Παράδειγμα η Νορβηγία
Φαίνεται πως η ηλεκτροκίνηση έχει μπει για τα καλά στη ζωή των χωρών της
Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα η Νορβηγία. Στη συγκεκριμένη χώρα, για πρώτη φορά στην σύγχρονη ιστορία της, οι ταξινομήσεις των ηλεκτροκίνητων και υβριδικών μοντέλων ξεπέρασαν τα μοντέλα με θερμικούς κινητήρες.
Πιο συγκεκριμένα, τα οχήματα μηδενικών ρύπων κατέκτησαν το 52% των συνολικών ταξινομήσεων στην αγορά της σκανδιναβικής χώρας. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα απέσπασαν το 39% επί του συνόλου πωλήσεων, ενώ το 48% κατέκτησαν τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα, σύμφωνα με τη νορβηγική Ένωση Αυτοκινητοδρόμων. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό των υβριδικών, την προηγούμενη χρονιά (2016), ήταν στο 42%.
Ανά μοντέλο, στην πρώτη θέση των πωλήσεων βρέθηκε το 2017 το VW Golf, δεύτερο ήταν το ηλεκτρικό BMW i3, τρίτο το Toyota RAV4 και τέταρτο το επίσης ηλεκτρικό Tesla Model X. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τόσο το Golf, όσο και το RAV4 διαθέτουν κάποιου είδους ηλεκτρική έκδοση, οι πωλήσεις των οποίων τα βοήθησε να αναρριχηθούν ψηλά στις πωλήσεις.
Η Νορβηγία έχει θέσει ως στόχο να σταματήσουν από το 2025 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων που διαθέτουν μόνο κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μολονότι είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου στη δυτική Ευρώπη, η συγκεκριμένη χώρα προωθεί ενεργά την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων καθώς τα εξαιρεί σχεδόν εξ ολοκλήρου από τη φορολόγηση, ενώ, αντίθετα, τα ντιζελοκίνητα και τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα φορολογούνται βαριά. Δίνονται όμως και άλλα κίνητρα, για παράδειγμα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να περνούν δωρεάν από τα διόδια, να σταθμεύουν δωρεάν στα δημόσια πάρκιν ή ακόμη και να κυκλοφορούν στις λωρίδες των λεωφορείων…
ΠΗΓΗ: www.sport24.gr