GP Ισπανίας: Ο Χάμιλτον επέστρεψε στην πολ ποζίσιον
O Λιούις Χάμιλτον επιβεβαίωσε τη μεταστροφή της φετινής του αγωνιστικής κατάστασης κερδίζοντας την πολ ποζίσιον του Ισπανικού GP, 5ου φετινού αγώνα της Formula 1, με διαφορά 40 χιλιοστών του δευτερολέπτου από τον Βάλτερι Μπότας – όμως η Ferrari δεν έμεινε μακριά από τις δύο Mercedes W09.
Σ’ ένα διήμερο που δεν είναι ξεκάθαρο για όλους το κέρδος από τη χρήση της πολύ μαλακής γόμας σε σχέση με τη μαλακή, οι δύο Mercedes πέτυχαν τους κορυφαίους χρόνους τους στο τέλος με τη supersoft, ενώ ο Σεμπάστιαν Φέτελ της Ferrari πέτυχε τον τρίτο χρόνο, 0,132 δευτ. πίσω από τον Χάμιλτον, με τα soft ελαστικά.
Την ίδια στιγμή, ο Κίμι Ράικονεν πλήρωσε μια μικρή αστάθεια της Ferrari SF71H στην έξοδο μιας στροφής στον τελευταίο του γύρο κι έτσι δεν ήταν σε θέση να διεκδικήσει την πολ ποζίσιον, μένοντας τέσσερα δέκατα μακριά, στην 4η θέση της εκκίνησης. Ο Φινλανδός, εξάλλου, είχε και σε μεγάλο βαθμό αλλαγμένη μονάδα ισχύος, καθώς μετά από ένα πρόβλημα στις δοκιμές της Παρασκευής η Scuderia του τοποθέτησε προληπτικά νέο υπερσυμπιεστή, νέο κινητήρα και νέο ηλεκτροκινητήρα MGU-H. Ο Κίμι δεν θα δεχθεί ποινή γι’ αυτές τις αλλαγές, καθώς είναι οι πρώτες του για φέτος.
Η RBR έμεινε εξήμισι δέκατα μακριά από την κορυφή, στην τρίτη σειρά της εκκίνησης, με τον Μαξ Φερστάπεν (που χρησιμοποίησε την πολύ μαλακή γόμα) μπροστά από τον Ντάνιελ Ρικιάρντο (με τα μαλακά ελαστικά) χάρη σε μόλις δύο χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Πίσω από τον έβδομο Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas, ο Φερνάντο Αλόνσο έφερε τη βαρέως ανανεωμένη McLaren MCL33 για πρώτη φορά φέτος στην πρώτη δεκάδα της εκκίνησης – αν και για να το πετύχει χρειάστηκε να κάνει τον ταχύτερο χρόνο του στη δεύτερη περίοδο με την πολύ μαλακή γόμα. Έτσι, ο Ισπανός είναι αναγκασμένος να εκκινήσει με αυτήν, ενώ όλοι οι άλλοι οδηγοί της πρώτης δεκάδας θα ξεκινήσουν τον αγώνα του Μοντμελό με τη μαλακή. Ο Στόφελ Βαντόρν, με τη μαλακή γόμα, ήταν δύο δέκατα πιο αργός στο Q2 από τον Αλόνσο, και αποκλείστηκε από τη δεκάδα.
Ο Ισπανός, θυμίζουμε, άλλαξε για αυτό το τριήμερο τον υπερσυμπιεστή της μονάδας ισχύος της Renault, για δεύτερη φορά φέτος – κάτι που συνέβαλε στη βελτίωση της απόδοσης της MCL33, μαζί με το βαρέως ανανεωμένο νέο της σύνολο στη Βαρκελώνη, το οποίο κατά τον Αλόνσο της χάρισε δύο δέκατα στο γύρο. Αυτό σημαίνει, ωστόσο, ότι με την προγραμματισμένη για τον Καναδά ανανέωση της μονάδας ισχύος της Renault, από τότε και μέχρι το τέλος της χρονιάς ο δις πρωταθλητής δεν θα έχει δικαίωμα άλλης αλλαγής του turbo.
Την 9η θέση κατέκτησε ο Κάρλος Σάινθ για τη Renault, ενώ ο έτερος οδηγός της ομάδας, Νίκο Χούλκενμπεργκ, αποκλείστηκε από την πρώτη περίοδο καθώς ένα πρόβλημα στην τροφοδοσία καυσίμου δεν του επέτρεψε να κάνει δύο γρήγορους γύρους.
Τέλος, ο Λανς Στρολ της Williams των χιλίων προβλημάτων είχε μια έξοδο που διέκοψε την πρώτη περίοδο, χωρίς σοβαρές συνέπειες, ενώ ο Μπρέντον Χάρτλεϊ της Toro Rosso δεν συμμετείχε στις δοκιμές κατάταξης έπειτα από το ατύχημά του στις πρωινές δοκιμές, που άφησε το μονοθέσιό του με ζημιά που δεν ήταν χρονικά εφικτό να επιδιορθωθεί στο χρόνο που μεσολαβούσε.
GP ΙΣΠΑΝΙΑΣ 2018
ΔΟΚΙΜΕΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