Η υπερειδική του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 στη Νέα Οδό
Δημήτρης Μπαλής
Έναν διαφορετικό τόπο και τρόπο επίλεξε η διοργάνωση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις για να πραγματοποιήσει την υπερειδική διαδρομή του φετινού αγώνα, στις 7 Σεπτεμβρίου.
Κι ενώ το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας συγκέντρωσε πάνω από 70.000 στο παρελθόν, η Πλατεία Συντάγματος πρόσθεση αίγλη με τη Βουλή και τους Εύζωνες, η Πλατεία Νερού στο Φάληρο έφερε και το νερό στο σκηνικό και παλαιότερα ο Ιππόδρομος στο Μαρκόπουλο συνδύασε τα άλογα με τους ίππους των κινητήρων, τώρα η υπερειδική διαδρομή θα γίνει στον αυτοκινητόδρομο της Νέας Οδού με επίκεντρο τον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ΣΕΙΡΙΟΣ.
Ομολογουμένως είναι ένα εγχείρημα με αρκετές προκλήσεις, καθώς θα αποκλειστεί επί ώρες η κυκλοφορία των οχημάτων (θα διεξάγεται από τον παράδρομο με όλα τα μέτρα της Τροχαίας), ενώ και η απόσταση από την Αθήνα είναι μεγάλη για να μετκινηθεί το κοινό, με δικά του μέσα, καθώς δεν υπάρχει δημόσια συγκοινωνία.
Πάντως, κοινό υπάρχει για να πάει στην υπερειδική διαδρομή ενώ και η συναυλία του Μιχάλη Χατζηγιάννη θα αποτελέσει κίνητρο για τους λιγότερο μυημένους στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Την αποκάλυψη του σημείου της EKO Super Special Stage έκανε ο αναπληρωτής υπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης, ο οποίος επισήμανε ότι: «Σε μια χρονιά που ο Αθλητισμός αναβαθμίστηκε από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τοποθετώντας το Υπουργείο Αθλητισμού στη φιλόξενη “οικογένεια” της Παιδείας, δεν εφησυχάσαμε. Μια υπερειδική διαδρομή συνήθως δεν κρίνει το αποτέλεσμα ενός αγώνα, χαρακτηρίζει όμως τη θέληση των οργανωτών να δώσουν κάτι μοναδικό στους θεατές. Αυτό ακριβώς είναι το πλάνο μας, αφού αξιολογήσαμε το σημείο ως ιδανικό για την πρόσβαση του κοινού. Ο χώρος είναι κυριολεκτικά άπλετος, ενώ η παρουσία στο σημείο τριών σπουδαίων χορηγών μας, της ΕΚΟ, του Κωτσόβολου και της Νέας Οδού, αποτελεί μια μοναδική συγκυρία που εγγυάται το αρτιότερο δυνατό αποτέλεσμα. Επιπρόσθετα, ο χώρος μάς δίνει τη δυνατότητα να σχεδιάσουμε παράλληλες δραστηριότητες πέρα από το καθαρά αγωνιστικό στοιχείο, πάντα με τον θεατή στο επίκεντρο».
Στην υπερειδική διαδρομή τα αγωνιστικά αυτοκίνητα θα εκκινούν πάνω στο κατάστρωμα του αυτοκινητόδρομου, ένα με κατεύθυνση προς Αθήνα και το άλλο προς Λαμία. Πηδώντας πάνω από το διαχωριστικό στηθαίο μέσω ειδικά διαμορφωμένης ράμπας, θα συνεχίζουν στο άλλο ρεύμα κατεύθυνσης, καλύπτοντας μια διαδρομή 3,2 χλμ. Τμήμα της διαδρομής θα περνά μέσα από το πάρκινγκ του ΣΕΑ Σείριος στο ρεύμα προς Αθήνα, ενώ κατά μήκος της χάραξής της θα υπάρχουν τεχνητά εμπόδια.
