας Αιγείρας παραμένει πεδίο δόξης λαμπρό για τους αρχαιολόγους συντηρητές, ξοδεύονται άπειρα χρήματα μέσω του ΕΣΠΑ και κανένα τμήμα της εξέδρας, σκαλισμένης στον βράχο, δεν είναι λειτουργικό.
Το αποτέλεσμα είναι, οι θεατές να κάθονται σε καρέκλες, με πλάτη τον Κορινθιακό Κόλπο και η σκηνή με τους ηθοποιούς ή τους μουσικούς, να έχει πλάτη τις εξέδρες. Μια εικόνα απίστευτη…