Ράλι Φινλανδίας: Τάνακ για πρωτάθλημα!
Δεκαπέντε χρόνια μετά τον Μάρκο Μάρτιν, ο Οττ Τάνακ έγινε ο δεύτερος Εσθονός που δάμασε το «προπύργιο των Φινλανδών», το πιο γρήγορο Ράλι του κόσμου, το Ράλι Φινλανδίας, κυριαρχώντας ολοκληρωτικά στον 8ο γύρο του φετινού WRC.
Την ίδια στιγμή, κερδίζοντας και την τελική Power Stage ο Τάνακ πρόσθεσε στους 25 βαθμούς της νίκης του και ακόμα 5 βαθμούς, για να βάλει τον εαυτό του με αξιώσεις στη μάχη του τίτλου, απέναντι στον Σεμπαστιάν Οζιέ και τον Τιερί Νεβίλ, που τερμάτισαν στην 5η και 9η θέση αντίστοιχα στη Φινλανδία.
Πέραν του Τάνακ, μόνο ο Νεβίλ πήρε βαθμούς από την Power Stage, δύο συγκεκριμένα, καθώς ήταν πιο αργός από τους Τάνακ-Όστμπεργκ-Λάτβαλα, αλλά ταχύτερος από τον πέμπτο Κρεγκ Μπριν της Citroen. Έτσι, τώρα ο Νεβίλ στην κορυφή έχει 153 βαθμούς, ο Οζιέ 132 και ο Τάνακ 107, καθώς απομένουν πέντε αγώνες – με πρώτο το Ράλι Γερμανίας, στις 16-19 Αυγούστου.
Στις σημερινές τελευταίες 4 Ειδικές Διαδρομές του αγώνα ο Τάνακ ακολούθησε σχετικά προσεκτικό ρυθμό, με εξαίρεση στην τελευταία, καθώς ο Εσθονός της Toyota μετά τις δύο από αυτές διατηρούσε προβάδισμα άνω του μισού λεπτού. Δύο ώρες αργότερα αυτή η διαφορά του δεν είχε αλλάξει παρά για ελάχιστα δέκατα, καθώς στον τερματισμό της Power Stage τον περίμενε ο διευθυντής της Toyota Gazoo WRT μαζί με τον πρόεδρο της Toyota, Άκιο Τογιόντα.
«Θα δούμε που θα καταλήξουμε…», αρκέστηκε να πει για τις βλέψεις τίτλου του ο Τάνακ, στο τέλος, και συνέχισε: «Δεν παραπονιέμαι… Ήταν το τέλειο τριήμερο για εμάς. Η πρώτη μέρα ήταν δύσκολη, αλλά μετά αυξάναμε τη διαφορά. Υπάρχει πλήρης υποστήριξη πίσω μας, και νομίζω ότι έτσι πρέπει να γίνεται, όταν δουλεύουμε όλοι μαζί».
Μαντς Όστμπεργκ
Η μεγάλη μάχη της ημέρας ήταν για τη δεύτερη θέση. Ο Μαντς Όστμπεργκ της Citroen ξεκίνησε με διαφορά 5,4 δευτ. από τον Γιάρι Μάτι Λάτβαλα της Toyota. Ο Νορβηγός πήρε την πρώτη Ειδική με 0,9 δευτ. και ο Φινλανδός με 1,2’’, καθώς ο μεν Όστμπεργκ είπε ότι είχε κάποιες προβληματικές σημειώσεις, ο δε Λάτβαλα ότι έκοψε λίγο παραπάνω όταν είδε το σταματημένο Yaris WRC του Εσαπέκα Λάπι.
