Δημήτρης Μπαλής
Μετά από ένα ράλι με συνεχείς αυξήσεις πωλήσεων ανά μήνα, από τον Αύγουστο του 2022, όπως διαπίστωσα από τα στατιστικά πωλήσεων, ήρθε ο πρώτος μήνας κάμψης, τον Μάρτιο του 2024. Δηλαδή είχαμε 19 συνεχείς ανοδικούς μήνες και τώρα έναν ελαφρά πτωτικό.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ τον Μάρτιο του 2024 πουλήθηκαν 12.478 μονάδες, έναντι 13.284 τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Ωστόσο, στο πρώτο τρίμηνο έχουν πουληθεί 36.681 μονάδες, ήτοι +8,6% πάνω από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023.
Παράλληλα, έχουμε πωλήσεις 2.877 ελαφρώς και φορτηγών (-6,1% σε σχέση με πέρυσι) και 89 λεωφορεία (+41,3% από πέρυσι).
Όσον αφορά επιμέρους τις υποκατηγορίες αμαξωμάτων, τα SUV κατέχουν το 57% της αγοράς κι αυτό είναι τεράστιο νούμερο. Στις κατηγορίες, τα μικρά αυτοκίνητα πόλης έχουν το 8,2% της αγοράς, τα supermini το 56,7% και τα μικρομεσαία το 26.9%. Και στις τρεις αυτές κατηγορίες περιλαμβάνονται και τα SUV.
Τώρα, οι πωλήσεις των υβριδικών αυξήθηκαν στο 37,3%, των βενζίνης έπεσαν στο 40,5%, των πετρελαίου μειώθηκαν στο 10,6% και των επαναφορτιζόμενων (plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών) ανέβηκαν στο 9,8%.
Εξαφανίζονται από την αγορά τα διπλού καυσίμου βενζίνης / φυσικού αερίου με 0,1% και τα βενζίνης / υγραερίου με 1,7%.