Οδηγούμε το νέο Κia Stonic 1.6
Το KIA Stonic βρίσκει τη θέση του στην πιο σπορ γωνιά, του όλο και διευρυνόμενου χάρτη των μικρών Crossovers. Μόλις λίγο καιρό στην Ελλάδα και στην αγορά γενικότερα, είναι πιο χαμηλό από όλα, έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους, δικίνητο, με όχι ιδιαίτερα ψηλά τη θέση οδήγησης και σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης που δίνει την αίσθηση ενός υπερυψωμένου σπορ supermini παρά ενός μικρού SUV 4,14 μέτρων, με ράγες οροφής. Άλλωστε, είναι «στημένο» για τους ευρωπαϊκούς δρόμους κι εκεί είναι ο προσανατολισμός του.
Τα 18,3 εκ. της απόστασης από το έδαφος εξασφαλίζουν δυνατότητες κίνησης και στο χώμα, όμως όλα τα υπόλοιπα υπακούουν στις ανάγκες της σβέλτης οδηγικής ψυχαγωγίας στην άσφαλτο. Η ασυνήθιστα -για την κατηγορία- σκληρή ανάρτηση με νέας γενιάς αμορτισέρ με υδραυλικά rebound stoppers, πάνω στην καινούρια πλατφόρμα των Κορεατών, τοποθετεί υψηλότερα τον πήχη της πρόσφυσης και περιορίζει περισσότερο τις κλίσεις στις στροφές, καλώντας σπανιότερα την επέμβαση του συστήματος ευστάθειας VSM ή των συστημάτων Torque Vectoring και Cornering Brake Control, που φρενάρουν τους εσωτερικούς τροχούς στη στροφή.
Η σπορ ρύθμιση του Stonicμ συνδυάζεται αρμονικά με το «νεύρο» του ζωηρού κινητήρα πετρελαίου 1.6 CRDI, ο οποίος -με τη βοήθεια της κοντής κλιμάκωσης του κιβωτίου- από τις 1.400 στροφές, είναι εξαιρετικά δυνατός, με κορυφαίες επιταχύνσεις εν κινήσει. Με ένα μικρό κόστος, όμως, καθώς η μέση κατανάλωση ξεπερνά τα 6,5 λίτρα/100χλμ. Έτσι, στον αυτοκινητόδρομο υπάρχει πάντοτε ισχύς, και το μόνο που διαταράσσει την άνεση είναι ο σχετικά αυξημένος θόρυβος του αέρα. Η κορυφαία έκδοση 1.6 CRDI του Stonic ξεκινά από τα 17.660 ευρώ…
ΠΗΓΗ: www.sport24.gr