GP Μεξικού: Το πέμπτο πρωτάθλημα του Λιούις!
Ο Λιούις Χάμιλτον πέρασε στο πάνθεον της Ιστορίας της Formula 1, καθώς με την τέταρτη θέση στην οποία τερμάτισε το GP Μεξικού έγινε μόλις ο τρίτος οδηγός με πέντε παγκόσμιους τίτλους μετά τους Χουάν Μανουέλ Φάντζιο και Μίκαελ Σουμάχερ.
Το GP στην πίστα Χερμάνος Ροντρίγκεζ στην πόλη του Μεξικού κέρδισε ο Μαξ Φερστάπεν, κυριαρχώντας από την εκκίνηση -οπότε πέρασε τον Ντάνιελ Ρικιάρντο- μέχρι τέλους. Ο Χάμιλτον αρχικά τον ακολούθησε, όμως η υπέρμετρη φθορά των ελαστικών του τον έριξε εκτός του βάθρου.
Ο Φέτελ πήρε το μέγιστο από τα ελαστικά του, προσπάθησε πολύ μονομαχώντας με τον Ρικιάρντο, αλλά η προσπάθειά του δεν ήταν αρκετή για να απειλήσει τον Φερστάπεν. Άλλωστε, με τον Χάμιλτον στην 4η θέση, ο Γερμανός δεν είχε ελπίδες για τον τίτλο.
Ο Κίμι Ράικονεν έφτασε μέχρι το βάθρο κάνοντας ένα πιτ-στοπ, έναντι των δύο που αναγκάστηκαν να κάνουν οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές πλην του Ρικιάρντο – όμως ο Αυστραλός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με πρόβλημα της μονάδας ισχύος της Renault λίγους γύρους πριν το τέλος.
Η εξέλιξη του αγώνα
Στην εκληκτική εκκίνηση των Φερστάπεν και Χάμιλτον ο Ολλανδός ήταν εκείνος που έστριψε πρώτος, καθώς ο Ρικιάρντο αμύνθηκε μετά από το αργό του ξεκίνημα από τον Μπότας. Ο Φινλανδός της Mercedes αρχικά βρέθηκε μπροστά από τον Φέτελ, πριν ο Γερμανός τον περάσει μέχρι το τέλος του πρώτου γύρου.
Καθώς γινόταν εμφανές ότι τα ελαστικά του Χάμιλτον άρχιζαν ραγδαία να παραδίδουν το πνεύμα, πιο γρήγορα από ός των άλλων πρωτοπόρων, ο Άγγλος μπήκε –μαζί με τον Μπότας- στον 11ο γύρο για να αλλάξει τα ultra για ένα φρέσκο σετ από supersofts.
Οι Φερστάπεν-Ρικιάρντο τους ακολούθησαν, για να καλυφθούν από το undercut, αλλά όχι και οι δύο της Ferrari. Μετά τα πιτ-στοπς ο Φερστάπεν αύξησε ραγδαία τη διαφορά του στα περίπου 10 δευτερόλεπτα, καθώς ο Χάμιλτον προφύλασσε τα ελαστικά του.
Σύντομα έγινε σαφές ότι ο πρωταθλητής θα χρειαζόταν και δεύτερο πιτ-στοπ, καθώς τον έφταναν οι Ρικιάρντο και Φέτελ έπειτα από το πιτ-στοπ και των δύο Ferrari. Στον 34ο γύρο ο Γερμανός πέρασε τον Αυστραλό και πολύ γρήγορα έφτασε, και πέρασε με την πρώτη προσπάθεια, τον ίδιο τον Χάμιλτον. Ήταν ο 39ος γύρος, και ο μηχανικός του Χάμιλτον, Πίτερ Μπόνινγκτον, είπε στον Λιούις ότι μόνο εκείνος και ο Μπότας «πάσχιζαν» με την supersoft γόμα.
Έτσι, αφού πρώτα βγήκαν ακριβώς στο ίδιο σημείο της πίστας χάνοντας τα φρένα αμυνόμενοι από τις δύο Ferrari, οι δύο οδηγοί της Mercedes έκαναν άμεσα τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών της ημέρας.
Στο μεταξύ, στην κορυφή, η Ferrari προσπάθησε να καταδιώξει με τον Φέτελ τον Φερστάπεν, καλώντας τον Γερμανό για ένα νέο σετ από ultrasoft, αλλά η RBR άμεσα απάντησε, κάλεσε τον Ολλανδό για το δικό του δεύτερο pit-stop, του έβαλε τα Supersoft (που ήταν μια ασφαλής λύση) κι έτσι η μάχη για τη νίκη δεν ήρθε ποτέ.
