Η φρεσκαρισμένη GLC Coupe πιο κομψή και αναβαθμισμένη
Η φρεσκαρισμένη GLC Coupe πιο κομψή και αναβαθμισμένη
Προσφέρεται με εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης ως ήπιο υβριδικό ή plug-in υβριδικό μοντέλο
Δημήτρης Μπαλής
Η GLC Coupe, η σπορ παραλλαγή της GLC SUV, ανασχεδιάστηκε σε πολλούς τομείς. Πλέον, όλες οι εκδόσεις εξοπλίζονται με τεχνολογία ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, είτε ως plug-in υβριδικές με επαρκή ηλεκτρική αυτονομία για τις καθημερινές ανάγκες, είτε ως ήπια υβριδικές με τεχνολογία 48 Volt και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό για πρόσθετη ενίσχυση και ανάκτηση ενέργειας.
Η σπορ ανάρτηση περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, ενώ το προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα 4,5 μοιρών που προσφέρεται στο πακέτο Τεχνολογίας μαζί με την αερανάρτηση AIRMATIC, την καθιστά ακόμη πιο ευέλικτη.
Εκτός δρόμου, το Coupe μπορεί να κινηθεί έχοντας πολυάριθμα χαρακτηριστικά, όπως το σύστημα 4MATIC και η αμιγώς ηλεκτρική off-road οδήγηση στα plug-in υβριδικά μοντέλα. Η οθόνη off-road και το «διαφανές καπό» ως λειτουργία της κάμερας 360 μοιρών καθιστούν την οδήγηση ακόμη πιο άνετη.
Επίσης, τόσο το υλικό όσο και το λογισμικό της πιο πρόσφατης γενιάς του συστήματος infotainment MBUX (Mercedes-Benz User) έχουν γίνει ακόμη πιο φιλικά προς τον χρήστη. Οι φωτεινές εικόνες στην οθόνη οδηγού και στην κεντρική οθόνη διευκολύνουν τον έλεγχο των λειτουργιών οχήματος και ανέσεων. Οι δύο οθόνες LCD παρουσιάζουν τις πληροφορίες με σαφήνεια και οργανωμένο τρόπο. Η πλοήγηση πλήρους οθόνης παρέχει στον οδηγό βέλτιστη καθοδήγηση στη διαδρομή. Η επαυξημένη πραγματικότητα MBUX για πλοήγηση, όπου μία κάμερα καταγράφει το περιβάλλον μπροστά από το όχημα, διατίθεται προαιρετικά. Η κεντρική οθόνη δείχνει τις κινούμενες εικόνες, ενώ επάνω της προβάλλονται εικονικά αντικείμενα, πληροφορίες και δείκτες ως υπέρθετα στοιχεία, όπως σήματα κυκλοφορίας, βέλη κατεύθυνσης, συστάσεις αλλαγής λωρίδας και αριθμοί οδών. Έτσι, διευκολύνεται σημαντικά η πλοήγηση, ειδικά σε αστικές περιοχές.
Πέραν αυτών, η φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» ανταποκρίνεται όλο και πιο αποτελεσματικά στη φυσική γλώσσα αλλά και στις προτιμήσεις του χρήστη. Οι υπηρεσίες streaming μουσικής μπορούν να ενσωματωθούν απρόσκοπτα στο MBUX, μαζί με τις προσωπικές ρυθμίσεις, δίνοντας στους πελάτες τη δυνατότητα να απολαμβάνουν μια εξατομικευμένη μουσική εμπειρία στο αυτοκίνητό τους. Πρόσθετες πληροφορίες παρέχει ο ηχητικός οδηγός «Tourguide», ο οποίος περιλαμβάνεται στη «Φωνητική υποβοήθηση MBUX» από το Mercedes me. Αν πείτε την εντολή «Hey Mercedes, start Tourguide», το σύστημα infotainment MBUX εκφωνεί πληροφορίες σχετικά με σημεία ενδιαφέροντος κατά μήκος της διαδρομής..
Στον βασικό εξοπλισμό η γραμμή AVANTGARDE έρχεται με ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και πακέτο χρωμίου. Τα υβριδικά μοντέλα εξοπλίζονται εργοστασιακά με μικτά ελαστικά διαφορετικού βάθους πέλματος στους μπροστινούς και πίσω τροχούς.
