Καλπάζουμε στη Βαρκελώνη με τους 150 ίππους του Arona
Η Seat έχει μπει για τα καλά στο παιχνίδι των Crossovers μοντέλων, έχοντας το Arona, αλλά και το μεγαλύτερο Ateca, που εντάσσεται στην κατηγορία των SUV.
Το Arona, από τη στιγμή που ήρθε στη χώρα μας, προς τα τέλη του 2017, έχει κερδίσει την εκτίμηση του αγοραστικού κοινού, διότι διαθέτει εκείνα τα χαρακτηριστικά που το κατέστησαν πλήρως ανταγωνιστικό.
Βασισμένο στη δοκιμασμένη πλατφόρμα του Ibiza, σαφώς υπερυψωμένο, έχει τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (17 εκ.) στην κατηγορία του, κάτι που το καθιστά ένα αυτοκίνητο που μπορεί να ανταποκριθεί εύκολα σε εκτός δρόμου διαδρομές. Πέραν τούτου, διαθέτει χαρακτήρα σε εμφάνιση και πολύ καλό εξοπλισμό ακόμα και από τη βασική έκδοση, ενώ λανσάρεται με ποικιλία εκδόσεων κινητήρων, από 1.0 lt turbo με 95 και 115 ίππους μέχρι και πετρέλαιο 1.6 lt με επίσης 95 και 115 ίππους.
Ωστόσο, αυτή η έκδοση που ξεχωρίζει για τον δυναμισμό της, είναι η FR, με κωδική ονομασία που συνοδεύει όλες τις ισχυρές εκδόσεις της Seat.
Στη Βαρκελώνη, όπου βρέθηκα για το περίφημο Primavera Sound, το φεστιβάλ μουσικής με κυρίως νεανικά συγκροτήματα που άγγιξαν τα 200 τον αριθμό, είχα την ευκαιρία να περιδιαβώ τους δρόμους της καταλανικής πρωτεύουσας, οδηγώντας το Arona FR.
Εμφανισιακά, σου γεμίζει το μάτι, διότι το χρώμιο στη μάσκα, στα παράθυρα, στις 17άρες ζάντες αλουμινίου, στις ράγες οροφής και στη λεπτομέρεια με το γράμμα Χ στην πίσω κολόνα, συνάδει απόλυτα με την πίσω ποδιά και τον διαχύτη, που φέρει δύο απολήξεις εξάτμισης στις άκρες. Ομοίου αντίληψης και η καμπίνα, με τα σπορ καθίσματα και την 8άρα οθόνη αφής, στην οποία επέλεξα τη διαδρομή στο σύστημα πλοήγησης, για να βρω τον προορισμό μου. Εντάξει, έχω πάει πολλές στη Βαρκελώνη, αλλά δεν την έμαθα κιόλας.
Παρατηρώντας δε το ταχύμετρο με τα 260 χλμ. και το στροφόμετρο με το κόκκινο στις 6.000 στροφές, λες εδώ είμαστε.
Και πράγματι εδώ είμαστε διότι με κινητήρα 1.5 EVO TSI έχεις 150 διαθέσιμους ίππους ανά πάσα στιγμή, χωρίς να ματώνεις οικονομικά, διότι ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με σύστημα απενεργοποίησης των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους στο ρελαντί (ACT), οι οποίοι επαναλειτουργούν αυτόματα με το που πιέσεις το γκάζι για προσπέραση, εν παραδείγματι. Πολύ ζωηρό στο δρόμο, και με καλή κλιμάκωση το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, θα ικανοποιήσει όποιον θέλει να το αποκτήσει. Το λέω αυτό, διότι με τέσσερα διαθέσιμα προφίλ οδήγησης: Comfort, Eco, Sport, Individual, μπορείς να επιλέξεις τον τρόπο που θέλεις να κινηθείς: Ανετα, οικονομικά, σβέλτα ή πιο εξατομικευμένα, με παρεμβάσεις στο γκάζι, στην απόκριση του κιβωτίου ταχυτήτων και στο ESP.
Στα τεχνικά στοιχεία, παρατηρούμε ότι η μέγιστη ισχύς των 150 ίππων επιτυγχάνεται μεταξύ 5.000 – 6.000 και η μέγιστη ροπή των 250 Nm μεταξύ 1.500 – 3.500. Για τα 0-100 χλμ./ώρα σε επιτάχυνση αρκούν 8,3 δευτ., ενώ τα 260 χλμ. του ταχύμετρου είναι… ψαρωτικά, διότι η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 205 χλμ./ώρα, με την κατανάλωση να μην ξεφεύγει πάνω από τα 5,5 λίτρα στα 100 χλμ., οδηγώντας φυσιολογικά και όχι στα κόκκινα, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται στα 115 γρ./χλμ.
Εξίσου πλούσιος είναι και ο βασικός εξοπλισμός, έχοντας: ABS, ESP, Hill Hold Control, σύστημα Front assist με προστασία πεζών, σύστημα προειδοποίησης κόπωσης (Tiredness Recognition), αισθητήρες απώλειας πίεσης ελαστικών, αερόσακους οδηγού – συνοδηγού – πλευρικούς και τύπου κουρτίνας, δισκόφρενα εμπρός – πίσω, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό CLIMATRONIC, υπολογιστής ταξιδίου, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικές ευκολίες, Cruise Control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ροβολείς αλογόνου με φώτα ημέρα LED, πίσω φώτα LED, εμπρόσθιους προβολείς ομίχλης με λειτουργία cornering, πίσω φιμέ τζάμια, έγχρωμη οθόνη αφής 8’’, ηχοσύστημα με 6 ηχεία, θύρα SD, Aux-In, USB, Θύρα CD και Bluetooth.
Κι όλα αυτά, με τιμή που δεν ξεπερνά τα 19.000 ευρώ…
ΠΗΓΗ: www.sport24.gr