Οδηγούμε το… θαυματουργό Citroen C3 1.2 PureTech 110 ΕΑΤ6
Δημήτρης Μπαλης
Το C3 αποτελεί ένα ιδιόμορφο και πάντα χρηστικό αυτοκίνητο για τη Citroen. Απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό που θέλει οικονομία, άνεση και ευελιξία, που παράλληλα συνδυάζει και άλλα πράγματα, όπως ησυχία και χαλαρότητα. Το αυτοκίνητο διατηρεί το καμπυλωτό του σχήμα – σήμα κατατεθέν, άλλωστε – και οι αλλαγές που εντοπίζονται δεν είναι πολλές, απλά οι περισσότερες αφορούν το εμπρός μέρος. Η μάσκα λοιπόν εκτείνεται έως τα πιο λεπτά διπλά φώτα LED που πλέον ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, ενώ αλλαγές υπάρχουν και στη μεγάλη εισαγωγή αέρα που έχει διαφορετική σχεδίαση.
Πλευρικά, τα γνωστά σε όλους Airbumps είναι τρία και όχι επτά, αλλά καλύπτουν σχεδόν τον ίδιο χώρο με τα περισσότερα και απερχόμενα. Δεν έχουν γέμιση αέρα και αποτελούν μέρος των πιο πλούσιων εκδόσεων (Shine, Shine Plus, Saint James και Exclusive). Επίσης, έχουν προστεθεί δύο νέα σχέδια τροχών 16 και 17 ιντσών, νέες αποχρώσεις και τρία νέα αυτοκόλλητα οροφής, αυξάνοντας τον αριθμό εξατομίκευσης στους 97. Τέλος, πίσω, το έμβλημα της Citroen είναι σε γυαλιστερό χρώμα, πλαισιωμένο από χρώμιο.
Στην καμπίνα, οι οριζόντιες γραμμές τονίζουν το πλάτος της, ενώ αλλαγή παρατηρείται στα καθίσματα Advanced Comfort, τα οποία είναι κορυφαία στον τομέα της άνεσης και αποτελούν βασικό εξοπλισμό στις εκδόσεις Shine Plus, Saint James και Exclusive. Από εκεί και πέρα, ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και η κεντρική οθόνη αφής των επτά ιντσών, λύνει τα χέρια του οδηγού, καθώς μπορεί να ρυθμίσει πολλά, δίχως να αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο.
Τα σκληρά πλαστικά είναι καλής ποιότητας και η συναρμογή τους φανερώνει πως το σύνολο είναι καλό και γερό. Η θέση οδήγησης παραμένει σε πάρα πολύ καλά επίπεδα και οι χώροι είναι αρκετοί για τέσσερις ενήλικες, που έχουν στη διάθεσή τους 300 λίτρα χωρητικότητας για τις αποσκευές τους.
Στον τομέα των κινητήρων, διατίθενται δύο βενζίνης 1.2 Pure Tech με ή χωρίς turbo και ένας πετρελαίου 1.5 BlueHDi. Το κιβώτιο ΕΑΤ6 συνδυάζεται αποκλειστικά με τον 3κύλινδρο βενζίνης και στην ισχυρή του έκδοση αποδίδει 110 ίππους με 205Nm ροπή. Οι επιδόσεις του ανέρχονται σε 10δευτ. τα 0-100χλμ./ώρα και 191χλμ./ώρα τελική, λίγο υποδεέστερες τιμές σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση.
Οδηγώντας το, δεν μπορείς να μην ξεχωρίσεις την κορυφαία άνεση που προσφέρει στον δρόμο, με φυσιολογικές κλίσεις στις στροφές, που σε συνδυασμό την αερανάρτηση και τα καθίσματα, οδηγεί την άνεση σε άλλου είδους κατηγορία. Στη βασική του έκδοση, μάλιστα, προσφέρει μεταξύ άλλων σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας (LDW), σύστημα αναγνώρισης πινακίδων ορίου ταχύτητας (SLI), cruise control, αυτόματο κλιματισμό, προβολείς LED, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, αισθητήρα βροχής και φώτων, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, διχρωμία οροφής και προβολείς ομίχλης, κάτι το οποίο δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο.