Ο Όλυμπος σε ψηφιακή απεικόνιση
Δημήτρης Μπαλής
Η τεχνολογία στην υπηρεσία του πολιτισμού. Εκτός από ορισμένα μουσεία που έχουν περάσει στην ψηφιακή εποχή, και σημαντικά αξιοθέατα προχωρούν προς αυτήν την κατεύθυνση.
Ο Όλυμπος, το μυθικό βουνό, περνά σε νέα φάση, καθώς το έργο της ψηφιακής απεικόνισής του στην Ελασσόνα, που χρηματοδοτήθηκε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, δημιουργεί νέα δεδομένα στην τουριστική προβολή του βουνού, διεθνώς, και της ευρύτερης περιοχής, ως τουριστικού προορισμού.
Η υποδομή αυτή προσφέρει στους επισκέπτες τη δυνατότητα παρουσίασης-περιήγησης στον Όλυμπο, τη μυθολογική και γεωμορφολογική του ιδιομορφία, μέσα από τρισδιάστατα βίντεο (3D), σε μία αναβαθμισμένη αίθουσα προβολής κινηματογραφικού επιπέδου 400 ατόμων.
«Πρόκειται για ένα ιστορικό βήμα για τον τόπο καθότι παραδίδεται έργο καινοτομίας, ένα έργο ουσίας, ψηφιακής οικονομίας και ένα μαθησιακό εργαλείο. Ο Όλυμπος είναι ένα μυθικό βουνό με διεθνή εμβέλεια στο παγκόσμιο γίγνεσθαι. Στόχος της Περιφέρειας Θεσσαλίας με τη δημιουργία της συγκεκριμένης ψηφιακής πλατφόρμας, είναι να υπερβούμε μέσω της τεχνολογίας κάθε σύνορο και να καταστήσουμε τον Όλυμπο σε παγκόσμιο τουριστικό προορισμό, με πολλαπλά οφέλη για τη Θεσσαλία, την τοπική οικονομία, την ιστορικής, θρησκευτικής και πολιτιστική μας κληρονομιάς. Η ψηφιακή απεικόνιση αξιοποιεί τις δυνατότητες που δίνουν οι νέες τεχνολογίες και θέτει τις βάσεις για την αύξηση τόσο της επισκεψιμότητας, όσο και το χρόνου παραμονής στην περιοχή,» επισήμανε ο περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός.
Ο δήμαρχος Ελασσόνας, Νίκος Ευαγγέλου επισήμανε ότι «το έργο αυτό θα βοηθήσει τα μέγιστα έτσι ώστε να προσελκύσουμε τουρισμό στην περιοχή, αλλά και μια ευκαιρία για όσους δεν μπορούν να μεταβούν στο βουνό, να το γνωρίσουν μέσα από ψηφιακά μέσα.»
Το έργο
Στο πλαίσιο του έργου «Ψηφιακή Προβολή της Ιστορίας & του Πολιτισμού των Ολύμπου – Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Προορισμών Περιφέρειας Θεσσαλίας» πραγματοποιήθηκαν:
– Εγκατάσταση κινηματογραφικού επιπέδου υποδομών προβολής τρισδιάστατων (3D) βίντεο στην Ελασσόνα – (που όμοιές τους ελάχιστες είναι στην Ελλάδα)
– Έργα για την βελτιστοποίηση της αίθουσας
– Δημιουργία υλικού 3D προβολής, υψηλής ποιότητας, και περιλαμβάνουν 3D spots μυθολογικού περιεχομένου (virtual reality) και πραγματικού περιεχομένου.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου έφτασε τις 700.000 ευρώ και η χρηματοδότησε έγινε μέσω Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Θεσσαλίας.