Ράλι Καταλονίας: Ο θρύλος του Λεμπ!
Ο θρύλος του πιο επιτυχημένου οδηγού ράλι της ιστορίας του WRC γιγαντώθηκε ακόμα περισσότερο με τη νίκη του Σεμπάστιαν Λεμπ στο Ράλι Καταλονίας, πέντε χρόνια μετά την αποχώρησή του από το σπορ και την τελευταία του νίκη το 2013 – την ώρα που ο διάδοχός του στο θρόνο, Σεμπαστιάν Οζιέ, επέστρεψε στην κορυφή της βαθμολογίας, έναν αγώνα πριν το τέλος της χρονιάς!
Ο Οζιέ πήρε τη δεύτερη θέση του αγώνα και τη δεύτερη της τελευταίας Power Stage, και τους 4 βαθμούς της, ενώ ο Τιερί Νεβίλ έχασε στα τελευταία μέτρα την τρίτη του αγώνα (από τον Έλφυν Έβανς) και μια θέση στην πρώτη βαθμολογούμενη πεντάδα όταν χτύπησε σε πέτρα που είχε ξεσηκωθεί στο δρόμο από προηγούμενο αυτοκίνητο και τερμάτισε με κλατάρισμα στον πίσω δεξί τροχό.
«Είδα την πέτρα αλλά δεν υπήρχε τίποτα που να μπορούσα να κάνω», είπε ο Βέλγος, με ιδιαίτερα εμφανή απογοήτευση, στον τερματισμό, καθώς ο Οζιέ του έπαιρνε την πρωτοπορία του πρωταθλήματος με 3 βαθμούς. Τις ελπίδες του, πάντως, διατήρησε και ο Οττ Τάνακ (κερδίζοντας την Power Stage και τερματίζοντας 6ος) για το μεγάλο φινάλε του Ράλι Αυστραλίας. Ο Εσθονός, που έχασε μια πολύ πιθανή νίκη στην Καταλονία με το κλατάρισμα του Σαββάτου, είναι τώρα 20 βαθμούς πιο πίσω.
Σ’ έναν από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες της τελευταίας δεκαετίας, ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής κέρδισε οριακά τον Οζιέ, χάρη σε μια εμπνευσμένη επιλογή της σκληρής γόμας για τις δύο σημερινές πρωινές Ειδικές. Ενώ ήταν έτοιμος να αφήσει το Σέρβις Παρκ με τη μαλακή γόμα, την τελευταία στιγμή διάλεξε τη σκληρή – και το ρίσκο του βγήκε όταν διαπίστωσε ότι η άσφαλτος είχε στεγνώσει πλήρως.
Έτσι, στο πρωινό loop ανέβηκε στην πρωτοπορία του αγώνα, εμπρός από τον χθεσινό επικεφαλής Γιάρι Μάτι Λάτβαλα. Ο Φινλανδός πάσχιζε από την πρώτη στιγμή σήμερα με την υποστροφή του Toyota Yaris WRC, με αποτέλεσμα στη μέση του σκέλους να πέσει δεύτερος, 7,1 δευτ. από τον Λεμπ. Ο Οζιέ ήταν τρίτος, στα 10,8 δευτ. από τον Λεμπ, και ο Νεβίλ ακολουθούσε από κοντά, στα 3,8 δευτ. από τον Οζιέ.
Όλα ήταν έτοιμα για ένα φαντασμαγορικό τελείωμα στις δύο τελευταίες Ειδικές. Κι όταν ο Λεμπ έχασε οκτώ δευτερόλεπτα με ένα τετ-α-κε στην προτελευταία, στήθηκε ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό σκηνικό διαφοράς 3,6 δευτ. μεταξύ των δύο Γάλλων για την τελική Power Stage!
Παρότι και σε αυτήν, όμως, ο Λεμπ είχε προβλήματα, συγκεκριμένα αρκετά έντονη υποστροφή στις δεξιές στροφές, δείχνοντας ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα στην ικανότητά του σε σχέση με τα «χρυσά του χρόνια», κέρδισε για ένατη φορά στην Ισπανία με διαφορά 2,9 δευτ. από τον Σεμπαστιάν Οζιέ.
Στο Ράλι Καταλονίας επέστρεψε και ο θεαματικός Κεν Μπλοκ, που ωστόσο εγκατέλειψε τουμπάροντας στην 7η Ειδική, αλλά και ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2003 Πέτερ Σόλμπεργκ. Ο Νορβηγός οδηγούσε, όπως και ο Ερίκ Καμιλί, ένα από τα δύο Volkswagen Polo R5 στο παγκόσμιο αγωνιστικό ντεμπούτο τους, αλλά στην κατηγορία WRC2 και τους δύο κέρδισε το «φαινόμενο» Κάλε Ροβάνπερα, με ένα Skoda Fabia R5.
WRC – ΡΑΛΙ ΚΑΤΑΛΟΝΙΑΣ 2018
ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
DRIVERS’ WORLD CHAMPIONSHIP
- Sébastien Ogier – 204 points
- Thierry Neuville – 201 points
- Ott Tänak – 181 points
- Esapekka Lappi – 110 points
- Jari-Matti Latvala – 102 points
- Andreas Mikkelsen – 84 points
- Dani Sordo – 71 points
- Elfyn Evans – 70 points
- Craig Breen – 61 points
- Hayden Paddon – 55 points
MANUFACTURERS’ WORLD CHAMPIONSHIP
- Toyota Gazoo Racing – 331 points
- Hyundai WRT – 319 points
- M-Sport Ford WRT – 306 points
- Citroën Total Abu Dhabi WRT – 216 points