Οι λόγοι που κάνουν την Audi να μπει στη Formula 1
Δημήτρης Μπαλής
Εχοντας μακρά ιστορία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, η Audi αποφάσισε να κάνει το μεγάλο βήμα και να μπει στη Formula 1, από το 2026.
Οι σπουδαίες διακρίσεις, κατά το παρελθόν, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Sportscar, σε αγώνες της Αμερικής, το DTM, το Le Mans ή τη Formula E, με τα ηλεκτρικά μονοθέσια, έχουν καταξιώσει την Audi Sport, η οποία βλέπει θελκτικές τις προσκλήσεις της F1.
Πλέον, η Audi Sport συγκεντρώνει τις δυνάμεις της στο έργο της Formula 1, και ως εκ τούτου διακόπτει την παρουσία τους στους αγώνες αντοχής (Le Mans), ενώ θα συνεχίσει το καινοτόμο έργο της με το RS-Q e-tron στο Ράλι Ντακάρ, προκειμένου να πρωταγωνιστήσει.
Η Formula 1 είναι το επόμενο σημαντικό ορόσημο στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Audi, και η απόφασή της να εισέλθει στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ελήφθη ύστερα από τις μεγάλες αλλαγές που θα γίνουν στο σπορ, με νέους τεχνικούς κανόνες από το 2026, που θα ενισχύσουν περαιτέρω την ηλεκτροκίνηση και θα εισάγουν τα προηγμένα βιώσιμα καύσιμα.
Εκτός από το υφιστάμενο ανώτατο όριο κόστους για τις ομάδες, θα εισαχθεί ένα ανώτατο όριο κόστους για τους κατασκευαστές κινητήρων το 2023. Επιπλέον, η Formula 1 έχει θέσει τον φιλόδοξο στόχο να δημιουργήσει μια σειρά αγώνων ουδέτερη σε εκπομπές άνθρακα έως το 2030.
Επίσης, από το 2026, η ηλεκτρική ισχύς για τις μονάδες ισχύος, που αποτελούνται από ηλεκτρικό κινητήρα, μπαταρία, ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου και κινητήρα εσωτερικής καύσης, θα αυξηθεί απότομα σε σύγκριση με τα σημερινά συστήματα κίνησης της Formula 1. Ο ηλεκτροκινητήρας θα είναι, τότε, σχεδόν τόσο ισχυρός όσο ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, ο οποίος έχει ισχύ περίπου 400 kW (544 hp). Οι εξαιρετικά αποδοτικοί turbo κινητήρες 1,6 λίτρων θα λειτουργούν με προηγμένο βιώσιμο καύσιμο, που αποτελεί προϋπόθεση για την είσοδο της Audi στην F1.
Η μονάδα ισχύος θα κατασκευαστεί στο υπερσύγχρονο Competence Center Motorsport της Audi Sport στο Neuburg an der Donau, σχετικά κοντά στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας AUDI AG στο Ingolstadt.
Στο Neuburg υπάρχουν ήδη χώροι για δοκιμές κινητήρα F1 καθώς και για δοκιμές ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίας. Αυτή τη στιγμή γίνονται πρόσθετες απαραίτητες προετοιμασίες όσον αφορά στο προσωπικό, στα κτήρια και στην τεχνική υποδομή, με όλα τα απαραίτητα να έχουν τεθεί σε εφαρμογή μέχρι το τέλος του έτους. Μια ξεχωριστή εταιρεία ιδρύθηκε πρόσφατα για το έργο της μονάδας ισχύος, εξ ολοκλήρου θυγατρική της Audi Sport.
Η Audi ανακοίνωσε την είσοδό της σε συνέντευξη Τύπου στο βελγικό Grand Prix της Formula 1 στο Spa Francorchamps, που γίνεται αυτό το τριήμερο. Στην εκδήλωση παρέστησαν, ο Markus Duesmann, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της AUDI AG, ο Oliver Hoffmann, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την Τεχνική Ανάπτυξη, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Formula 1, Stefano Domenicali, και ο Mohammed ben Sulayem, πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA).
Καταλήγοντας, η Audi θα ανακοινώσει την απόφασή της για την ομάδα με την οποία θα παραταχθεί το 2026, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.