Ο Λάπι, περσινός νικητής στη Φινλανδία, μάχοντας με τον Χέιντεν Πάντον της Hyundai για την 4η θέση, ξεκινώντας την ημέρα με προβάδισμα 9 δευτ. Ώσπου, προς το τέλος της πρώτης σημερινής Ειδικής, έχασε τον έλεγχο στην έξοδο μιας γρήγορης αριστερής στροφής. «Βγήκα ανοιχτά σε ένα πολύ γρήγορο σημείο και το πίσω μέρος βρήκε σ’ έναν κορμό. Χτυπήσαμε κάποιες πέτρες με το εμπρός μέρος και μετά κάναμε τετ-α-κε μέσα στο δρόμο. Περίμενα να είναι λίγο πιο ανοιχτή η στροφή, αλλά οι σημειώσεις ήταν εντάξει. Απλά προσπαθούσα να είμαι στο όριο, και δεν περίμενα να τελειώσει έτσι για μένα ο αγώνας».
Λάτβαλα
Ο Λάτβαλα προσπάθησε να καλύψει τα 5,1’’ από τον Όστμπεργκ στις δύο τελευταίες Ειδικές. Κέρδισε την πρώτη, παίρνωντας 2,6’’ από τον Νορβηγό, αλλά στην τελευταία Power Stage ήταν δύο δέκατα πιο αργός από το Citroen – λέγοντας μάλιστα, ο Λάτβαλα, πως είχε «την χειρότερη προσγείωση που έκανα ποτέ, αλλά ήταν τεράστιο το άλμα»!
Ο Όστμπεργκ έμεινε εκστασιασμένος στον τερματισμό με αυτή την εξέλιξη: «Δεν μπορώ να το πιστέψω! Αυτό το αποτέλεσμα σημαίνει πολλά για μένα. Είμαι στ’ αλήθεια πολύ, πολύ χαρούμενος που μάχομαι ξανά στην κορυφή. Πολύ χαρούμενος, πολύ χαρούμενος!»
Ο Οζιέ, αλλά καρπώθηκε το «δώρο» της 5ης θέσης από τον ομόλογό του στη M-Sport Ford, Τέμου Σούνινεν. Ο Φινλανδός έκανε σαφές το μεσημέρι ότι, παρά το προβάδισμα 20 δευτερολέπτων από τον Οζιέ, «πρέπει να κάνω αυτό που είναι καλύτερο για την ομάδα». Έτσι, στην τελευταία Ειδική πήρε εσκεμμένα ποινή και χάρισε την θέση του –και δύο επιπλέον βαθμούς- στον πρωταθλητή.
«Έδωσα τα πάντα. Όλο το τριήμερο έδωσα ό,τι είχα, και δεν υπήρχε κάτι περισσότερο που να μπορούσα να κάνω», είπε ο Οζιέ στον τερματισμό. «Το σημαντικότερο είναι ότι κάναμε ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση για το πρωτάθλημα», συμπλήρωσε.
Ο Νεβίλ, ωστόσο, δεν άφησε ασχολίαστη τη γενναιοδωρία του Σούνινεν. «Προσπαθήσαμε. Ήταν ένα δύσκολο τριήμερο για εμάς, αλλά το γνωρίζαμε όταν ερχόμασταν εδώ. Ήμασταν πρώτοι στο δρόμο σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ο Οζιέ ήταν σε καλύτερη θέση, διότι είχε άλλους οδηγούς στην ομάδα του που τον βοήθησαν να κερδίσει μια θέση», είπε ο Βέλγος.
ΡΑΛΙ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑΣ 2018
ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
- Thierry Neuville – 153 π.
- Sébastien Ogier – 132
- Ott Tänak – 107
- Esapekka Lappi – 70
- Dani Sordo – 60
- Andreas Mikkelsen – 57
- Jari-Matti Latvala – 55
- Elfyn Evans – 52
- Mads Ostberg – 48
- Kris Meeke – 43
- Craig Breen – 39
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
- Hyundai WRT – 228 π.
- M-Sport Ford WRT – 202
- Toyota Gazoo Racing – 201
- Citroën Total Abu Dhabi WRT – 153