Ράλι Αυστραλίας: Πρωταθλητής για έκτη φορά ο Οζιέ!
Το πιο δύσκολο, απρόσμενο και ίσως και πιο «γλυκό» από τα έξι διαδοχικά του παγκόσμια πρωταθλήματα ράλι κατέκτησε σήμερα στην Αυστραλία ο Σεμπαστιάν Οζιέ, καθώς ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα κέρδισε τη νίκη στον 13ο και τελευταίο γύρο του WRC 2018 και χάρισε τον φετινό τίτλο κατασκευαστών στην Toyota.
Ο Οζιέ, έχοντας ήδη από την Παρασκευή τον έλεγχο της μάχης του τίτλου, αντιμετώπισε με δεξιότητα και συντηρητικό ρυθμό τις ιδιαίτερα ολισθηρές συνθήκες που προκάλεσε η καταρρακτώδης βροχή της Κυριακής. Αντίθετα, οι αντίπαλοί του για τον τίτλο, Οττ Τάνακ και Τιερί Νεβίλ, έπαιξαν το «τελευταίο τους χαρτί» -ελπίζοντας και σε ένα λάθος του Οζιέ- αλλά δεν ήταν ευνοϊκό: βγήκαν και οι δύο από το δρόμο, και εγκατέλειψαν.
Ο Τάνακ είχε ήδη από το πρωί μια έξοδο, που του κόστισε περίπου 20 δευτερόλεπτα -καθώς για λίγο κόλλησε η όπισθεν στο κιβώτιο του Yaris- και η οποία επέτρεψε στον Λάτβαλα να ανέβει στην κορυφή της γενικής. Ο Φινλανδός θα έδινε τη νίκη στον Τάνακ, αν χρειαζόταν, αλλά δεν έμελλε να συμβεί έτσι. Στην προτελευταία Ειδική ο Εσθονός βγήκε από το δρόμο, έμεινε πια εντελώς χωρίς μετάδοση, και εγκατέλειψε.
Μία Ειδική πιο πριν, στην πρώτη απογευματινή, είχε εγκαταλείψει ο Νεβίλ. Ο Βέλγος στην έξοδο μιας στροφής χτύπησε ένα ανάχωμα, ξήλωσε έναν από τους πίσω τροχούς του Hyundai i20 WRC, και στη συνέχεια το σταμάτησε στην άκρη του δρόμου.
Οζιέ: Γύρος θριάμβου
Μετά την έξοδο του Νεβίλ, ο Οζιέ, γνωρίζοντας ότι η 6η του θέση του αρκούσε απέναντι στον Τάνακ, ακόμα κι αν ο Τάνακ κέρδιζε τον αγώνα και την Power Stage, κατέβασε ραγδαία το ρυθμό του. Σε σημείο, μάλιστα, που είπε -για την έξοδο του Νεβίλ πριν ξεκινήσει την ίδια Ειδική- πως «όταν το έμαθα οδήγησα την Ειδική όπως θα την οδηγούσε η γιαγιά μου».
Εξάλλου, όπως συμπλήρωσε, στη σημερινή τελευταία μέρα του αγώνα «ήταν πολύ δύσκολο να καταλάβεις την πρόσφυση στο βρεγμένο, και υπήρχαν ορισμένα σημεία που γλιστρούσαν υπερβολικά – δεν είναι ένα ήρεμο κυριακάτικο πρωινό, αυτό είναι σίγουρο».
Όταν πια ο Οζιέ πήρε το μήνυμα ότι εγκατέλειψε και ο Τάνακ, κάτι που έμαθε στην απλή διαδρομή οδεύοντας προς την τελευταία Power Stage, τότε πια ο Γάλλος -με τον τίτλο εξασφαλισμένο- είχε την πολυτέλεια να αφήσει τον εαυτό του ελεύθερο και να κάνει έναν «γύρο θριάμβου» στην Power Stage, κερδίζοντας εμπρός από τους Λάπι, Όστμπεργκ, Έβανς, Λάτβαλα.
Για τον Γιάρι Μάτι Λάτβαλα αυτή ήταν η πρώτη νίκη του μετά από σχεδόν 2 χρόνια, από το Ράλι Σουηδίας το Φεβρουάριο του 2017 – και θα είναι ευχής έργον αν αυτή φτιάξει την εύθραυστη ψυχολογία του Φινλανδού ώστε να μπει κι αυτός στη διεκδίκηση του τίτλου το 2019. Ο Λάτβαλα είχε τον ίδιο -αν όχι ανώτερο- ρυθμό με τον Τάνακ σήμερα, και τήρησε το σερί του να κερδίζει ένα ράλι τουλάχιστον κάθε χρόνο από το 2008.
«Πέρασε πολύς καιρός, ήταν δύο πολύ δύσκολα χρόνια», είπε ο Λάτβαλα. «Έχανα την ελπίδα μου ότι θα κέρδιζα ξανά ένα ράλι. Αυτές οι απρόσμενες συνθήκες [στην Αυστραλία] μου ταίριαξαν, και είναι σπουδαίο ότι η νίκη μου εξασφάλισε επίσης το πρωτάθλημα κατασκευαστών!»
ΡΑΛΙ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ 2018
ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