Οδηγούμε την υβριδική Mercedes-Benz GLC300 de
Δημήτρης Μπαλής
Νέα έκδοση της GLC, η οποία έχει τη δυνατότητα να συνδυάσει την τεχνολογία diesel με την… πρίζα. Η Mercedes αποτελεί τον κατασκευαστή που συνεχίζει να εξελίσσει τέτοια συστήματα, κάτι που μπορεί να προσελκύσει ακόμα και τον πιο απαιτητικό πελάτη. Στόχος του οχήματος, η χαμηλή κατανάλωση, κάτι το οποίο είναι εφικτό (καθώς τα συστήματα φροντίζουν για αυτό), δίχως φυσικά να λείπουν οι επιδόσεις – εφόσον το θελήσει ο οδηγός – και παρά το βάρος των περίπου 2.400 κιλών.
Η Mercedes-Benz GLC300 de φροντίζει να δείχνει την όμορφη σιλουέτα της, παρά το μήκος των 4.170χλστ. Οι καμπύλες στο πίσω μέρος μειώνουν οπτικά τον όγκο της, ενώ εμπρός δεσπόζει η γοητευτική γρίλια, ο μεγάλος προφυλακτήρας και οι μεγάλες εισαγωγές του. Από εκεί και πέρα, στην καμπίνα τα πράγματα είναι γνωστά και… γερμανικά.
Ποιότητα και πολυτέλεια είναι τα στοιχεία που ξεχωρίζουν και γοητεύουν, αφού πέραν των ταπετσαριών και των υλικών, τον δικό τους ρόλο στην όλη κατάσταση παίζουν και έχουν η κεντρική οθόνη 11,9 ιντσών του infotainment όσο και ο πίνακας οργάνων του οδηγού που ανέρχεται στις 12,3 ίντσες. Πέντε ενήλικες επιβάτες δεν θα ταλαιπωρηθούν καθόλου μα καθόλου, καθώς υπάρχει άπλετος χώρος για τα γόνατα και τα κεφάλια τους και μπορεί ο χώρος φόρτωσης να φτάνει τα 470 λίτρα, όμως, κάτι τέτοιο θα πρέπει να το συνηθίσουμε, αφού μιλάμε για ένα αυτοκίνητο plug-in και κάπου θα πρέπει να χωρέσουν όλα.
Και μια που μιλάμε για το παραπάνω σύστημα, η χωρητικότητα της μπαταρίας φτάνει τις 31,2kWh, όσες ένα αυτοκίνητο πόλης δηλαδή, επιτρέποντας στην GLC300 να ολοκληρώσει έως και 115 χιλιόμετρα πορείας, αποκλειστικά με ρεύμα και έως τις ταχύτητες των 140χλμ./ώρα. Μέσα στην πόλη, όπου «όλα» θα σβήνουν, έχει τη δυνατότητα να συμπληρώσει πάνω από 120 χιλιόμετρα. Η μονάδα υποστηρίζει ταχυφόρτιση έως 60kW, άρα χρειάζεται μόλις 20 λεπτά για να φορτίσει πλήρως. Ο κινητήρας είναι 2λιτρος, τεσσάρων κυλίνδρων, turbo και αποδίδει 197 ίππους με 440Nm ροπή. Ο ηλεκτροκινητήρας συνεισφέρει με άλλους 136 ίππους και 440Nm ροπή, που συνδυαστικά όλα μαζί φτάνουν τους 333 ίππους με 750Nm ροπή. Το κιβώτιο είναι 9τάχυτο, η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς και οι επιδόσεις χαρακτηρίζονται καταιγιστικές, τηρουμένων των αναλογιών. 0-100χλμ./ώρα σε 6,2δευτ. και τελική ταχύτητα 217χλμ./ώρα.
Στον δρόμο, παρά το μεγάλο της βάρος, η GLC συμπεριφέρεται πολύ περισσότερο από πολιτισμένα. Θόρυβοι δεν περνούν στην καμπίνα, η ανάρτηση κάνει πολύ καλά τη δουλειά της, χάρη στα διπλά ψαλίδια εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και ακόμα και στις στροφές, δεν θα διστάσει να… εισβάλει, έστω και αν μπαίνει με μεγάλη ταχύτητα. Πάντως, σε κάποιες πιο έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος, θόρυβος θα υπάρξει, αλλά χωρίς καμία ανησυχία. Η ανάρτηση θεωρείται κάπως σφικτή δηλαδή.
Εν κατακλείδι, η Mercedes-Benz GLC300 de συνδυάζει την πολυτέλεια, την άνεση, την ασφάλεια και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, με την plug-in τεχνολογία. Θα κινηθεί αποκλειστικά με ρεύμα για μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς να αγχώσει τον οδηγό και μέσω του πλούσιου εξοπλισμού της και τους χώρους, θα κάνει πράξη αυτό για το οποίο σχεδιάστηκε. Μια όμορφη διαδρομή ή ταξίδι, με άνεση και απουσία θορύβων. Και προπάντων, οικονομικά.