Με τιμή εκκίνησης 5 εκατ. ευρώ δημοπρατείται η Ferrari Enzo του Φερνάντο Αλόνσο
Δημήτρης Μπαλής
Που αλλού; Στο Μονακό, εκεί που ρέει άφθονο το (αφορολόγητο) χρήμα, εκεί πραγματοποιούνται κορυφαίες δημοπρασίες. Μια από αυτές, που αφορά πανάκριβες και συλλεκτικές Ferrari, πρόκειται να πραγματοποιηθεί στο Grimaldi Forum στις 8 Ιουνίου.
Εκεί η MonacoCarAuctions θα δημοπρατήσει περισσότερα από 40 μοντέρνα και κλασικά μοντέλα Ferrari.
Το μοντέλο που ξεχωρίζει είναι μια εξαιρετική Ferrari Enzo, που προσφέρεται απευθείας από την ιδιωτική συλλογή του δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή της Formula 1, Φερνάντο Αλόνσο.
Θεωρείται ως το υπεραυτοκίνητο που καθόρισε τη μάρκα, η τολμηρή σχεδίαση του Enzo, οι θρυλικές επιδόσεις και η εκπληκτική νότα του κινητήρα έκαναν το αυτοκίνητο ένα σύμβολο. Ακολουθώντας τα βήματα των πολυβραβευμένων Ferrari 288 GTO, F40 και F50, το Enzo χρησιμοποίησε ανθρακονήματα και κυψελωτό μονοκόκ πλαίσιο Nomex και έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα 6.0lt V12, ικανό να χτυπήσει την κόκκινη γραμμή των 7.800 σ.α.λ. Και τα δύο στοιχεία βασίστηκαν στην τεχνολογία και την τεχνογνωσία από το πρόγραμμα Formula 1 της Ferrari. Σήμερα, περισσότερα από 20 χρόνια μετά την αποκάλυψη του αυτοκινήτου, ο χρόνος των 3,1 δευτ. στα 0-100 χλμ/ώρα και η τελική ταχύτητα άνω των 350 χλμ./ώρα εξακολουθούν να ανταγωνίζονται πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα επιδόσεων.
Οντας με τα στοιχεία «Scocca n.1», ως το πρώτο αμάξωμα που αναφέρεται στο κόκκινο βιβλίο του Ferrari Classiche, και έχοντας διανύσει μόλις 4.800 χιλιόμετρα, το Enzo αναμένεται να πετύχει περισσότερα από 5.000.000 ευρώ τη νύχτα της δημοπρασίας.
Συνοδεύοντας το Enzo, υπάρχει και ένα ακόμα μοναδικό Felber Ferrari 365 GTC/4 «Beach Car» του Michelotti. Παραδόθηκε ολοκαίνουργιο στην Ελβετία το 1972 στον διάσημο καθηγητή χειρουργικής κλινικής, Dr Frédéric Saegesser, και το πλαίσιο #16017 παρέμεινε στην ιδιοκτησία του μέχρι το 1975, όταν αγοράστηκε από τον Willy Felber, έναν Ελβετό κατασκευαστή αυτοκινήτων και λιανοπωλητή Ferrari. Ο Felber ανέθεσε στον Michelotti του Τορίνο να σχεδιάσει και να κατασκευάσει ένα μοναδικό αμάξωμα «Beach Car» για το αυτοκίνητο. Βαμμένο στο μπλε του ουρανού με εσωτερικό μπλε τζιν, το αυτοκίνητο προοριζόταν για τον πρώην Εμίρη του Κατάρ, Σεΐχη Χαλίφα μπιν Χαμάντ Αλ Θάνι. Το πλαίσιο #16017 δεν παραδόθηκε ποτέ στη Μέση Ανατολή, λόγω της πετρελαϊκής κρίσης στην περιοχή. Στη συνέχεια, ο Felber και ο Michelotti έφτιαξαν το αυτοκίνητο σε μεταλλικό μπρούτζο και το εμφάνισαν στο περίπτερο της εταιρείας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1976. Υπολογίζεται ότι από τη δημοπρασία θα εισπραχθούν 650.000 – 1.500.000 ευρώ.
Ο κατάλογος δημοπρασιών L’AstaRossa περιλαμβάνει επίσης μια διαχρονική, κατασκευασμένη από κράμα Ferrari 250 GT Boano του 1956. Αν και το αυτοκίνητο υπογράφτηκε από τον Pinin Farina, ο σχεδιαστής και ο κατασκευαστής αμαξωμάτων δεν μπόρεσε να προχωρήσει στην κατασκευή λόγω έλλειψης χωρητικότητας του συνεργείου! Η σύμβαση ανατέθηκε στην Carrozzeria Boano, η οποία είχε την αποστολή να προχωρήσει στην παραγωγή. Ο Boano το έκανε, αλλά με μία τροποποίηση. Η τολμηρή λαβή Pinin Farina πάνω από τους πίσω τροχούς έγινε πιο λεία, εμφανίζοντας μια χαμηλότερη γραμμή οροφής σε σχέση με ένα τυπικό 250. Αυτό το εξαιρετικά σπάνιο 250 GT Boano, φινιρισμένο σε Azzuro Metallizzato, είναι ένα από τα μόλις 14 αυτοκίνητα ελαφρού κράματος αλουμινίου που κατασκευάστηκε και έρχεται με αγωνιστική προέλευση, αφού συμμετείχε στο γκραν πρι του Nassau του 1956. Η δημοπρασία υπολογίζεται μεταξύ 1.300.000 και 2.000.000 ευρώ.
Μεταξύ των άλλων μοντέλων της Ferrari που βγαίνουν στο… σφυρί είναι μια Ferrari 599 GTO του 2011 που ολοκληρώθηκε στο Rosso Corsa με οροφή Grigio Titanio. Υπολογίζεται τιμή μεταξύ 750.000 και 950.000 ευρώ.
Προσφορές μπορούν επίσης να υποβληθούν για μια μοναδική Ferrari 488 GTB του 2017 τροποποιημένη για χρήση από την Lapland Ice Driving (εκτίμηση 190.000-225.000 ευρώ) και μια Ferrari 328 GTS Koenig του 1988 (εκτίμηση 475.000-700.000 ευρώ).
Φύγαμε για Μονακό…