Orient Express Silenseas: το μεγαλύτερο ιστιοφόρο – ξενοδοχείο στον κόσμο
Δημήτρης Μπαλής
Ένα φιλόδοξο εγχείρημα βρίσκεται –κυριολεκτικά- στα σκαριά. Ετοιμάζεται για ναυπήγηση το μεγαλύτερο ιστιοφόρο στον κόσμο, που θα προσφέρει υπηρεσίες φιλοξενίας και χώρους με κομψό σχεδιασμό που θα θυμίζουν τη χρυσή εποχή των μυθικών κρουαζιέρων.
Το όραμα για τη δημιουργία του Orient Express Silenseas, που αποτελεί επανάσταση στη ναυτική ιστορία, πέρα από τα όρια του δυνατού, ανήκει σε μια ομάδα εταιρειών με γαλλικό «άρωμα», της Accor -ηγέτιδας δύναμης στον κλάδο της φιλοξενίας διεθνώς- και της Chantiers de l’Atlantique -παγκόσμιου ηγέτη στη ναυπηγική, η οποία έχει πρόθεση να παραγγείλει δύο τέτοια πλοία, με το πρόκειται να πλέει το 2026.
Πριν αναφερθώ στο πλοίο αυτό, αξίζει μια αναφορά στο Orient Express. Το 1867, ο Georges Nagelmackers επιβιβάστηκε στα υπερατλαντικά πλοία που συνέδεαν την Ευρώπη με την Αμερική και ξεκίνησε ένα ταξίδι ανακάλυψης στις Ηνωμένες Πολιτείες. Γοητευμένος από το μεγαλείο των τεράστιων αυτών πλοίων, ο ιδρυτής των τρένων Orient Express εξερεύνησε τις πολυτελείς σουίτες των ταξιδιωτών, με την πλούσια και πληθωρική διακόσμησή τους και κομψές λεπτομέρειες δημιουργημένες με την τέχνη της μαρκετερί. Απόλαυσε την κοινωνική ζωή στα εστιατόρια και τη μοναδική ατμόσφαιρα των σαλονιών, των βιβλιοθηκών και των χώρων διασκέδασης. Αυτή η εμπειρία θαλάσσιου ταξιδιού θα ενέπνεε, αργότερα, το 1883 το λανσάρισμα του θρυλικού πλέον τρένου του, Orient Express.
Τώρα, το… θαλάσσιο Orient Express Silenseas, εμπνευσμένο από τη Χρυσή Εποχή της Γαλλικής Ριβιέρας, θα απηχεί την ένδοξη εποχή, κατά τη διάρκεια της οποίας συγγραφείς, καλλιτέχνες, ζωγράφοι, πριγκίπισσες και αστέρες του κινηματογράφου περνούσαν χρόνο μεταξύ του Μόντε Κάρλο, των παραλιών του Σεν Τροπέ, της Αντίμπ, των Καννών και της περίφημης Croisette, ανακαλύπτοντας μια μοναδικά εκλεπτυσμένη αισθητική και στιγμές απερίσπαστης ανεμελιάς και χαράς που τους προσκαλούσαν σε μοναδικές αποδράσεις.
Πρόκειται για έναν θαλάσσιο θησαυρό μήκους 220 μέτρων με χωρητικότητα 22.300 UMS, που θα διαθέτει 54 σουίτες έκτασης 70 τ.μ. κατά μέσο όρο, στις οποίες θα περιλαμβάνεται μια μνημειώδης Προεδρική Σουίτα 1.415 τ.μ. (συμπεριλαμβανομένης ιδιωτικής βεράντας 530 τ.μ.), δύο πισίνες και μια lap πισίνα, δύο εστιατόρια και ένα speakeasy bar. Το μοναδικό κρουαζιερόπλοιο θα αποτίσει φόρο τιμής στην «Τέχνη του Ταξιδιού à la Orient Express»: την πεμπτουσία της πολυτέλειας, της απόλυτης άνεσης και των ονείρων.
Ένας φόρος τιμής στους καλλιτέχνες και τον πολιτισμό, το Orient Express Silenseas θα προσκαλεί τους επισκέπτες σε απίστευτα σόου στο Amphitheatre-Cabaret, ενώ στο ιδιωτικό στούντιο ηχογράφησης θα ζωντανεύουν οι πιο όμορφες μελωδίες. Αυτή η ανεπανάληπτη ταξιδιωτική εμπειρία, καθοδηγούμενη από τους ανέμους, θα περιλαμβάνει θεραπείες spa, συνεδρίες διαλογισμού και stopovers για την ανακάλυψη πολιτιστικών θησαυρών που θα επιτρέψουν στους επισκέπτες να αποσυνδεθούν πλήρως από την πραγματικότητα και να σταματήσουν το χρόνο.
Το Orient Express Silenseas θα πλέει με έναν επαναστατικό τεχνολογικό σχεδιασμό γνωστό ως «SolidSail»: τρία άκαμπτα πανιά επιφάνειας 1.500 μέτρων το καθένα θα ανυψωθούν σε μια εξέδρα balestron, με τρεις ανακλινόμενους ιστούς, ύψους άνω των 100 μέτρων, ικανοί να εξασφαλίσουν έως και το 100% της πρόωσης σε κατάλληλες καιρικές συνθήκες. Αυτή η υβριδική φόρμουλα πρόωσης, θα συνδυάζει την αιολική ενέργεια με έναν κινητήρα αιχμής, ο οποίος λειτουργεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), ενώ πρόκειται να χρησιμοποιεί πράσινο υδρογόνο (μόλις εγκριθεί η χρήση της τεχνολογίας για επιβατηγά υπερωκεάνια), λανσάροντας ένα νέο, πιο φιλικό προς το περιβάλλον όραμα για τα θαλάσσια ταξίδια.
Το τελευταίο κατόρθωμα της Chantiers de l’Atlantique είναι πραγματικά ένα ιστιοφόρο του μέλλοντος που φέρνει κοντά τα καλύτερα ταλέντα της Γαλλίας. Ο διάσημος αρχιτέκτονας Maxime d’Angeac θα αναλάβει τον σχεδιασμό της εσωτερικής διαρρύθμισης και της διακόσμησης και η εταιρεία σχεδιασμού Stirling Design International με έδρα τη Νάντη, θα χειριστεί την εξωτερική αρχιτεκτονική. Η Hetland Maritime βοήθησε επίσης την Accor στη δημιουργία του εγχειρήματος και στις συνεχιζόμενες συζητήσεις με τη Chantiers de l’Atlantique. Όλο το εγχείρημα θα χρηματοδοτηθεί έως και το 70-80% του από εμπορικές τράπεζες, με το υπόλοιπο να παρέχεται από κοινοπραξία μετοχικών εταίρων στην οποία η Accor θα έχει μειοψηφικό μερίδιο.