Ιαπωνική αντεπίθεση με φρέσκο Aygo
Αποστολή στην Κοπεγχάγη: Δημήτρης Μπαλής
Η «μάχη» στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης, είναι αδυσώπητη στην ευρωπαϊκή αγορά. Ολοένα και περισσότεροι προτιμούν ένα μικρό μοντέλο για τις αστικές –και όχι μόνο- μετακινήσεις τους, και οι προτάσεις στην αγορά συναγωνίζονται η μία την άλλη σε ποιότητα και δυνατότητες. Σε αυτό το σκληρό πεδίο μάχης, η Toyota εισήλθε το 2008 με τη συνεργασία του γαλλικού ομίλου PSA, δημιουργώντας ένα μοντέλο που λανσαρίστηκε στην αγορά το 2012 με την ονομασία Aygo.
Στα μέσα του 2014 το μοντέλο ανασχεδιάστηκε ριζικά, με την Toyota να χρησιμοποιεί το σχήμα Χ για να τονίσει την προσωπικότητα του αυτοκινήτου. Αυτή η έκδοση κυκλοφορεί μέχρι τις μέρες μας, έχοντας πουλήσει πάνω από 760.000 μονάδες. Συνολικά η αποδοχή του μοντέλου στην Ευρώπη είναι καλή, με 5,8% μερίδιο στην κατηγορία του το 2012, 5,7% το 2014, 6,8% το 2015 και το 2016, ενώ πέρυσι πήρε το 6,6% της αγοράς στην κατηγορία του, πάντα.
Στην Ελλάδα, η θέση του μοντέλου είναι τελείως διαφορετική. Η Toyota, έχοντας για περίπου 20 χρόνια τα σκήπτρα της αγοράς, με ισχυρό όνομα που «έκτισαν» οι προηγούμενες διοικήσεις και με ικανό δίκτυο, το Aygo έφθασε στη λιανική (χωρίς τα ενοικιαζόμενα οχήματα) να αγγίξει το 19,6% των πωλήσεων της κατηγορίας του το 2016, ενώ πέρυσι πήρε το 15,2%. Απέχει, λοιπόν, παρασάγγας η πορεία της Toyota στην Ελλάδα, σε σχέση με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα.
Έπειτα από 4 χρόνια ακριβώς, η Toyota δεν προχώρησε στη ριζική ανανέωση του μοντέλου, αλλά σε ένα έντονο φρεσκάρισμα, προκειμένου να παραμείνει ζωηρό στην αγορά.
Έχοντας λάβει μηνύματα από πελάτες, ότι το σχήμα Χ ήταν πολύ έντονο μπροστά και ίσως ιδιαίτερο εμφανισιακά, οι σχεδιαστές προσπάθησαν να το διατηρήσουν μεν, δίνοντάς του δε τρισδιάστατο χαρακτήρα. Και το πέτυχαν με τα νέα φωτιστικά, το τριγωνικό από κάτω μέρος και το τελείωμα του προφυλακτήρα. Παράλληλα, το έκαναν λίγο πιο φαρδύ μπροστά και πίσω, όπου τοποθέτησαν επίσης νέα φωτιστικά σώματα με LED.
Στην καμπίνα οι αλλαγές είναι περιορισμένες, με νέα καθίσματα και πίνακα οργάνων. Όμως, εκεί που έγινε μεγάλη δουλειά, είναι στον τομέα της ανάρτησης και της ηχομόνωσης. Οδηγώντας για πολλά χιλιόμετρα πέριξ της Κοπεγχάγης, διαπίστωσα ότι απορροφά τους κραδασμούς, ειδικά πίσω όπου περνά ανεπαίσθητα, ενώ στην καμπίνα θόρυβος δεν περνά ούτε από τον δρόμο, ούτε από τον τρικύλινδρο κινητήρα. Αυτό είναι σπουδαίο επίτευγμα, διότι αν μέσα στην πόλη με τη φασαρία, έχεις και το θόρυβο στο αυτοκίνητο, χρειάζεσαι… νευρολόγο.
Παράλληλα και το τιμόνι, το σύστημα διεύθυνσης βελτιώθηκε πολύ και έγινε περισσότερο ακριβές, με αποτέλεσμα να αλλάζει λωρίδα κυκλοφορίας και να μην είναι σαν να ψαρεύεις.
Όσον αφορά στον εξοπλισμό, προστέθηκαν λειτουργίες συνδεσιμότητας με smartphone και οθόνη αφής 7 ιντσών, κάτι που, πλέον, το θέλουν πολύ οι νέοι, αλλά και διχρωμίες στο αμάξωμα, με ξεχωριστό χρώμα οροφής και πολλές λεπτομέρειες εξατομίκευσης. Δηλαδή, αν έχεις παραγγείλει λευκό Aygo, αλλάζεις λεπτομέρειες μπροστά στο μαρσπιέ, στους καθρέπτες και χαμηλά στην πόρτες κι ιδού μια πιο σπορ εκδοχή.
Αφήνω τελευταίο το θέμα του κινητήρα, διότι παραμένει ίδιος, τρικύλινδρος 1.0 lt, ωστόσο η απόδοση από 69 πήγε στους 72 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., με 93 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. Παρά την αυξημένη ισχύ, οι μηχανικοί κατάφεραν με αρκετές μετατροπές να μειώσουν την κατανάλωση και τους ρύπους, ώστε να φθάσουν πιο κοντά στα νέα πρότυπα που θα ισχύσουν από τον Σεπτέμβριο του 2019, όταν οι μετρήσεις θα γίνονται ε κανονικές συνθήκες κίνησης, στην καθημερινότητα δηλαδή, ρεαλιστικές, και όχι στα εργοστάσια. Πλέον το μοτέρ είναι προδιαγραφών Euro 6 b και εργοστασιακά η μάρκα δίνει μέση κατανάλωση καυσίμου 4,1 λίτρα τα 100 χιλιόμετρα και εκπομπές ρύπων 93 γρ./χλμ. Αυτά τα νούμερα είναι με την ενδιάμεση μέθοδο μέτρησης, και όχι με αυτή που θα ισχύσει από του χρόνου. Συνοπτικά, οι μηχανικοί μείωσαν την κατανάλωση κατά 0,1 λίτρα / 100 χλμ. και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 2 γρ./χλμ.
Ο κινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων και εναλλακτικά με αυτοματοποιημένο, χειροκίνητο κιβώτιο x-shift, με τρεις θέσεις λειτουργίας! E (Easy Mode), M (Manual) και R (Reverse).
Το νέο Toyota Aygo διατίθεται ήδη και είναι έτοιμο για παραγγελίες με τιμές από 10.980 ευρώ (120 ευρώ παραπάνω από το προηγούμενο) και με χρόνο παράδοσης τον ένα μήνα.
ΠΗΓΗ: www.sport24.gr