Οδηγούμε: Nissan Qashqai 1.2 DiG-T
Σε όλες του τις πτυχές, το Nissan Qashqai με τον βασικό κινητήρα βενζίνης 1.2 turbo 115 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο CVT, δίνει έμφαση στην πολύπλευρη άνεση – σε σχέση με τις καλύτερες επιδόσεις, και την κάπως μειωμένη κατανάλωση που προσφέρει η ίδια έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο ή με τις εκτός δρόμου ικανότητες των τετρακίνητων. Το αυτόματο κιβώτιο CVT κοστίζει 1.200 ευρώ παραπάνω στην έκδοση Acenta, της δοκιμής μας (που τιμάται 22.490 ευρώ) και καίει περίπου 0,5 λίτρο βενζίνης ανά 100 χλμ. παραπάνω -στα 8,7 λίτρα/100χλμ. με φυσιολογικό τρόπο οδήγησης- ως αντιστάθμισμα της οδηγικής ευχρηστίας και στην πόλη.
Η ευχρηστία έγκειται στο ότι το κιβώτιο CVT, έχει τέτοια ρύθμιση που αποδίδει χαμηλότερα από το χειροκίνητο και ως τις υψηλές στροφές ιδιαίτερα γραμμικά τα 165 Nm της ροπής. Επίσης, ακόμα και στο πρόγραμμα Eco, που κάνει τα ανεβάσματα σε χαμηλότερες στροφές για οικονομία καυσίμου, καταφέρνει καλά την αρμονία της οδήγησης χωρίς χρονικές αστοχίες, και είναι αρκετά σβέλτο.
Η άνεση συμπληρώνεται από την ηλεκτρονική επαναφορά του αρκετά σαφούς τιμονιού, και επίσης με τα μαλακότερα ελατήρια και τη διαφορετική ρύθμιση της ανάρτησης στη φετινή ανανέωση του Qashqai. Οι ανωμαλίες του δρόμου δεν αποσβαίνονται, μεν, τέλεια, ωστόσο το ταξίδι γίνεται με ακόμα καλύτερη ποιότητα κύλισης κρατώντας μακριά τις τάσεις πλεύσης ή τις μεγάλες κλίσεις στις στροφές, και επίσης κρατώντας την αίσθηση στιβαρότητας και το εμπρός μέρος εξαιρετικά υπάκουο, για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το Qashqai 1.2 DiG-T, βάρους 1.380 κιλών, επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 12,9”, με τελική ταχύτητα 173 χλμ./ώρα…
ΠΗΓΗ: www.sport24.gr