Πολλή φασαρία για το τίποτα, τα μέτρα για τον “Καθαρό Δακτύλιο”

Δημήτρης Μπαλής

 

Η πανδημία, ήρε την εφαρμογή του Δακτυλίου στην Αθήνα και η ελεύθερη κυκλοφορία, σε συνδυασμό στο γεγονός ότι πολλοί χρησιμοποιούν το ΙΧ τους για τις μετακινήσεις, ώστε να αποφύγουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, έφεραν απίστευτο κυκλοφοριακό φόρτο.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, με ριζοσπαστική δήλωσή του προ ημερών, τάραξε τα νερά, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί αναστάτωση, τόσο στους πολίτες οδηγούς που μπαίνουν στον Δακτύλιο, όσο και στην κυβέρνηση.

Οι πιέσεις ήταν ασφυκτικές, όπως και η κυκλοφορία.

Πώς από τη μια μέρα στην άλλη μπορεί να αλλάξει άρδην ένα καθεστώς;

Πώς μπορούν να αποκλειστούν εύκολα όσοι έχουν αγοράσει οχήματα νέας τεχνολογίας, χαμηλών εκπομπών ρύπων, όταν τα αγόρασαν με αυτήν την προϋπόθεση;

Τελικά, δεν ήταν τυχαίο ότι “έπεσε” όλο το Μαξίμου πάνω στην υπόθεση, προκειμένου να ληφθεί μια, μεσοβέζικη, όπως φαίνεται, λύση.

Το επισημαίνω αυτό, διότι το να μειώνεις το όριο γραμμαρίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, από 140 γρ./χλμ. και για όσα ταξινομούνται από 1-1-2021 με 175 γρ./χλμ. CO2, σε 120 γρ./χλμ., είναι πολύ φασαρία για το τίποτα.

Είναι πολύ λίγα τα αυτοκίνητα που εξαιρέθηκαν, τελικά, καθώς ούτε και το 50 τοις εκατό μείωσης των ειδικών αδειών, κάνει τη διαφορά.

Διότι θα κυκλοφορούν ελεύθερα τα ηλεκτρικά, τα από κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου και βέβαια τα υβριδικά, τα οποία στη συντριπτική τους πλειονότητα είναι χαμηλών και πολύ χαμηλών ρύπων.

Όπως φάνηκε, η όλη αναστάτωση λίγες χιλιάδες αυτοκίνητα αποκλείει.

Τελικά, καμία από τις προτάσεις που έπεσαν στις διαβουλεύσεις, όλο το προηγούμενο διάστημα, δεν προχώρησε.

Ούτε μάθαμε κάτι για το μεταβατικό στάδιο που εξήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, προ ημερών, ότι θα εφαρμοστεί μέχρι να πάμε στον αποκλεισμό των ΙΧ από τον Δακτύλιο, με ένα νέο σύστημα κυκλοφορίας.

Αυτό θα πρέπει να είναι το μείζον. Αν είναι να εφαρμοστεί κάτι, θα πρέπει από τώρα να υπάρξει χρονοδιάγραμμα, ώστε όλοι να είναι προετοιμασμένοι.

Τι αποφάσισε η διυπουργική σύσκεψη σχετικά με την κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας.
Εντός του Δακτυλίου της Αθήνας θα κυκλοφορούν ελεύθερα τα ηλεκτρικά οχήματα, τα εκ κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου οχήματα, τα υβριδικά οχήματα και τα οχήματα κατηγορίας Euro 6 που εκπέμπουν κάτω από 120 γρ./χλμ. CO2.
Αυτά θα ισχύσουν από τις 25 Οκτωβρίου 2021 ως προς τον «Καθαρό Δακτύλιο» στο κέντρο της Αθήνας, και παράλληλα επανέρχεται το σύστημα μονά-ζυγά, σύμφωνα με τις αποφάσεις που ελήφθησαν σε διυπουργική σύσκεψη υπό τον Υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη, που πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης.
Παράλληλα περιορίζεται δραστικά ο αριθμός των αδειών που θα χορηγηθούν για κατ’ εξαίρεση κίνηση εντός του Δακτυλίου ενώ αναθεωρείται προς το αυστηρότερο, το πλαίσιο φορτοεκφορτώσεων. Για τους ελέγχους τήρησης των μέτρων θα τεθεί σε εφαρμογή από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, σε συνεργασία με τη Δημοτική Αστυνομία, αυστηρό σχέδιο αστυνόμευσης.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Περιβάλλοντος Γιώργος Αμυράς, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Λευτέρης Οικονόμου, ο Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης, ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής και Δήμαρχος Γαλατσίου Γιώργος Μαρκόπουλος και η εκπρόσωπος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Δέσποινα Αλεξανδροπούλου.