Παράλληλα, θα διοργανωθεί μια συναυλία με τον Μιχάλη Χατζηγιάννη, η οποία θα ανοίξει την EKO Super Special Stage. Τόσο η υπερειδική όσο και η συναυλία θα διεξαχθούν με ελεύθερη πρόσβαση για όλους τους θεατές, καθώς δε θα υπάρχει εισιτήριο.
Δύο ημέρες νωρίτερα, την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου, στη Λαμία, και ειδικότερα στην Πανελλήνια Έκθεση, όπου και το ΕΚΟ Service Park και το Αρχηγείο του αγώνα, η τελετή εκκίνησης θα συνδυαστεί με ακόμα μία συναυλία, και πάλι με ελεύθερη είσοδο. Κάπως έτσι η σκυτάλη θα περάσει στους πρωταγωνιστές του αγώνα, στα πληρώματα, τα οποία φέτος θα έχουν ένα αρκετά δύσκολο έργο να διαχειριστούν: μια μεγάλη πρώτη ημέρα με τρεις εμβληματικές ειδικές διαδρομές (επαναλαμβανόμενες), ένα απαιτητικό Σάββατο χωρίς ενδιάμεσο σέρβις και μια Κυριακή που, αν και μικρότερη, θα αποτελέσει το κρίσιμο βήμα για αυτόν που τελικά θα προσθέσει στο παλμαρέ του την πολυπόθητη νίκη στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Ο Χρήστος Σταϊκούρας, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σχολίασε: «Θα ήθελα να δώσω συγχαρητήρια σε όλους όσοι συντέλεσαν στη διοργάνωση της φετινής εκδήλωσης. Ένα στοίχημα που ξεκίνησε πριν από λίγα χρόνια με πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και κάθε χρόνο εξελίσσεται. Το δημόσιο κάθε χρόνο θα στηρίζει ανάλογες πρωτοβουλίες, με τόσο μεγάλο αποτύπωμα εντός και εκτός Ελλάδας. Ειδικότερα ο αγώνας, αποτελεί μία σπουδαία ευκαιρία για να αναδείξουμε και την ασφάλεια των δρόμων μας».
Οι λεπτομέρειες της διαδρομής του φετινού αγώνα αναπτύχθηκαν από την αλυτάρχη του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, Ανίτα Πασαλή. Η ίδια στάθηκε στις προσαρμογές που χρειάστηκε να γίνουν ώστε η διαδρομή να πληροί τις προδιαγραφές που προκύπτουν από την αλλαγή -από φέτος- στη βαθμολογία των αγώνων του Πρωταθλήματος. Έτσι, μεταξύ άλλων στο ωράριο του αγώνα «επέστρεψε» η ε.δ. Θήβα, ενώ προστέθηκε η ολοκαίνουργια ε.δ. Οινοχώρι και μια νέα εκδοχή της αγαπημένης των θεατών, Παύλιανης, που, ως Άνω Παύλιανη φέτος, θα αποτελείται από ένα νέο τμήμα το οποίο θα «συναντά» την παλιότερη ε.δ., με αντίθετη όμως φορά. Πέραν αυτών, με αφετηρία στο χωριό Ρεγγίνι επιστρέφει η ομώνυμη ε.δ., στην οποία περιλαμβάνεται και η Ελάτεια (με αντίθετη φορά), ενώ, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, ο αγώνας θα εξαπλωθεί από την Κόρινθο και τις ε.δ. Άγιοι Θεόδωροι και Λουτράκι, μέχρι την Ευρυτανία με τον θρυλικό «Ταρζάν».
Από την πλευρά των χορηγών του αγώνα, χαιρετισμό απηύθυναν ο Κώστας Σταματάκης, μέλος του executive board της «Κωτσόβολος», ο Ροδιανός Αντωνακόπουλος, CEO της «Νέας Οδού», ο Hermann Riedl, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Toyota Hellas, και η Χριστίνα Μηλιαράκη, διευθύντρια Marketing Εγχώριας Εμπορίας (ΕΚΟ) του ομίλου HELLENiQ ENERGY.