Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό Jeep
Δημήτρης Μπαλής
Πάνε οι εποχές που άκουγες Jeep και στο μυαλό σου έρχονταν τα θηριώδη αμερικανικά off-road που περνούσαν… πάνω από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, έχοντας κάτω από το καπό, εξίσου θηριώδεις κινητήρες. Οι εποχές έχουν αλλάξει, υπάρχει μεταστροφή στον εξηλεκτρισμό και να λοιπόν που το Avenger εγκαινιάζει τη νέα εποχή της φίρμας, αφού αποτελεί το πρώτο τέτοιου είδους, χωρίς ωστόσο να χάνει πολλά από την ταυτότητά του, καθώς με το που το βλέπεις, αναγνωρίζεις αμέσως πως πρόκειται για Jeep.
Κατ’ αρχάς θα δεις τα αμέτρητα σχεδόν εμβλήματα της φίρμας και τα λιγότερα, αλλά αρκετά e, που υποδηλώνουν τη φύση του αυτοκινήτου. Από εκεί και πέρα, η μάσκα με τις επτά γρίλιες παραμένει πανταχού παρούσα, μπορεί να μην ανοίγουν ελέω ηλεκτροκίνησης, τονίζουν, όμως, τον χαρακτήρα του Avenger. Τα φωτιστικά σώματα είναι μεγαλύτερα, τα πίσω ξεχωριστά, αλλά η αλήθεια είναι πως μόνο τη «μούρη» του να δεις, καταλαβαίνεις αμέσως πως πρόκειται για όχημα της Jeep.
Μπαίνοντας στην καμπίνα, το πρώτο που παρατηρείς είναι τα ωραία πλαστικά και τη διχρωμία κίτρινου/μαύρου στο ταμπλό. Παιχνιδιάρικη αίσθηση, αλλά και έντονη, αφού το κίτρινο, μόνο αδιάφορο δεν σε αφήνει, ενώ παράλληλα προσφέρει έναν τόνο φωτεινότητας. Ο ψηφιακός πίνακας που αλλάζει μέγεθος ανάλογα με την έκδοση, προσφέρει όλα όσα θέλει ο οδηγός, που έχει στη διάθεσή του παράλληλα έξι προφίλ οδήγησης. Το Sport, που είναι το κορυφαίο, βοηθά το αυτοκίνητο να φτάσει στο μάξιμουμ της ισχύς του. Ορατότητα και άνεση διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα, οι πίσω επιβάτες θα καθίσουν όμορφα, απλά αν είναι αρκετά ψηλοί, ίσως να υπάρξει μια μικρή δυσαρέσκεια. Παντού υπάρχουν χώροι για μπουκάλια και μικροαντικείμενα, γεγονός που διευκολύνει την κατάσταση.
Στο μπροστινό καπό εν συνεχεία έχει τοποθετηθεί ο ηλεκτροκινητήρας μιας σχέσης. Αποδίδει 156 ίππους και 260Nm ροπή, επιταχύνοντας το Avenger στο 0-100χλμ./ώρα μέσα σε 9δευτ. Η τελική περιορίζεται στα 152χλμ./ώρα. Η μπαταρία βάρους 330 κιλών με χωρητικότητα 54kWh, ναι μεν επηρεάζει κάπως τις επιδόσεις, αλλά καταφέρνει να μειώσει το κέντρο βάρους, κάνοντας το αυτοκίνητο πιο σταθερό. Η φόρτιση στο σπίτι έως το 100% διαρκεί περίπου 24 ώρες, αλλά αρκούν μόλις 10, αν την ημέρα δεν συμπληρώνετε πάνω από 150 χιλιόμετρα. Σε wallbox 74kW, απαιτούνται μόνο 7,2 ώρες.
Οδηγώντας το στην πόλη, το ηλεκτρικό Avenger δεν θα «ιδρώσει». Οι 156 ίπποι του το καθιστούν ιδιαιτέρως ισχυρό και επειδή δεν θα υπάρχει συνεχές πάτημα του γκαζιού, η αυτονομία θα κυμανθεί σε καλά επίπεδα. Σημειωτέον πως ο κατασκευαστής δηλώνει 360-410 χιλιόμετρα περίπου γενικότερα. Τα φρένα του θα σταματήσουν όμορφα το όχημα, η ανάρτηση από τη μεριά της δεν θα αφήσει… υποψία θορύβου να περάσει στην καμπίνα και όλα θα είναι όμορφα και διασκεδαστικά.
Στον αυτοκινητόδρομο, με την τελική να περιορίζεται στα 152χλμ./ώρα, ίσως να φαντάζουν λίγα, αλλά τόσο με τα όρια τα σημερινά όσο και με τους υπόλοιπους οδηγούς να πηγαίνουν 100-120, αυτή η ταχύτητα είναι ικανοποιητική. Όσον αφορά στις στροφές και τις άλλου είδους επιφάνειες, πρώτον, θα πρέπει να σημειωθεί πως SUV και crossover δεν είναι sport ούτε supercar. Θα πάρει τις στροφές όπως πρέπει και αν το όριο ξεπεραστεί, τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης θα είναι πάντα εκεί να σταματήσουν τις επερχόμενες κακές στιγμές. Δεύτερον, ναι μεν η αναφορά γίνεται για ένα αυτοκίνητο Jeep, αλλά ο οδηγός δεν θα πρέπει να ξεχαστεί και να το πάει σε λόφους και βουνά με μεγάλες ανωμαλίες. Θα κινηθεί έως τα 21 εκατοστά απόστασης από το έδαφος που έχει, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως είναι 2κίνητο, με κίνηση στους εμπρός τροχούς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Το Jeep Avenger Electric αποτελεί ένα ό,τι πρέπει αυτοκίνητο για τις σύγχρονες ανάγκες. Οικονομικό, άνετο, όμορφο, με καλούς χώρους για μια οικογένεια ή μια νοικοκυρά που θέλει να κάνει τα ψώνια της και προπάντων ευέλικτο. Οι διαστάσεις του, του επιτρέπουν να κινηθεί δίχως πρόβλημα μέσα στην πόλη, να βρει θέση στάθμευση κιόλας, εξαφανίζοντας το άγχος του οδηγού. Πολύ καλή πρόταση για εκείνους που θέλουν να είναι κάπως «άγριοι», όπως «άγρια» είναι η όψη του.