Οδηγούμε το Toyota Aygo

Η επιτυχία των αναβαθμίσεων του Aygo είναι τέτοια που με δυσκολία δείχνει ότι φέτος μπαίνει στον έβδομο χρόνο της μόλις δεύτερης γενιάς του, ή στον 16ο χρόνο από τότε που αποκαλύφθηκε ως μέλος της τριπλέτας Aygo-107-C1 με τον PSA, το πρώτο mini της Toyota.

Η πιο πρόσφατή του αναβάθμιση, ξεκινώντας από τον πυρήνα της νεανικότητας, κατάφερε να δώσει μια κάποια λεπτότητα σε αυτό το τεράστιο «Χ»  στο ρύγχος του Aygo (με δύο μαύρες γραμμές από κάθε καθρέφτη προς τον αντίθετό του τροχό), με το οποίο εισέβαλλε σαν να φορά μάσκα σαμουράι στην αποκάλυψη της δεύτερης γενιάς του, το 2015.

Σύμφωνα με την Toyota, η εξομάλυνση αυτού του «X», που τώρα διαγράφεται πολύ πιο διακριτικά από τις τρισδιάστατες γραμμές του ρύγχους και τα μαύρα πλαστικά βράγχια κάτω από τα νέα LED φώτα ημέρας, ήταν μια βασική κίνηση για να καταφέρει το Aygo να διατηρήσει τη ζωτικότητα, μια φρέσκια και ανάλαφρη αίσθηση σε μια εποχή πλημμυρισμένη στην υπερβολή.

Οι άλλες αλλαγές της προ διετίας αυτής τελευταίας αναβάθμισης βρίσκονται στον ανασχεδιασμό των πίσω φωτιστικών σωμάτων, των δύο προφυλακτήρων και, πολύ περισσότερο ορατά, των νέων ζαντών αλουμινίου. Και, κυρίως, στις νέες επιλογές εξατομίκευσης (με νέα χρώματα και διχρωμίες), η οποία εξατομίκευση επίσης ακουμπά τους νευρώνες της νεανικότητας.

Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό, με τα νέα χρώματα, τις επενδύσεις και τα «φιλέτα» στο χρώμα του αμαξώματος, αλλά πρώτα και κύρια με την οθόνη αφής και τα πολυμέσα. Μιας και αυτό είναι το τοτέμ της σύγχρονης αυτοκίνησης, το Aygo τώρα απέκτησε στην (ευκρινή, εύχρηστη και φωτεινή) οθόνη αφής 7 ιντσών νέες δυνατότητες συνδεσιμότητας του smartphone, μέσω Apple CarPlay and Android Auto, και με δυνατότητα φωνητικών εντολών.

Η οικονομία χώρου, μιας και είναι ένα συνειδητοποιημένα mini αυτοκίνητο πόλης, παρακάμπτει τους περιορισμούς στην ευρυχωρία των δύο πίσω επιβατών και τα 168 λίτρα του χώρου αποσκευών. Αντίθετα, επιδεικνύει αμάξωμα που χωρά να παρκάρει μέσα σε 3,5 μέτρα (με μήκος 3.465 mm), και κύκλο στροφής μικρότερο των 10 μέτρων (9,6 m), για ευελιξία στην πόλη.

Και μένει η οικονομία καυσίμου: ρεαλιστικά, και χωρίς κόπο, η κατανάλωση του τρικύλινδρου κινητήρα 1.0 VVT-i εύκολα μένει στα 5,5 λίτρα / 100 km, ειδικά τώρα με τις βελτιώσεις στον ψεκασμό και στο χρονισμό βαλβίδων εξαγωγής που έφερε η τελευταία αναβάθμιση του Aygo. Και θα ήταν ακόμα καλύτερα, αν το ιαπωνικό mini διέθετε και σύστημα Start/Stop του κινητήρα.

Η εξέλιξη της τρικύλινδρης μονάδας πρόσφερε επίσης 3 ίππους παραπάνω, ανεβάζοντάς την στους 72 hp. Αλλά με δεδομένο ότι οι επιδόσεις περνούν σε δεύτερη μοίρα το κυριότερο είναι ότι τα 93 Nm της ροπής αποδίδονται πιο γραμμικά, και καλύτερα στις χαμηλές στροφές -που είναι και το ζητούμενο στην πόλη-, κάνοντας το Aygo αρκετά ζωηρό και δίχως έλλειμμα ροπής σε κάθε περίσταση.

Ο προσανατολισμός της πόλης είναι αντίστοιχος και στο (αρκετά ελαφρύ) τιμόνι και την ανάρτηση. Εξ αρχής ταγμένος στην άνεση, τώρα έχει δεχθεί περαιτέρω βελτιώσεις που έχουν κάνει καλύτερη και την ποιότητα κύλισης – χωρίς ιδιαίτερες θυσίες στον συγκροτημένο, και χωρίς εκπλήξεις, τρόπο με τον οποίο θα ανταποκριθεί σε μια στροφή. Άλλωστε, συνοδεύεται και από το πακέτο ηλεκτρονικών τεχνολογιών υποβοήθησης Toyota Safety Sense.

Εξίσου σημαντικό είναι ότι στην εθνική οδό επιδεικνύει σταθερότητα και στιβαρότητα στους πλευρικούς ανέμους, ακόμα και κοντά στην τελική ταχύτητα των 160 km/h. Αυτό συμβάλλει αρκετά στη δυνατότητα του Aygo να βγει από τα τείχη της πόλης, όπως κάνει και η ποιότητα κύλισης και οι τελευταίες προσπάθειες, όχι ιδιαίτερα θαυματουργές, για τη βελτίωση της ηχομόνωσης.

Στη βασική του έκδοση το Aygo κοστίζει 10.290 Ευρώ, αλλά δεδομένου ότι η πληθώρα του εξοπλισμού (όπως η οθόνη αφής) βρίσκεται σε προχωρημένες εκδόσεις, το σημαντικό είναι ότι κορυφαία 3θυρη δεν ξεπερνά τα 11.460 €, ενώ η κορυφαία 5θυρη με αυτόματο κιβώτιο φτάνει τα 14.630 €. Τέλος, σημαντικό είναι ότι συνοδεύεται από εγγύηση 6 ετών.