Οδηγούμε το «εργαλείο» Honda Civic Type R
Όπως υπάρχουν στις οδηγίες χρήσης των φαρμάκων, ενδείξεις και αντενδείξεις, έτσι και στην περίπτωση του νέου Honda Type R υπάρχουν ενδείξεις και αντενδείξεις.
Το νέο μοντέλο ενδείκνυται για όσους έχουν: αυξημένη αδρεναλίνη, «καλά χέρια» και βαθιά τσέπη. Αντεδείκνυται για όσους έχουν ψύξη στο σβέρκο, διότι μόλις το δουν να περνά θα στραβοκεφαλιάσουν και για εκείνους που έχουν πρόβλημα με τα μάτια, διότι θα τα τρίβουν συνέχεια. Και δεν τα λέω τυχαία αυτά, διότι είναι παραδείγματα που διαπίστωσα οδηγώντας το πανίσχυρο ιαπωνικό «εργαλείο» (ναι, και έτσι το χαρακτηρίζουν) τις προηγούμενες ημέρες, εντός και εκτός Αθηνών.
Είναι τέτοιο το «πακέτο» που συνοδεύει το νέο Honda Civic Type R, βασισμένο στη δέκατη γενιά του Civic στην τετράθυρη εκδοχή του, που πράγματι ο ανταγωνισμός λέει respect. Σεβασμός στην παράδοση της μάρκας, που ακόμα και τότε, όταν το έβγαζε δίλιτρο ατμοσφαιρικό με 200 άλογα, είτε τώρα που πέρασε στην turbo εποχή με πολλά παραπάνω, το Type R είναι σημείο αναφοράς
Επειδή αναφέρθηκα στην εμφάνιση, διότι όπως και να το κάνουμε παίζει τον πρώτο ρόλο στην εικόνα ενός αυτοκινήτου, το Type R κάνει αμέσως μπαμ. Το απίθανο μαύρο ρύγχος, οι τεράστιοι αεραγωγοί στις άκρες του προφυλακτήρα, ο αεραγωγός στο καπό, τα βράγχια στα μπροστινά φτερά, το μαύρο σπόιλερ, τα μαύρα μαρσπιέ, ο μαύρος πίσω διαχύτης και το μαύρο πάνω μέρος της αεροτομής, όλα σε απομίμηση ανθρακονημάτων, σε συνδυασμό με τις τρεις απολήξεις της εξάτμισης κεντρικά τοποθετημένες, κάνουν το Type R απλά συγκλονιστικό σε εμφάνιση.
Αλλά και στην καμπίνα, η σπορ αίσθηση είναι διάχυτη με διχρωμίες παντού, στα μπάκετ καθίσματα από δέρμα και ύφασμα, στο δερμάτινο τιμόνι, στις λεπτομέρειες και στον πίνακα οργάνων, σε συνδυασμό την αίσθηση ανθρακονήματος στο ταμπλό και το αλουμίνιο στα πεντάλ και τον λεβιέ ταχυτήτων.
Όλα καλά με το φαίνεσθαι. Με το γίγνεσθαι όμως; Κι εκεί το νέο Type R κινείται στο άριστα. Με ένα δίλιτρο, turbo κινητήρα βενζίνης, αποδίδει 320 hp στις 6.500 σ.α.λ., με τα 400 Nm μέγιστης ροπής να είναι διαθέσιμα από τις 2.500 σ.α.λ. έως τις 4.500 σ.α.λ. Αυτός ο τρομερός συνδυασμός, επιταχύνει το ελαφρύτερο σε σχέση με πριν, αμάξωμα, που έχει και χαμηλότερο κέντρο βάρους, σε 5,7 δευτερόλεπτα στα 0-100 χλμ./ώρα (και είχα την ευκαιρία να το διαπιστώσω πολλάκις), ενώ αναπτύσσει τελική ταχύτητα 272 χλμ./ώρα (την οποία βέβαια δεν έπιασα στους καθημερινούς δρόμους). Πάντως, η δύναμη του αυτοκινήτου είναι διαπιστωμένη και στην πίστα, διότι είναι το πιο γρήγορο, και με την καλύτερη επιτάχυνση μοντέλο στην κατηγορία του. Κι όλα αυτά με ένα 6άρι, χειροκίνητο κιβώτιο, που έχει θαυμάσια κλιμάκωση, 7% καλύτερη από το προηγούμενο.
Στην οδήγηση μπορείς δε να «παίξεις» με τα τρία προγράμματα, «Comfort» για άνετη απόκριση του γκαζιού και απόσβεση της ανάρτησης, έχοντας χαμηλότερη κατανάλωση, «Sport» που αλλάζει τη χαρτογράφηση του κινητήρα για ακόμα καλύτερες επιδόσεις και «+R», που είναι η απόλυτη ρύθμιση, αν θέλεις να οδηγήσεις σε πίστα.
Πως όμως κρατιέται ένα τέτοιο θηρίο στο δρόμο; Ελα μου ντε… που λέμε και στα χωριά μας. Κι όμως την απάντηση δίνουν οι μηχανικοί της Honda, που αύξησαν το μετατρόχιο στο προσθιοκίνητο μοντέλο κατά 65 χλστ., έβαλαν γόνατα διπλού άξονα μπροστά και νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, Agile Handling Assist που φρενάρει τους εσωτερικούς τροχούς στις στροφές για καλύτερο κράτημα, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και σύστημα προσαρμοζόμενων αποσβεστήρων, ενώ τα πανίσχυρα φρένα της Brembo, επεμβαίνουν άμεσα όταν τα χρειάζεσαι.
Μου άρεσε πολύ το τιμόνι, με ηλεκτρική υποβοήθηση, που γίνεται πολύ ακριβές στις υψηλές ταχύτητες για καλύτερη αίσθηση της ασφάλειας, ενώ μεταβάλλεται η σκληρότητά του, ανάλογα το πρόγραμμα οδήγησης.
Αυτό το άκρως αεροδυναμικό όχημα, εφοδιάζεται με όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού και ασφάλειας: Collision Mitigation Braking System, Forward Collision Warning, Lane Departure Warning, Road Departure Mitigation, Lane Keeping Assist System, Adaptive Cruise Control, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Assistance, και Intelligent Adaptive Cruise Control.
Τίποτα δε λείπει λοιπόν από το νέο Honda Type R, αλλά για να τα αποκτήσεις θα πρέπει να ξοδέψεις από 49.740 ευρώ, ακριβώς επειδή η φορολογία στην Ελλάδα καταδικάζει όσους θέλουν να αγοράσουν ένα σπορ αυτοκίνητο σε τιμές Ευρώπης.
ΠΗΓΗ: www.sport24.gr