Η AMG Line διατίθεται με μικτά ελαστικά 19 ή 20 ιντσών και επενδύσεις θόλων τροχών στο χρώμα του οχήματος. Επίσης προαιρετικά, διατίθενται τα σκαλοπάτια επιβίβασης EASY-ENTRY και, από το επίπεδο εξοπλισμού AMG Line, το πακέτο Night. Άλλα χαρακτηριστικά που συντελούν στη σπορ, επιβλητική εμφάνιση είναι το φαρδύ μετατρόχιο και οι επίπεδες ζάντες 18 έως 20 ιντσών. Αρκετοί από τους εργοστασιακά διαθέσιμους τροχούς έχουν πολύ γυαλιστερό φινίρισμα και δίχρωμες επιφάνειες, ενώ η αεροδυναμική τους είναι βελτιωμένη χάρη στο ιδιαίτερο σχήμα τους.
Ο εσωτερικός χώρος της νέας GLC Coupe φέρει υψηλής ανάλυσης οθόνη LCD 12,3 ιντσών (31,2 εκ.) στη θέση του οδηγού βρίσκεται πάνω από το ταμπλό και τα στοιχεία διάκοσμου και η κεντρική οθόνη 11,9 ιντσών (30,2 εκ.) ορθώνεται από την κεντρική κονσόλα. Όπως το ταμπλό οργάνων, έτσι και η επιφάνεια της οθόνης είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό.
Οσον αφορά στις διαστάσεις, με μήκος 4,763 μ., είναι 3,1 εκ. μακρύτερη και 5 χιλιοστά ψηλότερη από το προηγούμενο μοντέλο. Τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί κατά 6 χιλιοστά μπροστά (1,627 χλστ. πλέον) και 23 χιλιοστά πίσω (1,640 χλστ. πλέον). Το μεγαλύτερο μήκος του οχήματος λειτουργεί προς όφελος του μεταξονίου καθώς και των μπροστινών και πίσω προβόλων. Το πλάτος οχήματος του οχήματος έχει διατηρηθεί στα 1,890 μ.
Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ αυξήθηκε κατά 45 λίτρα στα 545 λίτρα , ενώ 390 λίτρα είναι στα plug-in υβριδικά μοντέλα. Το πίσω καπό EASY-PACK, μέρος του βασικού εξοπλισμού, ανοίγει και κλείνει άνετα πατώντας το κουμπί στο κλειδί του οχήματος, τον διακόπτη στην πόρτα οδηγού ή τη λαβή απασφάλισης στο πίσω καπό.
Σημαντικά βελτιωμένη είναι και η αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27.
Προσθήκες έχουν γίνει και στον εξοπλισμό άνεσης.
Η νέα GLC Coupe διατίθεται με εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης. Τα ήπια υβριδικά μηχανικά σύνολα δύο λίτρων, περιλαμβάνουν την ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) δεύτερης γενιάς και ηλεκτρικό κύκλωμα οχήματος 48 V. Εκδόσεις βενζίνης: GLC 200 4MATIC – 204hp και GLC 300 4MATIC – 258hp και πετρελαίου GLC 220 d 4MATIC – 197hp και GLC 300 d 4MATIC – 269hp.
Υπάρχουν άλλες τρεις εκδόσεις plug-in υβριδικών κινητήρων που προσφέρουν επαρκή ηλεκτρική αυτονομία για τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης. Το βελτιωμένο υβριδικό πρόγραμμα οδήγησης επιλέγει τη λειτουργία ηλεκτρικής οδήγησης στα τμήματα της διαδρομής που ενδείκνυνται περισσότερο. Για παράδειγμα, η ηλεκτρική οδήγηση έχει προτεραιότητα σε διαδρομές εντός αστικών περιοχών. Εκδόσεις βενζίνης με ηλεκτροκινητήρα: GLC 300 e 4MATIC – 313hp, GLC 400 e 4MATIC – 381hp και πετρελαίου με ηλεκτροκινητήρα: GLC 300 de 4MATIC – 335hp. Στις εκδόσεις αυτές η πλήρης ηλεκτρική ισχύς είναι διαθέσιμη έως το όριο των 140 χλμ./ώρα.
Καταλήγοντας, το τελευταίας γενιάς πακέτο υποβοήθησης οδήγησης plus περιλαμβάνει νέες και εξελιγμένες λειτουργίες, οι οποίες ξεκουράζουν τον οδηγό σε καθημερινές καταστάσεις φροντίζοντας για πιο άνετη και ασφαλέστερη οδήγηση.