Με 72 πληρώματα το EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2023
Δημήτρης Μπαλής
Στο 70ό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 202 θα έχουμε τον μεγαλύτερο αριθμό πληρωμάτων των τελευταίων 17 ετών.
Περισσότερα από 72 πληρώματα θα πάρουν μέρος στον φετινό αγώνα, από τις 7 έως τις 10 Σεπτεμβρίου, 12 λιγότερα από τα 84 αυτοκίνητα που πέρασαν τη ράμπα της εκκίνησης στον αγώνα του 2006.
Πλην όμως της αριθμητικής πληρότητάς του, ο 10ος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA διακρίνεται και για την ποιότητα των συμμετοχών σε κάθε κατηγορία, με τους διεκδικητές όλων των τίτλων να έρχονται στην Ελλάδα.
Δέκα υβριδικά αυτοκίνητα κατηγορίας Rally1 θα αναμετρηθούν στα ελληνικά βουνά, με την υποστηρικτική κατηγορία WRC2 να συγκεντρώνει επιπλέον τριάντα συμμετοχές. Από την άλλη, η ελληνική παρουσία θα είναι ισχυρή, με 20 πληρώματα, ενώ στην Ελλάδα θα κριθεί ο τίτλος για το Πρωτάθλημα Νέων, καθώς το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί τον έβδομο και τελευταίο γύρο του Πρωταθλήματος JWRC.
Η παγκόσμια πρωταθλήτρια του 2022, Toyota Gazoo Racing, θα παραταχθεί στον αγώνα με τέσσερα GR Yaris Rally1. Δίπλα στους συνήθεις ύποπτους, Κάλε Ροβάνπερα, Ελφιν Εβανς και Τακαμότο Κατσούτα, οι θεατές, Ελληνες και φένοι, θα έχουν την τύχη να δουν για ακόμα μία φορά τον 8 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, Σεμπαστιάν Οζιέ, o οποίος αγωνίζεται σε επιλεγμένους αγώνες.
Η Hyundai Shell Mobis αναμένεται με τρία i20Ν Rally1, για τους σταθερούς στις τάξεις της, Τιερί Νεβίλ και Εσαπέκα Λάπι αλλά και τον πολύπειρο Ντάνι Σόρντο που επιστρατεύτηκε για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Μετά από μία σειρά μέτριων εμφανίσεων σε Εσθονία και Φινλανδία, η M-Sport Ford στοχεύει στην Ελλάδα να δώσει τέλος στο κακό σερί της. Πρώτο βιολί στην προσπάθειά της θα είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2019, Οτ Τάνακ, ενώ, με ακόμα δύο Puma Rally1 θα εμφανιστούν ο νεαρός Πιέρ-Λουί Λουμπέ, αλλά και ο Ιορδάνης Σερδερίδης με την ελληνική σημαία, στην τέταρτη συμμετοχή του στο φετινό πρωτάθλημα, μετά τα Ράλι Μόντε Κάρλο, Μεξικό και Σαφάρι.
Στη μάχη του WRC2, τριάντα αυτοκίνητα του είδους θα δηλώσουν το «παρών» στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις – ανάμεσά τους και οι πρωταγωνιστές των ελληνικών αγώνων. Στη λίστα ξεχωρίζει το όνομα του επικεφαλής στη βαθμολογία Αντρέας Μίκελσεν, ο οποίος θέλει να κάνει ένα αποφασιστικό βήμα για την κατάκτηση του τίτλου. Το έργο του κάθε άλλο παρά εύκολο αναμένεται, αφού με ίδιο αυτοκίνητο (Skoda Fabia Rally2) απέναντί του θα έχει τον νικητή του Ράλι Φινλανδίας στην κατηγορία, Σάμι Παχάρι, τον δεύτερο στην βαθμολογία, Γιόχαν Ροσέλ (Citroen C3 Rally2), αλλά και τους Ολιβιέ Σόλμπεργκ (Skoda Fabia Rally2), Γκας Γκρίνσμιθ (Skoda Fabia), Νικολάι Γκριαζίν (Skoda Fabia), Αντριέν Φορμό (Ford Fiesta Rally2) κ.ά.
Ο Πρωταθλητής Ελλάδας (2021, 2023), Αλέξανδρος Τσουλόφτας (Volkswagen Polo GTi Rally2), θα προσπαθήσει να επαναλάβει την περυσινή του επιτυχία (9ος γενικής και τρίτος WRC2 Open), ενώ με υψηλούς στόχους θα ξεκινήσει τον αγώνα και ο Λάμπρος Αθανασούλας, ο οποίος για τρίτη συνεχόμενη χρονιά θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι ενός i20 Rally2, με την υποστήριξη της Hyundai Ελλάς. Με όπλο του την εμπειρία, μεταξύ των πρωταγωνιστών αναμένεται να βρεθεί ο πρωταθλητής Ελλάδας (2019) Γιώργος Κεχαγιάς, ο οποίος θα έχει στη διάθεσή του ένα Skoda Fabia Rally2. Ακόμα ένας πρωταθλητής Ελλάδας, και συγκεκριμένα ο κάτοχος του τίτλου το 2016, Γιώργος Φιλιππίδης, επιστρέφει στο Ράλλυ Ακρόπολις -μετά από πέντε χρόνια-, οδηγώντας επίσης ένα Skoda Fabia Rally2. Το ελληνικό ενδιαφέρον αναμένεται να κερδίσουν συμμετοχές όπως αυτές των Βασίλη Βελάνη και Παναγιώτη Ρουστέμη (αμφότεροι με Skoda Fabia Rally2), αλλά και του ταχύτατου στο χώμα, Χρυσόστομου Καρέλλη (Citroen C3 Rally2).
Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα πέσει η αυλαία του Πρωταθλήματος Νέων (JWRC), θεσμού στον οποίο οι μελλοντικοί αστέρες του WRC συμμετέχουν με Ford Fiesta Rally3. Όλοι οι βασικοί πρωταγωνιστές αναμένονται στην Ελλάδα, με τον Ιρλανδό Γουίλιαμ Κρέιτον να είναι το ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο. Σε επίπεδο χρόνων, «απέναντί» τους θα βρεθούν ελληνικά πληρώματα με αυτοκίνητα ανάλογων προδιαγραφών. Ο Θέμης Χαλκιάς αναμένεται με το ολοκαίνουργιο Renault Clio Rally3, ενώ ο πρωταθλητής F2 τα τελευταία τρία χρόνια, Νώντας Καρανικόλας θα εκκινήσει με ένα Ford Fiesta Rally3, όπως και ο ταλαντούχος Σπύρος Γαλεράκης.
Ενδιαφέρον, ωστόσο, θα έχει και η κατηγορία RC4, με έξι ελληνικά πληρώματα στις ακροπολικές ειδικές διαδρομές με δικίνητα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally4. Ο λόγος για τους Σάββα Λευκαδίτη, Πασχάλη Χατζημάρκο, Θεόδωρο Καλαμαρά και Adkanell με Peugeot 208, για τον Γιάννη Πλάγο που επιστρέφει στο Ακρόπολις, αυτήν τη φορά με ένα Ford Fiesta, και τον αειθαλή Χάρη Καλτσούνη (Opel Corsa), ο οποίος, σε ηλικία 74 ετών συνεχίζει να γράφει τη δική του ιστορία στο Ράλλυ Ακρόπολις.