Ο Τιερί Νεβίλ με Hyundai νικητής στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις
Δημήτρης Μπαλής
Ολοκληρώθηκε σήμερα το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, το οποίο κατά γενική ομολογία ήταν το πιο σκληρό ράλλυ των πολλών τελευταίων ετών.
Συνολικά 70 πληρώματα, από 32 χώρες, πέρασαν από τη ράμπα της αφετηρίας στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, την περασμένη Πέμπτη το βράδυ, για να αναμετρηθούν τις επόμενες τρεις ημέρες σε έναν αγώνα 15 ειδικών διαδρομών συνολικού μήκους 305,30 χιλιομέτρων.
Τελικά, πρώτος στον τερματισμό έφθασε ο Τιερί Νεβίλ, ο Βέλγος με ένα Ηyundai i20 N Rally1, οδηγώντας συνετά και εκμεταλλευόμενος τις ατυχίες άλλων οδηγών. Στο τέλος είπε: «Δεν είχα την πληροφορία ότι ο Σεμπ τούμπαρε. Μόλις συνειδητοποίησα πως το αυτοκίνητο που είδα στην ειδική ήταν του Οζιέ, γνώριζα πως έπρεπε απλώς να τερματίσω. Ακολουθήσαμε τους στόχους μας όλο το Σαββατοκύριακο και ανταμειφθήκαμε. Είμαι περήφανος για την ομάδα μου και το αυτοκίνητο ήταν εξαιρετικό».
Η Hyundai μετά το τουμπάρισμα του Οζιέ που οδηγούσε ένα GR Yaris Rally 1 (τερμάτισε στη 16η θέση) και ήταν ο πραγματικά ταχύτερος του αγώνα αφού ήταν ο πιο γρήγορος στις 8 από τις 15 ειδικές διαδρομές, κατάφερε να ανεβάσει τρία πληρώματά της καταλαμβάνοντας όλο το βάθρο, με δεύτερον τον Ντάνι Σόρντο και τρίτο τον Οτ Τάνακ και αυτό αποτελεί πραγματικό θρίαμβο.
Πρώτος Ελληνας και 12ος γενικής κατάταξης ο Παναγιώτης «Ρουστέμης» με Skoda Fabia RS Rally 2, που έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα. Στη 14η θέση ο Ιορδάνης Σερδερίδης με Puma Rally1 HYBRID.
Τον αγώνα ολοκλήρωσαν 52 αυτοκίνητα, ορισμένα εκ των οποίων ενώ είχαν εγκαταλείψει τις προηγούμενες ημέρες λόγω μηχανικών προβλημάτων, μπήκαν ξανά στον αγώνα με καθεστώς χρονικών ποινών.
Αξίζει να σημειώσουμε την παρουσία χιλιάδων θεατών σε όλο το τριήμερο του αγώνα.
Την πρώτη μέρα επικεφαλής του αγώνα ήταν ο Οτ Τάνακ με Hyundai, η οποία στο τέλος της ημέρας είχε τρία αυτοκίνητα στις 3 πρώτες θέσεις. Η Toyota, είδε την Παρασκευή τον Οζιέ να έχει πρόβλημα στο τούρμπο του GR Yaris Rally 1, τον Εβανς να αντιμετωπίζει μηχανική βλάβη και τον Κατσούτα να χάνει τον έναν τροχό.
Αλλά και στην M-Sport Ford είχαν μεγάλα θέματα. Ο Φορμό είχε σπασμένη ανάρτηση και έμεινε εκτός αγώνα, ενώ ο Μούνστερ είχε πρόβλημα στο χειρόφρενό του.
Το Σάββατο, ο Νεβίλ αποφεύγοντας το περιττό ρίσκο, χωρίς να παρεκκλίνει στιγμή από το πλάνο του, διατήρησε την ψυχραιμία του στις λεκτικές προκλήσεις του Οζιέ, που προσπάθησε επανειλημμένα να του «χαλάσει» το μυαλό και την αυτοσυγκέντρωση, και δικαιώθηκε σε απόλυτο βαθμό καθώς τέθηκε επικεφαλής του αγώνα. Ο Τάνακ με δύο κλαταρίσματα έχασε αρκετό χρόνο και αναγκάστηκε να συνεχίσει προσεκτικά, όντας τέταρτος, με τον Σόρντο να ανεβαίνει δεύτερος (είχε κι αυτός κλατάρισμα) και τον Οζιέ τρίτο. Το αγωνιστικό πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με θέαμα και ήχους WRC στη νυχτερινή ΕΚΟ Super Special Stage στον ΣΕΑ «Σείριος», οι ενεργειακές ανάγκες της οποίας καλύφθηκαν από τα εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά στέγαστρα συνολικής ισχύος 500 kW και τους υβριδικούς μετατροπείς ενέργειας.
Την τελευταία μέρα, σήμερα Κυριακή, με μόλις τρεις ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 54,05 χλμ., ο Νεβίλ έχοντας ένα λεπτό διαφορά από τον δεύτερο Οζιέ οδηγούσε χωρίς να ρισκάρει, σε αντίθεση με τον Οζιέ που ρισκάρισε και τουμπάρισε.
Τελικά, όπως ανέφερα, έφθασε στη νίκη και αύξησε τη διαφορά του από τον δεύτερο Οζιέ και τον τρίτο Τάνακ στη βαθμολογία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι.
Επίσης, η Hyundai αύξησε κι αυτή τη διαφορά της στους κατασκευαστές από τη δεύτερη Toyota.
Για την ιστορία, τις 15 ειδικές διαδρομές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, κέρδισαν: 8 ο Οζιέ, 3 ο Νεβίλ, 2 ο Τάνακ και από 1 οι Κατσούτα και Φορμό.