GP Βελγίου: Αλάνθαστος Φέτελ στο Σπα
Χωρίς το παραμικρό λάθος, αυτή τη φορά, από τον πρώτο μέχρι τον 44ο γύρο του GP Βελγίου, ο Σεμπάστιαν Φέτελ επέστρεψε στις νίκες κυριαρχώντας με τη Ferrari στο Σπα εμπρός από τον Λιούις Χάμιλτον – και μειώνοντας, έτσι, στους 17 βαθμούς την υστέρησή του από τον Άγγλο στην κορυφή της βαθμολογίας.
Παρότι ο Χάμιλτον έμεινε επικεφαλής στην εκκίνηση, ο Φέτελ τον πέρασε στον πρώτο γύρο και έκτοτε δεν κοίταξε ποτέ πίσω. Ωστόσο, πίσω τους στην πρώτη στροφή επήλθε το χάος: ο Νίκο Χούλκενμπεργκ έχασε τα φρένα, προσέκρουσε στον Φερνάντο Αλόνσο και ο Ισπανός παρέσυρε τη Sauber του Σαρλ Λεκλέρκ περνώντας από πάνω της – χωρίς να υπάρξει κανένας τραυματισμός.
Στο συμβάν ενεπλάκη και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο, ο οποίος δεχόμενος επίσης το χτύπημα της McLaren του Αλόνσο, στη συνέχεια προσέκρουσε με την εμπρός πτέρυγά του στο πίσω δεξί μέρος της Ferrari του Ράικονεν. Ο Κίμι όδευσε αργά προς τα πιτς, για αλλαγή ελαστικών, ωστόσο εκεί έγινε σαφές ότι είχε υποστεί μεγαλύτερη ζημιά στην πίσω πτέρυγα. Ως αποτέλεσμα, παρότι οι Ferrari και RBR προσπάθησαν να επιδιορθώσουν τις ζημιές των μονοθεσίων, ο Φινλανδός και ο Αυστραλός μετά από λίγους γύρους θα εγκατέλειπαν τον αγώνα.
Έτσι, ο Μαξ Φερστάπεν έμεινε σε μια μοναχική τρίτη θέση και στους 44 γύρους, εμπρός από τον Βάλτερι Μπότας που χρειάστηκε να κάνει δύο πιτ-στοπς μετά από ζημιά που υπέστη κι αυτός στον πρώτο γύρο. Την πρώτη εξάδα έκλεισαν οι Σέρχιο Πέρεθ και Εστεμπάν Οκόν της αναγεννημένης Racing Point – Force India.
Αμέσως μετά την εκκίνηση και την ανηφορική Eau Rouge, ο Φέτελ κατάφερε να περάσει τον Χάμιλτον στην ευθεία Κέμελ – καθώς ο Άγγλος είπε στο τέλος ότι μια τέτοια προσπέραση ήταν έτσι κι αλλιώς προδιαγεγραμμένη. Αυτό δείχνει ότι η Scuderia κατάφερε να κάνει ένα σημαντικό βήμα απόδοσης της SF71H, έπειτα από το GP Γαλλίας που η Mercedes με την ανανέωση του κινητήρα της είχε πάρει το «πάνω χέρι».
Στη στιγμή της προσπέρασης ενεπλάκησαν και οι δύο Force India, και καθώς ο Οκόν οπισθοχώρησε έναντι των Φέτελ-Χάμιλτον, ο Πέρεθ βρήκε την ευκαιρία να ανέβει τρίτος και να διατηρήσει μέχρι τέλους το προβάδισμα από τον ομόλογό του στην εσωτερική μάχη της εκθαμβωτικής, σήμερα, ομάδας του Σίλβερστοουν.
Στην διάρκειας 4 γύρων παρουσία του οχήματος ασφαλείας στην πίστα, ο Μπότας μπήκε επίσης στα πιτς για την επιδιόρθωση μιας ζημιάς, τοποθετώντας τα supersoft ελαστικά – τα ίδια με τα οποία εκκίνησαν όλοι της πρώτης δεκάδας.
Αντίθετα, στη δεύτερη δεκάδα της εκκίνησης όλοι είχαν ξεκινήσει με τα μαλακά (soft) ελαστικά, κι έτσι ο Φινλανδός, με την ανωτερότητα και της Mercedes, κέρδιζε πολύ γρήγορα έδαφος και σύντομα μπήκε στη δεκάδα. Θυμίζουμε ότι είχε εκκινήσει από τις τελευταίες θέσεις, λόγω αλλαγής εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος της Mercedes. Την ίδια στιγμή, με ρυθμίσεις χαμηλότερης άντωσης, ο Φερστάπεν δεν είχε κανένα πρόβλημα να περάσει τις δύο Force India και να ανέβει στην 3η θέση.
Στον 21ο γύρο ο Χάμιλτον προσπάθησε να απειλήσει στρατηγικά τον Φέτελ, παίρνοντας την πρωτοβουλία να κάνει πρώτος το πιτ-στοπ του. Η Ferrari απάντησε αμέσως, καλώντας τον Φέτελ στον επόμενο γύρο – και παρότι ο Χάμιλτον σ’ αυτόν τον γύρο που έκανε με φρέσκια και πολύ ταχύτερη γόμα ήταν πολύ ταχύτερος, δεν κατάφερε να περάσει τη Ferrari.
Η διαφορά τους μειώθηκε από τα 3.5 στα 1.2 δευτερόλεπτα, καθώς για λίγο ο Χάμιλτον αντιμετώπισε μπροστά του τον πιο αργό Φερστάπεν μετά το πιτ-στοπ του, όμως με τα φρέσκα ελαστικά του ο Φέτελ δεν είχε κανένα πρόβλημα να την οικοδομήσει ξανά.
Ο Φερστάπεν θα ένιωθε την απειλή από τον Μπότας, αν ο Φινλανδός κατάφερνε να φτάσει μέχρι τέλους με τα supersoft ελαστικά. Όμως αυτό δεν συνέβη, και ο οδηγός της Mercedes αναγκάστηκε να κάνει και δεύτερο πιτ-στοπ 14 γύρους πριν το τέλος. Παρότι έπεσε στην 6η θέση, όμως, το πλεονέκτημα των νέων ελαστικών του ήταν τέτοιο που κατάφερε να περάσει τις δύο Force India, για να φτάσει έτσι στην 4η θέση.
Με την επιστροφή της Ferrari στις νίκες και του Φέτελ στις αλάνθαστες συνήθειές του, το Ιταλικό GP την αμέσως επόμενη Κυριακή (2/09) αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς απομένουν οκτώ αγώνες για να φανεί ποιος εκ των Λιούις Χάμιλτον και Σεμπάστιαν Φέτελ θα γίνει πρώτος πεντάκις πρωταθλητής της F1.
GP ΒΕΛΓΙΟΥ 2018
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