Ο Ρικιάρντο δεν κλήθηκε από την RBR για δεύτερο πιτ-στοπ, και ενώ κατάφερνε και κρατούσε με επιτυχία τον Φέτελ πίσω του, και μακριά από τον Φερστάπεν, έζησε ακόμα μια πτυχή της παροιμιώδους φετινής του ατυχίας εγκαταλείποντας 10 γύρους πριν το τέλος στο χώρο του «σταδίου», καθώς το πίσω μέρος της Red Bull του έβγαζε αρκετό καπνό.
Μέχρι την καρό σημαία το μονοθέσιο του Φερστάπεν δεν παρουσίασε το παραμικρό πρόβλημα, ενώ πίσω από τις δύο Ferrari και τον Χάμιλτον ακολούθησαν οι Μπότας και Ράικονεν για την πρώτη πεντάδα.
GP ΜΕΞΙΚΟΥ 2018
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
Χάμιλτον
Σε αντίθεση με τους προηγούμενους τέσσερις παγκόσμιους τίτλους του στη Formula 1, στο φετινό του πέμπτο πρωτάθλημα ο Λιούις Χάμιλτον ήταν πιο ταπεινός στους πανηγυρισμούς του – ωστόσο, δήλωσε ότι φέτος απέδωσε καλύτερα από ποτέ στην καριέρα του.
«Δεν επιτρέπω στον εαυτό μου να είμαι πολύ συναισθηματικός δημοσίως, αλλά αυτή τη στιγμή αισθάνομαι πολύ ταπεινός με όλη αυτή την εμπειρία», είπε ο Άγγλος, μόλις εξασφάλισε το φετινό πρωτάθλημα στο GP Μεξικού.
«Είναι πολύ, πολύ δύσκολο να συνειδητοποιήσω τι έχει συμβεί. Είναι κάτι που φυσικά ονειρεύτηκα, αλλά ποτέ, ούτε σε ένα εκατομμύριο χρόνια, δεν θα φανταζόμουν ότι θα στεκόμουν σήμερα εδώ ως πεντάκις παγκόσμιος πρωταθλητής. Δεν ήξερα ότι θα συνέβαινε κάτι τέτοιο. Είμαι με τη Mercedes από τα 13 μου και το συναίσθημα από κάτι τέτοιο -ο Φάντζιο είχε κερδίσει πρωτάθλημα με τη Mercedes– είναι απίστευτο και πολύ σουρεαλιστικό προς το παρόν».
Μιλώντας για το εμφανές σκαλοπάτι που πέτυχε σε κάθε πτυχή της οδήγησης και της ευφυΐας του στη διαμόρφωση του μονοθεσίου και στην τακτική των γκραν πρι, ο Άγγλος συμπλήρωσε: «Είναι σίγουρα η καλύτερη χρονιά μου ως τώρα. Όταν κέρδισα το πρωτάθλημα πέρσι σκεφτόμουν ‘πώς μπορώ να βελτιωθώ; Πώς μπορώ να είμαι πιο γυμνασμένος και πιο αφοσιωμένος; Πώς μπορώ να είμαι σφαιρικά καλύτερος οδηγός;’. Προσπάθησα να είμαι καλύτερος γιος, καλύτερος φίλους, σε όλους τους τομείς.
»Πιστεύω ότι σε όλους τους τομείς αυτούς ανέβηκα λίγο ψηλότερα φέτος – δεν ξέρω αν είναι θέμα ηλικιακό, αλλά η εμπειρία σίγουρα βοηθάει. Ειλικρινά, αισθάνομαι ότι φέτος απέδωσα καλύτερα από ποτέ και είμαι πολύ, πολύ χαρούμενος με την εξέλιξη».
Συμπληρώνοντας για τον φετινό τίτλο, ο Άγγλος συνέχισε: «Το πρωτάθλημα δεν κερδήθηκε εδώ, αλλά μέσω σκληρής δουλειάς σε όλους τους αγώνες. Είμαι, απλώς, απολύτως ευγνώμων σε όλους που με βοήθησαν να φτάσω εδώ. Τα παιδιά εδώ στο γκαράζ της ομάδας, τα παιδιά πίσω στο εργοστάσιο, με βοήθησαν να ανεβάσω τον πήχη και να σηκώσω αυτό το τρόπαιο. Δεν θα μπορούσα να το είχα κάνει χωρίς αυτούς».