Δημήτρης Μπαλής
Αναμφισβήτητα, όταν η αναφορά γίνεται για τη Seat, το πρώτο που έρχεται στο μυαλό, είναι το Ibiza. Ένα αυτοκίνητο πόλης περισσότερο, που με τα χρόνια μεγάλωσε σε όγκους και διαστάσεις, διατηρώντας, πάντως, τον χαρακτήρα και την ταυτότητά του. Από εκεί και πέρα, η ανανεωμένη, πέμπτη γενιά του μοντέλου, μπορεί να συνδυαστεί στην έκδοση FR, η οποία είναι η κορυφαία και ξεπερνά τους 100 ίππους.
Η ανανέωσή του στο εξωτερικό επικεντρώθηκε περισσότερο σε μικρές λεπτομέρειες που συνοδεύουν το Leon. Τα φώτα ημέρας είναι τεχνολογίας LED, ενώ ο πίσω προφυλακτήρας ανασχεδιάστηκε, φιλοξενώντας τις πιο όμορφες απολήξεις της εξάτμισης. Εν συνεχεία, η λέξη Ibiza άλλαξε κατά κάποιον τρόπο γραμματοσειρά. Τέλος, ο αγοραστής μπορεί να το αποκτήσει με νέες εξωτερικές αποχρώσεις και με νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου που θα το κάνουν ακόμα πιο σπορτίφ.
Εντός καμπίνας, το Ibiza FR έχει δανειστεί κι εκεί μερικά πράγματα από το Leon, όπως είναι το ταμπλό με τα δύο επίπεδα και οι κεντρικοί αεραγωγοί του κλιματισμού. Οι πλευρικοί, πάντως, διαφέρουν και είναι στο σχήμα του κύκλου. Ο οδηγός έχει μπροστά του τον πίνακα οργάνων με τις κυκλικές ενδείξεις και λίγο πιο δεξιά του την οθόνη των πολυμέσων. Αυτή είναι 8,25 ιντσών, υπάρχει η δυνατότητα των 9,2 και δεν εξέχει καθόλου πάνω από το ταμπλό. Η ανάλυση είναι καλή, τα γραφικά μοντέρνα και είναι συμβατή με τα Android Auto και Apple CarPlay.
Τα υλικά δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα. Είναι καλής κατασκευής, μαλακά και οι αποθηκευτικοί χώροι χαρακτηρίζονται υπερ-αρκετοί, καθώς μπορούν να φιλοξενηθούν διάφορα αντικείμενα ή μπουκάλια.
Ο οδηγός κάθεται χαμηλά και τα καθίσματα στην έκδοση FR προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη. Η κόκκινη απόχρωση, που χαρακτηρίζει πολλές γρήγορες εκδόσεις διάφορων κατασκευαστών, φροντίζει να υπάρχει στο τιμόνι, στον λεβιέ και το χειρόφρενο μεταξύ άλλων. Αναφορικά με τους πίσω επιβάτες, δεν θα δυσκολευτούν να καθίσουν άνετα και τα 355 λίτρα του χώρου αποσκευών, έχουν τη δυνατότητα να ικανοποιήσουν πλήρως μια 4μελή οικογένεια. Σε περίπτωση αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων, ο χώρος αυξάνεται στα 823 λίτρα.
Κάτω από το καπό υπάρχει ο πασίγνωστος 3κύλινδρος turbo κινητήρας 1 λίτρου του Ομίλου, που αποδίδει 110 ίππους και 200Nm ροπή. Στην έκδοση FR το κιβώτιο είναι έξι σχέσεων και ευνοεί την οικονομία καυσίμου χάρη στη μακρά του κλιμάκωση. Το μοτέρ από τη μεριά του είναι σπιρτόζικο, τραβάει καλά και δεν ενοχλεί με διάφορους θορύβους. Το 0-100χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική αγγίζει τα 195χλμ./ώρα.
Κάθε κορυφαίο μοντέλο οποιασδήποτε φίρμας, πρέπει και οφείλει να εφοδιάζεται με διαφορετική ανάρτηση, πιο σφικτή. Έτσι και το Ibiza FR, το σύστημα της οποίας δεν επηρεάζει την αίσθηση των επιβατών, καθώς καταφέρνει να απορροφήσει ομαλά τα άσχημα σημεία του οδοστρώματος. Με το βάρος του οχήματος να μην ξεπερνά τα 1.100 κιλά, η ισχύς του μοτέρ κρίνεται ικανοποιητική για να κινήσει το αμάξωμα, που σε συνδυασμό με το ακριβές σύστημα διεύθυνσης, έχει τη δυνατότητα να μετακινηθεί σταθερά και χωρίς αταξίες.
Αν το οδηγήσει κάποιος στην πόλη, ο μικρός κύκλος στροφής θα τον ευνοήσει, δεν θα κουραστεί, ενώ στον αυτοκινητόδρομο ξεδιπλώνει τις σταθεροποιητικές του αρετές, καθώς δεν επηρεάζεται από τους ανέμους.
Συμπερασματικά, το Seat Ibiza FR 1.0 TSi 110hp αποτελεί μια πάρα πολύ καλή επιλογή για την κατηγορία, η αίσθησή του είναι νεανική και μπορεί να κινηθεί γρήγορα για τα δεδομένα, όποτε θελήσει ο χειριστής. Είναι οικονομικό, σταθερό, με πολλούς χώρους και μπορεί να ικανοποιήσει τον αγοραστή, που θα θελήσει να κινηθεί τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο.