Γνωρίζοντας την πίστα του Μεξικού και από πλευράς ελαστικών
Το 19ο γκραν πρι της χρονιάς, που ίσως κρίνει και τον τίτλο του πρωταθλητή, με τον Λιούις Χάμιλτον να θέλει μόνο 5 βαθμούς για να κερδίσει και μαθηματικά τον τίτλο, διεξάγεται στο Μεξικό, στην πίστα Autódromo Hermanos Rodríguez, που έχει μήκος 4.304 μ.
Η πίστα βρίσκεται στο Μέξικο Σίτυ, σε υψόμετρο 2.300 μ. από το επίπεδο της θάλασσας και αποτελεί το μοναδικό γκραν πρι του πρωταθλήματος της F1 που διεξάγεται τόσο ψηλά, με 78% διαθέσιμο οξυγόνο.
Το Autódromo Hermanos Rodríguez κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 70. Ο πρώτος αγώνας, που δεν ήταν στο καλεντάρι της Formula 1, πραγματοποιήθηκε το 1962 και ο πρώτος επίσημος που μετρούσε στο πρωτάθλημα, το 1963, με νικητή τον Τζιμ Κλαρκ. Η πίστα δέχθηκε πολλές βελτιώσεις από την ανακατασκευή του το 1992 και το πιο εντυπωσιακό τμήμα είναι μεταξύ των στροφών 12 και 16, όπου οι οδηγοί αισθάνονται σαν να βρίσκονται σε ένα γήπεδο ποδοσφαίρου.
Ο Λιούις Χάμιλτον είχε κερδίσει εκεί το 2016, ενώ το 2015 ο Νίκο Ρόσμπεργκ με την Mercedes είχε πάρει την καρό σημαία, στον πρώτο αγώνα του Μεξικού που επανήλθε στο καλεντάρι της F1 εκείνη την χρονιά, μετά από πολλά χρόνια.
Η εξαιρετικά μαλακή γόμα της Pirelli, πραγματοποιεί την 5η και προτελευταία εμφάνιση της εντός σεζόν, στο Μεξικό μαζί με την πάρα πολύ μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα. Αυτό δίνει ώθηση ταχύτητας σ’ έναν εξαιρετικά δημοφιλή αγώνα. Το Αυτοκινητοδρόμιο Hermanos Rodriguez (Αδερφοί Ροντρίγκεζ) είναι μια από τις γρηγορότερες πίστες όπου θα χρησιμοποιηθεί φέτος η εξαιρετικά μαλακή γόμα. Αυτό θα επιτρέψει στους οδηγούς να αξιοποιήσουν πλήρως τη δυναμική της, για νέα ρεκόρ.
Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών
Με την επιλογή της ροζ εξαιρετικά μαλακής γόμας στο Μεξικό, η επιλογή γομών είναι δυο επίπεδα πιο μαλακή από την αντίστοιχη περσινή, όπου είχαμε μαλακή, πολύ μαλακή και πάρα πολύ μαλακή γόμα. Όλες οι γόμες του 2018 είναι ένα επίπεδο πιο μαλακές από τις αντίστοιχες του 2017 και η εξαιρετικά μαλακή γόμα ακόμη ένα επίπεδο πιο μαλακή.
Η επιφάνεια του οδοστρώματος είναι λεία και γλιστερή, κι αυτό μειώνει τη φθορά των ελαστικών και την πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης.
Το μήκος της ευθείας των pit είναι από τα μεγαλύτερα στη χρονιά. Αυξάνει έτσι ο χρόνος που απαιτείται για αλλαγή ελαστικών, πιθανόν θα οδηγήσει σε επιλογή ενός pit stop.
Πέρυσι ο νικητής του αγώνα, Μαξ Φερστάπειν με Red Bull είχε κάνει μια αλλαγή, όμως υπήρξαν και κάποιοι οδηγοί που επιχείρησαν δυο αλλαγές, εκμεταλλευόμενοι το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC).
Παρατηρείται ευρεία μίξη ευθειών και στροφών: Πέρα από τις δυο μεγάλες ευθείες όπου ο Σεμπαστιάν Φέτελ σημείωσε πέρυσι ταχύτητα 362,4 χλμ./ώρα, υπάρχει το τμήμα της πίστας που είναι αργό και με συνεχείς στροφές. Σ’ αυτό το σημείο βρίσκονταν παλιά η θρυλική στροφή Peraltada.
Σ’ αυτή την πίστα απαντάται το μεγαλύτερο υψόμετρο μέσα στη χρονιά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μειωμένη αεροδυναμική απόδοση καθώς ο αέρας είναι πιο αραιός. Έτσι τα μονοθέσια βασίζονται περισσότερο στην μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση των ελαστικών.
«Η επιλογή γομών που κάναμε για το Μεξικό είναι ίδια με διαδρομή πόλης. Περιμένουμε οι ομάδες να είναι προσεκτικές όσον αφορά στη φθορά και στην πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης των ελαστικών. Θα πρέπει να διαχειριστούν έτσι το ρυθμό ώστε να είναι εφικτή η τακτική της μιας αλλαγής καθώς το μεγάλο μήκος της ευθείας των pit, προκαλεί υπολογίσιμη απώλεια χρόνου. Ο καιρός θα είναι ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας: Στο παρελθόν έχουμε δει ποικιλία συνθηκών στο Μεξικό αυτή την εποχή. Ως πίστα ενέχει συμβάντα, η πιθανότητα εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας είναι πάνω από 60%, οπότε το να διαθέτεις ευέλικτη στρατηγική, μπορεί ν’ αποδειχτεί κρίσιμο,» επισημαίνει ο Μάριο Ιζολα, επικεφαλής αγώνων της Pirelli.
Τι είναι νέο;
Η τελευταία περίοδος δοκιμών εξέλιξης της Pirelli θα διεξαχθεί την Τρίτη, μετά τον αγώνα. Η Sauber θα πραγματοποιήσει μια μέρα δοκιμών με σλικ ελαστικά.
Η Pirelli θα σημειώσει τη 200στή νίκη της σε Grand Prix στο Μεξικό. Πρέπει όμως να τονιστεί ότι οι περισσότερες απ’ αυτές είναι λόγω κανονισμών από το 2011, χωρίς αντίπαλο.