Ισχυρό χαρτί το Peugeot 308
Τέσσερα χρόνια μετά την κατάκτηση της διάκρισης του «αυτοκινήτου της χρονιάς», το Peugeot 308 διατηρούσε φίνα τον εξωτερικό σχεδιαστικό συντηρητισμό που απαιτείται από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, συνδυάζοντάς τον με το προχωρημένο εσωτερικό iCockpit, και επίσης παρέμενε ένα καλό σε όλες του τις πτυχές μικρομεσαίο – με αποτέλεσμα να χρειάζεται μόνο ελάχιστες αισθητικές επεμβάσεις, και προσθήκες εξοπλισμού, για να μείνει φρέσκο.
Αυτή η μικρή ανανέωση ήρθε τώρα, το 2018, και μάλλον πρέπει κανείς να επιστρατεύσει την παρατηρητικότητά του για να δει τις μικρές αλλαγές στο καπό, στην κυψελοειδή μάσκα, στα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω (με φώτα LED και εντονότερα γραφικά) και στους αεραγωγούς του προφυλακτήρα – κι αντίστοιχα, στο εσωτερικό, στη νέα ταπετσαρία.
Κατά τα άλλα, παραμένει ιδιαίτερα συγκροτημένο, ικανό σε όλα του, -αρκετά, αλλά όχι απολύτως- ευρύχωρο (με 398 λίτρα χώρο αποσκευών και αξιοπρεπή χώρο για τους πίσω), καθώς και ποιοτικό σε όλες τις πτυχές του. Από τα υλικά του φουτουριστικού iCockpit μέχρι το αναβαθμισμένο, τώρα, σύστημα πολυμέσων, που πλέον υιοθετηθεί και τη λειτουργία Mirror Screen καθρεπτίζοντας στη μεγάλη οθόνη 9,7 ιντσών την οθόνη του smartphone.
Μια σίγουρα όχι αδιάφορη, ως και σχετικά ευχάριστη, αίσθηση οδήγησης γεννιέται από το μικρό τιμόνι (εμπρός από τον αριστερόστροφο δείκτη του στροφόμετρου), από τη στήριξη και λειτουργικότητα της θέσης οδήγησης και από τη γενικότερη ρύθμιση του Peugeot 308. Έχει κάπως μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, που το καθιστά άνετο στο δρόμο και ποιοτικό στην κύλισή του στον αυτοκινητόδρομο – ενώ παράλληλα το πλαίσιο δίνει την αίσθηση τέτοιας στιβαρότητας που δεν νιώθεις ανασφάλεια πιέζοντας λίγο σ’ έναν ορεινό δρόμο με στροφές.
Σ’ αυτή την ανανεωμένη έκδοση του 2018, η Peugeot προσέθεσε για πρώτη φορά και λειτουργία φρεναρίσματος στο cruise control, μεταξύ των συνολικά οκτώ ηλεκτρονικών συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας για την υποβοήθηση του οδηγού. Κάποια από αυτά είναι η αναγνώριση εμποδίου σε «τυφλό» σημείο στο πλάι του αυτοκινήτου, η ειδοποίηση για σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα και το σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος.
Ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 BlueHDi μπορεί με προσοχή να πετύχει μέση κατανάλωση κάτω και από τα 6 λίτρα / 100 χλμ., ακόμα και σ’ αυτή την ισχυρότερη έκδοση των 120 ίππων, με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η αίσθηση του κιβωτίου είναι άψογη, και οι αλλαγές σβέλτες, και η κλιμάκωση βοηθά –ειδικά στις τρεις πρώτες σχέσεις- στην αξιοποίηση του κινητήρα. Τα 300 Nm της ροπής αποδίδονται από τις 1.750 σ.α.λ. και ποτέ τα 1.290 κιλά του αμαξώματος δεν δίνουν την αίσθηση ότι κρατάνε τις επιδόσεις πίσω.
Αν και η έκδοση 1.6 diesel των 120 ίππων ξεκινά, με την προσφορά, από τα 20.400 Ευρώ (στην έκδοση Active), περιλαμβάνει αρκετά πλούσιο εξοπλισμό – μεταξύ άλλων με ABS με EBD και Brake Assist, ESP με ASR, Hill Assist, φώτα ημέρας LED εμπρός-πίσω, προγραμματιζόμενο Cruise Control, τη νέα οθόνη αφής 9,7’’, sport τιμόνι με δερμάτινη επένδυση, ζάντες αλουμινίου 16″, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και αισθητήρες παρκαρίσματος…
ΠΗΓΗ: www.sport24.gr