Οδηγούμε τη Mercedes-Benz EQB 300 4MATIC

Δημήτρης Μπαλής

 

Η Mercedes, ως μια premium μάρκα διαθέτει ιδιαίτερα πλούσια γκάμα μοντέλων, σε κάθε κατηγορία αμαξώματος, προσπαθώντας με αυτόν τον τρόπο να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες. Από τη στιγμή που τα SUV, πάντως, κατέχουν μεγάλο μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη, παράγει επίσης αρκετά τέτοια μοντέλα, όπως για παράδειγμα την EQB 300 4MATIC, που ανήκει στην οικογένεια EQ, κάτι που συνεπάγεται πως είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Πρόκειται για το αδερφό αυτοκίνητο της GLB και παρόλο που πολλά στοιχεία έχουν μείνει αναλλοίωτα σε σχέση με αυτό, η εμπρός κλειστή μάσκα αποκαλύπτει τον ηλεκτρικό του χαρακτήρα, συνδυάζοντας παράλληλα καλύτερη αεροδυναμική απόδοση.

Στην ελληνική αγορά διατίθεται με 5θέσια ή 7θέσια διάταξη, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής, δίχως, πάντως, να επηρεάζονται οι διαστάσεις. Αυτές παραμένουν στα 4,684μ. μήκος, 1,834μ. πλάτος και 1,667μ. ύψος, με το μόνο που να αλλάζει, να αφορά τον χώρο των αποσκευών. Με τις δύο επιπρόσθετες θέσεις μειώνεται από τα 495 λίτρα στα 465 ή στα 110 λίτρα, όταν βρίσκεται σε χρήση η τρίτη σειρά. Επίσης, λόγω και της μπαταρίας έχει μειωθεί ο συγκεκριμένος χώρος, δίχως, όμως, να αλλάζει ο χαρακτήρας του, που δεν είναι άλλος από την πρακτικότητα και την άνεση.

Στις δύο πρώτες σειρές, οι χώροι είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί και συνδυάζονται άψογα με το επίπεδο σχεδίασης και υλικών. Είναι πάρα πολύ υψηλό και η συναρμογή τους πολύ προσεγμένη, όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο της Mercedes. Διατίθεται με το σύστημα MBUX του κατασκευαστή, που στη βασική του έκδοση ενσωματώνει οθόνη επτά ιντσών, παρέχοντας όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται να έχει ο οδηγός. Ο χειρισμός γίνεται μέσω αφής, φωνητικών εντολών, χειρονομιών, μπουτόν αφής στο τιμόνι ή του touchpad στην κονσόλα. Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται η οθόνη των 10,25 ιντσών.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε ένα ηλεκτρομοτέρ σε κάθε άξονα, με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Πρόκειται για το ηλεκτρικό σύστημα της EQA, με την ισχύ να φτάνει τους 228 ίππους με 390Nm ροπή. Παρόλο που η EQB 300 4MATIC ζυγίζει πάνω από δύο τόνους (2.175 κιλά), οι επιδόσεις είναι πολύ ικανοποιητικές, έστω και αν προορίζεται για τον οικογενειάρχη, καθώς τα πρώτα 100χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε οκτώ δευτερόλεπτα, με την τελική να σταματά στα 160χλμ./ώρα. Στην κίνησή της η EQB είναι άπιαστη, «αρπάζει» αμέσως, όπως συνηθίζεται να λέγεται (χαρακτηριστικό των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων) και δεν θα «ιδρώσει» προκειμένου να αναπτύξει την ταχύτητα που θα θελήσει ο οδηγός. Το σύστημα πέδησης από τη μεριά του, στέκεται κι αυτό στο ύψος του, σταματώντας όποτε και όπως πρέπει το όχημα.

Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson και η πίσω από πολλαπλούς συνδέσμους, κάτι που σημαίνει πως διαχειρίζεται εύκολα την άνεση, τον όγκο, αλλά και το βάρος του αυτοκινήτου. Παρά τα 15,4 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, η Mercedes-Benz EQB 300 4MATIC δεν κλίνει σε μεγάλο βαθμό στις στροφές και είτε οδηγείται στα αστικά κέντρα είτε στα προάστια και τον αυτοκινητόδρομο, η ποιότητα κύλισης είναι πάρα πολύ καλή και οι θόρυβοι απουσιάζουν. Με λίγα λόγια, όποιο τερέν και να «πατά» δεν υπάρχει το παραμικρό πρόβλημα.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 66,5kWh και με μια φόρτιση, μπορεί να καλύψει 420 χιλιόμετρα. Παρέχεται δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή ισχύος έως και 100kW, διάρκειας περίπου 32 λεπτών για το 10-80%, ενώ χρειάζεται έξι ώρες και 15 λεπτά -για το 10-100% – όταν φορτίζεται σε οικιακό wallbox ισχύος 11kW.

Εν κατακλείδι, ένα αυτοκίνητο σαν και αυτό, προσφέρει όλα όσα απαιτεί η σύγχρονη κινητικότητα. Επιδόσεις, άνεση, ασφάλεια, χώρους και πολυτέλεια. Σε όλα αυτά προσθέστε και την πρακτικότητα, καθώς με τους χώρους που διαθέτει, μπορεί να φιλοξενήσει άνετα μια οικογένεια ή να διευκολύνει αφάνταστα τους ανθρώπους που μεταφέρουν τα ψώνια ή τις αποσκευές τους. Η πλήρης γκάμα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης δεν θα αφήσουν τον χειριστή εκτεθειμένο, ο οποίος στο δεξί πεντάλ θα έχει τη δυνατότητα να κινηθεί πολύ γρήγορα, σε οποιαδήποτε περίσταση.