Οδηγούμε το value for money Dacia Spring Electric 65
Δημήτρης Μπαλής
Η κατηγορία των μικρών SUV ολοένα και προσελκύει περισσότερο κοινό στην Ευρώπη και εξαίρεση δεν θα μπορούσε να αποτελέσει η Ελλάδα. Η φίρμα κατάφερε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα από τη στιγμή που αναγεννήθηκε, να κερδίσει περισσότερους πελάτες, γεγονός που ανάγκασε (ευχάριστα) τους υπεύθυνους να προχωρήσουν και στο λανσάρισμα της έκδοσης Exreme.
Ως εκ τούτου, τη δανείστηκε και το ηλεκτρικό Spring, το οποίο ξεχωρίζει αμέσως από μερικά τμήματά του που εμφανίζονται σε χάλκινη απόχρωση, όπως είναι οι μπάρες οροφής, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, το σήμα της εταιρείας στη θύρα του πορτ-μπαγκάζ και μερικές πινελιές κάτω από τα φωτιστικά σώματα.
Μπαίνοντας στον θάλαμο των επιβατών, διαπιστώνεις πως έχει γίνει αρκετή δουλίτσα προκειμένου το αυτοκίνητο να γίνει ακόμα πιο ελκυστικό. Τα καθίσματα είναι δερμάτινα, προσφέρουν δηλαδή μια premium αίσθηση, ενώ στο μέσον του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη επτά ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Μάλιστα, διαθέτει σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 3,5 ιντσών και πλαισιώνεται από λυχνίες για τη λειτουργία του κινητήρα, το κιβώτιο και τη φόρτιση της μπαταρίας. Οι διακόπτες στο τιμόνι φροντίζουν για τα απολύτως απαραίτητα, ενώ τη θέση του κλασικού λεβιέ έχει πάρει ένας περιστροφικός διακόπτης με τα D (Drive), N (Neutral) και R (Reverse), που σημαίνουν φυσικά οδήγηση, νεκρά και όπισθεν.
Οι διαστάσεις του είναι: μήκος 3,734μ.., πλάτος 1,579μ., ύψος 1,513μ. και μεταξόνιο στα 2,423μ., γεγονός που το κατατάσσει στην κατηγορία των μικρών SUV. Προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις επιβάτες και ο χώρος φόρτωσης αγγίζει τα 270 λίτρα ή τα 620, εφόσον αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Κάτω από το δάπεδο, μάλιστα, υπάρχει και ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων.
Η κινητήρια μονάδα αποτελείται από ένα συμπαγές ηλεκτρικό μοτέρ με ισχύ 65 ίππους. Μπορεί να μην φαίνονται ή ακούγονται πολλοί, αλλά οι μηχανικοί της Dacia κατάφεραν να διατηρήσουν το βάρος της όλης κατασκευής κάτω από τον ένα τόνο και πιο συγκεκριμένα στα 970 κιλά, με τα 188 από αυτά να αφορούν την ηλεκτρομονάδα. Ως εκ τούτου, βελτιώνονται οι επιδόσεις, καθώς το 0-100χλμ./ώρα έρχεται σε 13,7δευτ., ενώ η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 125χλμ./ώρα. Μάλιστα, υπάρχει και το πρόγραμμα Eco που εμποδίζει τόσο την επιτάχυνση όσο και την τελική να αυξηθούν, ώστε να μειωθεί περαιτέρω η κατανάλωση.
Κατά την οδήγηση, το πρώτο στοιχείο που θα σε συγκινήσει, είναι η ευελιξία του, καθώς χρειάζεται μόλις 9,5μ. κύκλου στροφής, κάτι που σημαίνει πως σε αστικό περιβάλλον είναι… μανούλα. Σε αυτό βοηθούν και οι τροχοί των 14 ιντσών, οι οποίοι μπορούν να το «οδηγήσουν» ακόμα και στα πιο μικρά στενά που λέει ο λόγος. Ακόμα ένα συν είναι η λειτουργία του τρόπου ανάκτησης ενέργειας, καθώς ναι μεν δεν δίνεται η δυνατότητα ρύθμισης, αλλά λειτουργεί τόσο ομαλά και προοδευτικά, που δεν έχεις ανάγκη για κάτι άλλο. Σχετικά με την ανάρτηση, απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και οι 65 ίπποι είναι υπεραρκετοί στην πόλη. Στο ταξίδι, εφόσον διατηρηθεί μια ομαλή ταχύτητα, το μόνο που θα πρέπει να κάνει ο οδηγός, είναι να βλέπει το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας και τίποτε άλλο.
Η αυτονομία της (χωρητικότητα 27,4 kWh) αγγίζει τα 220 χιλιόμετρα, τιμή που αυξάνεται στα 305 στο αστικό περιβάλλον. Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται ο κατασκευαστής. Η φόρτιση σε οικιακή πρίζα ανέρχεται σε 13 ώρες, όταν σε έναν wallbox ο απαιτούμενος χρόνος μειώνεται στις 8,3 και τις 4,5 ώρες στα 3,7 και τα 7,4 kW, αντίστοιχα, χάρη στον on-board φορτιστή των 6,6 kW. Σε ταχυφορτιστή, για έως το 80% αρκεί κάτι λιγότερο από μία ώρα.
Με όλα τα παραπάνω, είναι πασιφανές πως το ηλεκτρικό Spring αποτελεί την καλύτερη ή μια από τις καλύτερες λύσεις για αυτούς που δεν χρειάζεται να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη. Θα σε οδηγήσει με ασφάλεια και άνεση όπου εσύ θες, ακόμα και σε off-road διαδρομές, λόγω της ικανοποιητικής απόστασης που έχει από το έδαφος.