Οι κινήσεις της Tesla για να ανακτήσει την κορυφή

Δημήτρης Μπαλής

Είναι αλήθεια ότι η αλματώδης άνοδος της Tesla, ίσως να μην είχε στηριχθεί σε στέρεα βήματα.

Ο δισεκατομμυριούχος, Ελον Μασκ, βρίσκεται αντιμέτωπος με τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της εταιρείας, καθώς, οι δυσμενείς συνθήκες της αγοράς και η παλαιωμένη σειρά των μοντέλων της, έχουν αποφέρει πτώση της αξίας των μετοχών της Tesla κατά μέσο όρο 35%, τους τελευταίους 3 μήνες.

Προκειμένου να ανταπεξέλθει των καταστάσεων, η διοίκηση έχει λάβει συγκεκριμένα μέτρα.

Μείωση τιμών

Μόλις πριν λίγες ημέρες προέβη σε μεγάλη μείωση τιμών (8.000 ευρώ στην Ελλάδα), προκειμένου να αυξήσει τις παραγγελίες και κατά συνέπεια της πωλήσεις. Το γεγονός αυτό δημιούργησε αίσθηση στην αγορά και ενδέχεται να συμπαρασύρει προς τα κάτω, και τις τιμές ηλεκτρικών αυτοκινήτων κι άλλων μαρκών.

Επέκταση Παραγωγής

Η εταιρεία, προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση, προχωρά στην αύξηση της παραγωγής. Την προηγούμενη Τρίτη, η Tesla ανακοίνωσε στο Twitter σχέδια για επέκταση των εγκαταστάσεων κατασκευής μπαταριών και φορτηγών βαρέως τύπου στη Νεβάδα, ύψους 3,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Σύμφωνα με την Tesla, οι νέες εγκαταστάσεις θα περιλαμβάνουν ένα εργοστάσιο για μπαταρίες χωρητικότητας 100 GWh, το οποίο θα μπορεί να παράγει κυψέλες μπαταρίας για 2 εκατομμύρια ελαφρά οχήματα, ετησίως. Θα δημιουργήσει επίσης ένα εργοστάσιο όπου θα κατασκευάσει τελικά το βαρέως τύπου ηλεκτρικό φορτηγό της κατηγορίας 8, το Tesla Semi. Επίσης, η εταιρεία σχεδιάζει να προσλάβει 3.000 ακόμη άτομα σε δύο νέες εγκαταστάσεις στο εγγύς μέλλον.

Στην PepsiCo, που αποτελεί έναν από τους βασικούς πρώτους πελάτες, παρουσιάστηκε σε μια τελετή που πραγματοποιήθηκε στη Νεβάδα, τον περασμένο Δεκέμβριο από τον CEO της Tesla, Ελον Μασκ, το Tesla Semi. Αρχικά η παραγωγή του Semi είχε προγραμματιστεί από την Tesla για το 2019, αλλά τελικά καθυστέρησε μέχρι το 2022. Το Nevada Gigafactory παράγει μερικά φορτηγά Semi, αλλά όχι σε μεγάλες ποσότητες.

Σε απάντηση στην ανακοίνωση της Tesla, οι θαυμαστές και οι επικριτές δημοσιεύουν εικόνες από φορτηγά Tesla Semi με την επωνυμία Pepsi Frito Lay στον δρόμο, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων κατεστραμμένων. Μέχρι το τέλος του τέταρτου τριμήνου του 2022, η Tesla δεν αποκάλυψε το κόστος κάθε φορτηγού, ούτε αποκάλυψε πόσα έχει παραγάγει ή πουλήσει.

Η μαρτυρία του Μασκ

Ο Ελον Μασκ, πρόσφατα παρέστη στο δικαστήριο για ισχυρισμούς που ανακοίνωσε το 2018 στο Twitter. Συγκεκριμένα, ο Μασκ ανακοίνωσε το 2018 ότι θα έδινε σε χέρια ιδιωτών την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, γεγονός που σήμαινε ότι ανέμενε ισχυρή οικονομική υποστήριξη. Το πρόβλημα, ωστόσο, ήταν ότι δεν είχε αναλάβει ουσιαστικές δεσμεύσεις από πιθανούς επενδυτές. Το πρόβλημα λοιπόν είναι ο πίνακας της εταιρείας σαν σύνολο, η συμπεριφορά του αφεντικού της εταιρείας και οι δηλώσεις του, που έχουν μεγάλο βαθμό επιρροής στην ανάπτυξη ή την πτώση των μετοχών.

Η συνολική πτώση των μετοχών κατά το 2022 είναι μεγαλύτερη από 50%, αλλά η εταιρεία έχει ελπίδες για ανάπτυξη το 2023, κυρίως με την αύξηση της παραγωγής των οχημάτων Cybertruck και Tesla Semi. Το 2023, θα μπορούσαμε να δούμε τα κέρδη ανά μετοχή να αυξάνονται κατά ένα αξιοσέβαστο ποσοστό της τάξης του 40% στα 5,66 δολάρια και τα έσοδα της Tesla θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά περισσότερο από 40% στα 118,2 δισεκατομμύρια δολάρια περίπου.

Τη συγκεκριμένη ανάλυση έκανε το ProfitLevel της BCM Begin Capital Markets, μιας κυπριακής εταιρείας επενδύσεων.