Δημήτρης Μπαλής
Το οικογενειακό μοντέλο της ισπανικής μάρκας CUPRA, θυγατρικής της Seat, η οποία δημιουργεί ιδιαίτερα ξεχωριστές εκδόσεις, το Leon, είναι ένα μικρομεσαίο σε αμάξωμα αυτοκίνητο με αξιόμαχες επιδόσεις, πολύ καλό εξοπλισμό και σχετικά χαμηλή κατανάλωση.
Μπορεί οι ομοιότητες να είναι αρκετές με το Leon της Seat, ωστόσο υπάρχουν πολλά σημεία διαφοροποίησης από την εμφάνιση έως και το πάτημα του αυτοκινήτου στον δρόμο.
Η περίτεχνη μάσκα από ανθρακονήματα με το χάλκινο σήμα της CUPRA στη μέση δίνει το στίγμα, ενώ οι 18άρες περίτεχνες ζάντες, η πίσω αεροτομή, ο διαχύτης και οι διπλές απολήξεις εξάτμισης, που είναι απλά για μόστρα, ολοκληρώνουν ένα σπορτίφ σύνολο.
Εξίσου σπορτίφ είναι και στην καμπίνα, με οδηγοκεντρικό κόκπιτ, σπορ καθίσματα από δέρμα και ύφασμα με θαυμάσια στήριξη και κόκκινες ραφές όπως και στο σπορ δερμάτινο τιμόνι με επίπεδο τελείωμα, και επίπεδη κονσόλα σε μια λιτή καμπίνα.
Η ψηφιακή τεχνολογία είναι παρούσα στον πίνακα οργάνων και στην 10 ιντσών οθόνη αφής, ενώ οι αλλαγές των ταχυτήτων στο αυτόματο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη μπορούν να γίνουν και από τα paddles πίσω από το τιμόνι, με χειροκίνητο τρόπο για πιο σβέλτες κινήσεις.
Με καλούς χώρους στην καμπίνα για πέντε ενήλικες επιβάτες, και 380 λίτρα όγκου αποσκευών στο πορτ-μπαγκάζ, μια οικογένεια μεταφέρεται με άνεση.
Το μοτέρ των 1.5 eTSI είναι γνώριμο από τον όμιλο της VW, καθώς η CUPRA ανήκει σε αυτόν. To e υποδηλώνει ότι διακατέχεται από υβριδική τεχνολογία, φθάνοντας σε ισχύ τους 150 ίππους. Συνδυάζεται με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο που ανέφερα και χαρακτηρίζεται από αξιόμαχες επιδόσεις, με 8,2 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα. Για τελική ταχύτητα δεν χρειάζεται να πούμε καθώς πλησιάζει τα 180 χλμ./ώρα, όμως τέτοιες ταχύτητες δεν τις χρειαζόμαστε, παρά μόνο το ρεπρίζ για ξεπετάγματα και προσπεράσεις. Με 250 Nm ροπής υπόσχεται και είναι σβέλτο, αλλά όταν οδηγείς στο ρελαντί οι δύο κύλινδροι, που δεν χρειάζονται να λειτουργούν, απενεργοποιούνται και έτσι μειώνεται η κατανάλωση. Εξυπακούεται ότι μόλις πατήσεις το πεντάλ του γκαζιού ενεργοποιούνται σε χρόνο ρεκόρ οι δύο κύλινδροι και έχεις το απόλυτο των επιδόσεων.
Ωστόσο με αυτόν τον τρόπο μπορείς να πετύχεις μείωση της κατανάλωσης σε πολύ μεγάλο βαθμό, καθώς μπορείς να δεις νούμερο και λίγο κάτω από τα 7 λίτρα στα 100 χλμ.
Οδηγώντας στα ορεινά κομμάτια με τα πολλά στροφιλίκια αφήνεις το αυτόματο κιβώτιο να λειτουργεί μόνο του με καλές αλλαγές και χωρίς ζορίσματα. Σε πιο ήπια τμήματα μπορείς να χρησιμοποιήσεις και τα paddles, που σου χαρίζουν άλλη αίσθηση οδήγησης.
Σκληρή όσο πρέπει η ανάρτηση, κάνει καλά τη δουλειά της και θέλει λίγο προσοχή στις λακκούβες διότι τα ελαστικά είναι χαμηλού προφίλ. Το τιμόνι είναι ακριβές και αν αφαιρέσουμε την κάπως υποστροφική διάθεση, όντας προσθιοκίνητο, κι αυτή αν πιέσεις το γκάζι στις στροφές, τότε γενικά είσαι ευχαριστημένος να το οδηγείς, διότι και το ηλεκτρονικό διαφορικό κάνει καλά τη δουλειά του.
Διαθέτει και ρύθμιση σπορ για πιο δυναμικές επιδόσεις, ενώ μπορείς να απενεργοποιήσεις και τα ηλεκτρικά συστήματα, απλά για να «παίξεις» λίγο στον δρόμο.
Συνοπτικά, το CUPRA Leon και φινέτσα έχει, και επιδόσεις, και χώρους και οικονομικό σε κατανάλωση είναι.