Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών: Περισσότεροι νεκροί στην άσφαλτο, λιγότεροι τραυματίες
Μπορεί να βρισκόμαστε στο 2018 κι ενώ πολλοί θεωρούν ότι τώρα γίνεται ο απολογισμός του 2017, εντούτοις, ορισμένοι κλάδοι όπως η ασφάλιση, πηγαίνει έναν χρόνο πίσω σε στατιστικά στοιχεία.
Η ασφάλιση αυτοκινήτου, λοιπόν, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κλάδους ασφάλισης της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς στον οποίο δραστηριοποιήθηκαν 29 ασφαλιστικές επιχειρήσεις το 2016 (2015: 29) με την μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας, του Υποκαταστήματος αλλοδαπής επιχείρησης ή του Αλληλασφαλιστικού συνεταιρισμού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η παραγωγή του κλάδου ήταν 986 εκατ. € (2015: 1,08 δισ.) και συμμετείχε με 25,4% (2015: 29,0%) στο σύνολο της παραγωγής ασφαλίστρων, ενώ οι αποζημιώσεις εκτιμάται ότι ανήλθαν περίπου στα 645 εκατ. € το 2016 (637 εκατ. € το 2015).
Η μεγαλύτερη, σε όγκο ασφαλίστρων, κάλυψη των αυτοκινήτων είναι η υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων, της οποίας η παραγωγή μειώθηκε από το 888 εκατ. € το 2015 στα 806 εκατ. € το 2016 (-9,2%).
Σύμφωνα με τα καταγεγραμμένα στοιχεία των ασφαλισμένων οχημάτων έτους 2016, η κατηγορία επιβατικά-ταξί αποτελεί το 71,4% του πλήθους οχημάτων, ενώ επί του ποσού των δηλωθεισών ζημιών αντιστοιχεί στο 79,1% του συνόλου.
Επίσης, οι αποζημιώσεις για την ασφάλιση των επιβατικών Ι.Χ. αποτελούν το 75,5% των αποζημιώσεων αυτοκινήτων και οι αποζημιώσεις αστικής ευθύνης αυτοκινήτων αντιπροσωπεύουν το 84,4% των συνολικών αποζημιώσεων του κλάδου ασφάλισης αυτοκινήτων.
Με τα στοιχεία που αντλούνται από την στατιστική επετηρίδα ασφάλισης αυτοκινήτων 2016, η συχνότητα ζημιών του κλάδου ασφάλισης αυτοκινήτων ήταν 9,56% για το 2016 (όσο και για το 2015). Ειδικότερα στην αστική ευθύνη, ο δείκτης ζημιών ήταν 6,66% (2015: 6,50%).
Εξάλλου, μειωμένη είναι η μέση ζημία το οικονομικό έτος 2016), με 1.400€ έναντι 1.420 € το 2015, όπως και η κάλυψη της αστικής ευθύνης με 1.695€ (2015: 1.771€).
Ακόμη, ο δείκτης ζημιών για το 2016 ήταν 43,0% (2015: 41,0%) για το σύνολο του κλάδου ασφάλισης αυτοκινήτων και 43,1% (2015: 43,6%) για την κάλυψη της αστικής ευθύνης. Τώρα, η εκτίμηση του δείκτη ζημιών για το έτος ατυχήματος 2016 (συμπεριλαμβανομένων των αναλογιστικών/στατιστικών αποθεμάτων) ανέρχεται σε 66,1% (έναντι 62,4% το 2015).
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πλήθος των τροχαίων ατυχημάτων, στα οποία περιλαμβάνονταν νεκροί και τραυματίες το 2016, έμεινε σταθερό σε σχέση με το 2015 στις 11,4 χιλιάδες. Όμως, οι νεκροί αυξήθηκαν από 793 το 2015 σε 807 το 2016, ενώ οι τραυματίες (βαριά και ελαφρά) μειώθηκαν. Οι κυριότερες αιτίες θανατηφόρων ατυχημάτων οφείλονται στην κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, την απόσπαση προσοχής και την υπερβολική ταχύτητα.
Αναλόγως του είδους του ατυχήματος, τα περισσότερα θανατηφόρα αποδίδονται στις συγκρούσεις, τις εκτροπές και τις παρασύρσεις πεζών.
Σχετικά με τις κλοπές τροχοφόρων, σύμφωνα με την Ελληνική Αστυνομία, τελέστηκαν περί τις 26 χιλιάδες κλοπές και 720 απόπειρες. Από τα παραπάνω περιστατικά, περίπου 8,5 χιλιάδες εξιχνιάστηκαν. Το πλήθος των κλοπών είναι αρκετά αυξημένο σε σχέση με το 2015, το ίδιο όμως ισχύει και για τις εξιχνιάσεις.
Καταλήγοντας, στην ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά, ο κλάδος αυτοκινήτου είναι επίσης πολύ σημαντικός. Κατείχε μερίδιο αγοράς 38,5% επί των ασφαλίσεων κατά ζημιών ενώ η παραγωγή του έφθασε τα 133 δισ. € το 2015.