GP Ισπανίας: Ο Χάμιλτον βρήκε τον εαυτό του
«Για πρώτη φορά φέτος ένιωσα συντονισμένος με το αυτοκίνητο» είπε ο Λιούις Χάμιλτον μετά τον «περίπατό» του στο GP Ισπανίας, 5ο φετινό γύρο της Formula 1, που -σε συνδυασμό με τη μόλις τέταρτη θέση του Σεμπάστιαν Φέτελ- διεύρυνε το προβάδισμά του στην κορυφή του πρωταθλήματος στους 17 βαθμούς.
Σε απόλυτη αντίθεση, η Ferrari δεν θύμιζε σε απόδοση όλο το διήμερο το κορυφαίο μονοθέσιο των τεσσάρων πρώτων αγώνων της χρονιάς. Τα πράγματα έγιναν ακόμα χειρότερα όταν ο Κίμι Ράικονεν εγκατέλειψε με απώλεια ισχύος του κινητήρα, καθώς και όταν ο Φέτελ προσπάθησε να εκμεταλλευτεί μια περίοδο εικονικού οχήματος ασφαλείας και έκανε ένα, καταστροφικό όπως αποδείχθηκε, δεύτερο πιτ-στοπ (σε σχέση με το μοναδικό των υπολοίπων πρωταγωνιστών).
Η δεύτερη διαδοχική νίκη του Χάμιλτον ήταν πιο σημαντική από την προηγούμενη του Αζερμπαϊτζάν, διότι αυτή τη φορά δεν επήλθε από την περίσταση και την τύχη αλλά από την αληθινή επιτυχία του να φέρει την «ντίβα» Mercedes W09 στα οδηγικά του μέτρα και σταθμά – για να θυμίσει ορισμένες από τις πιο ολοκληρωτικές του κυριαρχίες των τεσσάρων προηγούμενων ετών.
Ο αγώνας του Μονμελό
Στην εκκίνηση ο Φέτελ έδειξε απειλητικές διαθέσεις περνώντας τον Μπότας και ακολουθώντας τον Χάμιλτον – τουλάχιστον στις πρώτες στροφές, μέχρι να μπει στην πίστα το όχημα ασφαλείας. Ο Ρομέν Γκροζάν (Haas) έκανε τετ-α-κε στην τρίτη στροφή και παρέσυρε τον Νίκο Χούλκενμπεργκ της Renault και τον Πιέρ Γκασλύ της Toro Rosso.
Χρειάστηκαν 6 γύροι υπό το όχημα ασφαλείας για να καθαριστεί η πίστα από τα συντρίμμια, και όταν αυτό έγινε ο Χάμιλτον δεν δυσκολεύτηκε να διατηρήσει την πρωτοπορία από τον Φέτελ. Κι έπειτα, δεν δυσκολεύτηκε να ανοίξει διαφορά με ρυθμό άνω του δευτερολέπτου στον γύρο, καθώς εμφανώς η Mercedes θέρμαινε και διαχειριζόταν καλύτερη τα μαλακά ελαστικά της.
Η διεργασία αυτή ήταν τόσο καλή και για τον Μπότας, που ο Φέτελ άρχισε να νιώθει την απειλή από τον Φινλανδό και αποφάσισε να κάνει πρόωρα το πρώτο του πιτ-στοπ. Ο Γερμανός της Ferrari έβαλε τη μέση γόμα αλλά καθυστέρησε αρκετά να τη θερμάνει στον πρώτο της γύρο – κι αυτό έδωσε στον Μπότας την ελπίδα να περάσει στον αμέσως επόμενο γύρο, βγαίνοντας από το δικό του πιτ-στοπ (που έκανε ως απάντηση στην κίνηση του Φέτελ).
Ωστόσο, μια μικρή καθυστέρηση των μηχανικών της Mercedes επέτρεψε στον Φέτελ οριακά να βγει μπροστά από τον Μπότας στο τέλος της ευθείας. Η ζημιά περιοριζόταν, σχετικά, από τη Scuderia, με τη 2η και 4η θέση σ’ ένα GP που η SF71H δεν ήταν στα καλύτερά της, αλλά στον 25ο γύρο ήρθε η εγκατάλειψη του Ράικονεν – που είχε από την Παρασκευή ανησυχητικές ενδείξεις για τον κινητήρα, και αποδείχθηκε ότι αυτές δεν λύθηκαν με την αλλαγή των μισών από τα έξι εξαρτήματα της μονάδας ισχύος.
Ο Φέτελ θα προσπαθούσε να κρατήσει τη 2η θέση, όμως στον 40ό γύρο είχε μια ατυχή έμπνευση: σε μια περίοδο Εικονικού Οχήματος Ασφαλείας, για την εγκατάλειψη της Force India του Εστεμπάν Οκόν με μηχανικό πρόβλημα, ο Γερμανός αποφάσισε να κάνει και δεύτερο πιτ-στοπ. Η ελπίδα του ήταν η φρέσκια μέση γόμα να ήταν αρκετά ταχύτερη από την ταλαιπωρημένη των Mercedes στους τελευταίους γύρους.
Ο Φέτελ έχασε δύο θέσεις από τους Μπότας και Φερστάπεν, και στο τέλος αποδείχθηκε ότι οι τρεις πρώτοι δεν είχαν κανένα πρόβλημα με τα ελαστικά – και δεν χρειάστηκε καν να μειώσουν ρυθμό προστατεύοντάς τα στο τέλος. Παρότι ο Φέτελ απείλησε για λίγο τον Φερστάπεν, σύντομα φάνηκε να παραδίδει τα «όπλα» – παρότι ο Φερστάπεν είχε σπάσει την εμπρός πτέρυγά του στην επαφή με μια Williams.
Ο Φερνάντο Αλόνσο δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 8η θέση με την βαρέως αναβαθμισμένη McLaren MCL33, παρότι είχε και νέο υπερσυμπιεστή της Renault, ενώ άλλη μια εντυπωσιακή εμφάνιση πέτυχε ο Σαρλ Λεκλέρκ με τη Sauber, βάζοντάς τη για δεύτερη φορά φέτος μέσα στη δεκάδα.
GP ΙΣΠΑΝΙΑΣ 2018
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