Οδηγούμε την plug-in hybrid BMW X5 xDrive50e των 313 ίππων
Δημήτρης Μπαλής
Πιστή στα καθήκοντά της, η BMW έχει φροντίσει να διαθέτει μια πλούσια γκάμα αυτοκινήτων για όλα τα γούστα. Όταν γράφουμε για όλα τα γούστα, εννοούμε πως αν κάποιος θέλει να αποκτήσει ένα σπορ, coupe, SUV ή αυτοκίνητο πόλης, δεν θα δυσκολευτεί πολύ προκειμένου να εξετάσει μερικές λύσεις της γερμανικής φίρμας. Η οποία, μάλιστα έχει κατασκευάσει την X5 xDrive50e με στόχο ένα συγκεκριμένο κοινό, το οποίο δεν θα μείνει ασυγκίνητο.
Χάρη στην όψη και τις διαστάσεις της, ξεχωρίζει στον δρόμο. Αυτό είναι σίγουρο. Με βάρος 2,5 τόνους, μήκος 4,935μ., πλάτος 2,004μ. και ύψος 1,755μ., είναι δεδομένο πως πολλά βλέμματα θα «πέσουν» επάνω της. Πέραν των διαστάσεων, όμως, το SUV ξεχωρίζει και για άλλα πράγματα, όπως είναι οι εμπρόσθιοι προβολείς ομίχλης LED Matrix, η κλασική μάσκα και η εισαγωγή αέρα που της χαρίζουν μέρος της ταυτότητάς της. Από εκεί και πέρα, τον δικό τους ρόλο παίζουν τα χρωμιωμένα πλαίσια στα παράθυρα και τα μεγάλα τόξα των τροχών, ενώ πίσω, οι απολήξεις και τα φωτιστικά σώματα «κλέβουν» την παράσταση.
Αξίζει να τονιστεί πως η πόρτα του χώρου αποσκευών είναι διαιρούμενη για να βελτιώνεται η φορτο-εκφόρτωση και πως μέσω ενός διακόπτη, το αυτοκίνητο μπορεί να χαμηλώσει, για να γίνουν τα πράγματα ακόμα πιο εύκολα. Η μπαταρία ναι μεν έχει περιορίσει τη χωρητικότητα στα 500 λίτρα, αλλά τέτοια τιμή δεν είναι και τόσο χαμηλή για τέτοιου είδους αυτοκίνητα. Αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, φτάνει τα 1.720 λίτρα.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, δεν μπορείς παρά να μην διαπιστώσεις την ποιότητα, το φινίρισμα και την αισθητική της X5 xDrive50e. Η κυρτή οθόνη BMW Curved Display αποτελείται από τον πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και την οθόνη αφής των 14,9 για τα πολυμέσα. Αυτά διαχειρίζονται μέσω και του περιστροφικού διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας, εκεί όπου βρίσκονται, άλλωστε και τα προφίλ οδήγησης, όπως επίσης η ρύθμιση της αερανάρτησης. Χώροι και άνεση παραμένουν σε υψηλά… στάνταρ στην Χ5. Το σαλόνι διαθέτει αναπαυτικά καθίσματα, μεγάλους χώρους και χάρη στο μεταξόνιο των 2.975χλστ., κανείς δεν θα διαμαρτυρηθεί.
Κάτω από το καπό «κάθεται» ο αναβαθμισμένος 3λιτρος, 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας βενζίνης Twin Power Turbo των 313 ίππων με 450Nm ροπή, που συνεπικουρείται από έναν ηλεκτρικό, ισχύος 197 ίππων. Χάρη σε όλα τα παραπάνω, το αυτοκίνητο διαθέτει συνδυαστική ισχύ της τάξεως των 490 ίππων, 96 περισσότερους από την απερχόμενη Χ5. Το κιβώτιο είναι Steptronic Sport οκτώ σχέσεων, με τα πρώτα 100χλμ./ώρα να έρχονται σε 4,8δλ. και την τελική να ανακόπτεται ηλεκτρονικά στα 250χλμ./ώρα. Ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει αυτονομία 94-110 χιλιόμετρα και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 140χλμ./ώρα στο προφίλ electric. Η μπαταρία είναι 25,7kWh.
Περιττό να αναφερθεί πως η BMW X5 xDrive50e είναι μεγάλη σε όλα της. Επιδόσεις, χώροι και άνεση κινούνται σε υψηλά επίπεδα, ενώ στο αστικό περιβάλλον θα δυσκολευτεί λίγο. Αν, όμως, υπάρχει μόνιμη θέση πάρκινγκ, ξεχνιούνται οι διαστάσεις της και έχεις τη δυνατότητα να την οδηγήσεις αμιγώς ηλεκτρικά για περίπου 70 χιλιόμετρα, κάνοντας παράλληλα και οικονομία. Στο ταξίδι τα πράγματα είναι κι εκεί όμορφα, αφού ξεδιπλώνει τις αρετές της δίχως πρόβλημα και αυτό φαίνεται κυρίως αν χρειαστεί να ταξιδέψεις για πολλή ώρα.
Στις ανηφόρες και τις στροφές θα χρειαστεί να είσαι πιο προσεκτικός λόγω του όγκου της, αλλά η ύπαρξη 4κίνησης θα την κάνει να κινηθεί σβέλτα, έστω και αν δεν της φαίνεται.