Ράλι Ντακάρ, 5η μέρα: «Αντίο» του Λεμπ!
Η τελευταία μέρα του 40ου Ράλι Ντακάρ πριν το πέρασμα από το Περού στη Βολιβία επεφύλασσε τους πιο σκληρούς αμμόλοφους για τους αγωνιζόμενους, πριν ξεκινήσει το ανέβασμα προς τις Άνδεις και τη Λα Παζ. Οι δρόμοι αυτοί θα ήταν ιδανικοι για τον Σεμπαστιάν Λεμπ, όμως ο Γάλλος σήμερα εγκατέλειψε τον αγώνα, αφού πρώτα έχασε κάθε ελπίδα για τη νίκη έχοντας μείνει για σχεδόν 3 ώρες κολλημένος στην άμμο.
Αυτοκίνητο
Μια μέρα μετά τη ζημιά στην πίσω ανάρτηση του Peugeot 3008DKR Maxi που κόστισε κάθε ελπίδα στον Σιρίλ Ντεπρέ, η εργοστασιακή Peugeot είδε και τον Λεμπ σήμερα να φεύγει πρόωρα για τη Γαλλία. Έτσι, με τον Κάρλος Σάινθ να χάνει σήμερα ακόμα 18 λεπτά από τον Στεφάν Πετερανσέλ, ο τελευταίος απέκτησε πια στην κορυφή διαφορά μισής ώρας και έκανε, έτσι, ένα τεράστιο βήμα για την 14η (!) νίκη του στον αγώνα.
Ο Λεμπ αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω του τραυματισμού που υπέστη ο συνοδηγός του, Ντανιέλ Ελενά, στον κόκκυγα. «Η άμμος ήταν υπερβολικά σαθρή», εξήγησε ο Λεμπ. «Κολλήσαμε μία φορά και καταφέραμε να συνεχίσουμε. Μετά φτάσαμε σ’ ένα ύψωμα όπου είχε κολλήσει ένα άλο αυτοκίνητο. Ακολουθούσαμε τον Νάσερ [Αλ-Ατίγια] και τον είδαμε να περνάει από την κορυφή, κι ετσι κάναμε το ίδιο. Δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι υπήρχε μια μεγάλη τρύπα πίσω από το ύψωμα. Και, μπαμ, πέσαμε κατευθείαν μέσα στην τρύπα. Περιμέναμε ένα φορτηγό για να μας τραβήξει έξω. Τώρα αισθανόμαστε σκατά. Προσπάθησα να οδηγήσω μόλις βγήκαμε, αλλά όταν περνούσα τα 30 χλμ./ώρα ο συνοδηγός μου [Ντανιέλ Ελενά] ούρλιαζε από τον πόνο».
Ο Πετερανσέλ διευκρίνησε ότι δεν θα μπορούσε να είχε βοηθήσει τον Λεμπ να ξεκολλήσει από το σημείο: «Δεν είχαμε κανένα πρόβλημα, αλλά ο δρόμος είναι πάρα πολλές παγίδες. Αυτοί οι αμμόλοφοι ήταν οι πιο δύσκολοι από το ξεκίνημα. Ο Σεμπ κι ο Κάρλος απλά κόλλησαν στην άμμο. Ήταν αδύνατον να τους βοηθήσουμε, γιατί δεν μπορούσαμε να πλησιάσουμε. Αν σταματήσεις, κόλλησες για τα καλά», εξήγησε.
Πολύ ταχύς σήμερα ήταν ο Γιαζίντ Αλ-Ραζί της X-Raid Mini, που μπορεί και να κέρδιζε την Ειδική αν δεν έχανε πολύ χρόνο στο τέλος Πλησιέστερος του Πετερανσέλ, στα 5 λεπτά, βρέθηκε ο Μπερνάρ τεν Μπρίνκε, ενώ ο ομόλογός του Νάσερ Αλ-Ατίγια απώλεσε ακόμα 24 λεπτά, με αποτέλεσμα να μείνει πια 1,5 ώρα πίσω από την κορυφή.
O Ζοάν Μπαρέδα Μπορτ της Honda
Μοτοσικλέτες
Σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα, στους δύο τροχούς τρεις αναβάτες βρίσκονται σε μια συγκλονιστική μάχη νίκης – ενώ ακολουθούν από κοντά και ακόμη δύο. Με μια εκθαμβωτική επίδοση στα 266 αγωνιστικά χιλιόμετρα από το Σαν Χουάν ντε Μαρκονά στην Αρεκίπα, ο Ζοάν Μπαρέδα Μπορτ της Honda κυριάρχησε, μείωσε την υστέρησή του από την κορυγή από τα 22 στα 7 λεπτά, και ανέβηκε 9 θέσεις! Κέρδισε την Ειδική με 10 λεπτά από τον Ματίας Ουόκνερ της ΚΤΜ, ενώ ο Αντριέν βαν Μπεβερέν ήταν 13:48 πίσω – αλλά παρόλα αυτά διατήρησε το προβάδισμα στη γενική κατάταξη.
Ο Γάλλος της Yamaha είπε: «Είμαι χαρούμενος που τελείωσε η σημερινή μέρα, γιατί ήταν σκληρή, και ειδικά που άφησα τους άλλους πίσω μου. Επιτέθηκα προς το τέλος του πρώτου σκέλους γιατί ήξερα ότι μπορούσα να διατηρήσω το πλεονέκτημά μου στο δεύτερο, ειδικά με τις γραμμές που είχαν αφήσει τα αυτοκίνητα. Η μικρή μου Yamaha με έφτασε στο τέλος παρότι ήταν δύσκολο – ποτέ δεν έχω δεί τόσο σαθρή άμμο στο παρελθόν. Σε ένα σημείο έπρεπε να κάνω πετάλι με τα πόδια μου για να περάσω έναν αμμόλοφο. Ήταν μια εντυπωσιακή Ειδική. Η έλευσή μου εδώ έχοντας καλύψει όλη την Ειδική επικεφαλής, και μάλιστα στην πρώτη θέση γενικής, είναι μια εκπληκτική επίδοση της καριέρας μου, ακόμα κι αν τα άλλα παιδιά έκλεισαν λίγη από τη διαφορά τους από μένα».
Ο Μπαρέδα, από την πλευρά του, είπε: «Ήταν καλή μέρα, στο τέλος. Έπιασα έναν εντυπωσιακό ρυθμό σ’ όλη την Ειδική, και δούλεψε. Ήξερα ότι αυτή ήταν η τελευταία μέρα στους αμμόλοφους, οπότε έπρεπε να επιτεθώ. Έκανα ακριβώς αυτό, και ανέκτησα λίγο χρόνο. Μπήκα ξανά στην πρώτη δεκάδα και, παρότι η υστέρησή μου είναι ακόμα μεγάλη, είμαι βέβαιος ότι θα βρω ένα άνοιγμα».
Ενδεικτικά των συνθηκών της ημέρας ήταν, τέλος, τα λόγια του Χαβιέ ντε Σουλτρέ: «Η ‘quicksand’ δεν είναι αστείο. Αλλάζει σχήμα, και το συνειδητοποιείς σταδιακά». Όπως και της μάχης της κορυφής: «Η ατμόσφαιρα μεταξύ μας είναι καλή, είμαστε καλύτερα συντονισμένοι κι αυτό βοηθάει. Για μια στιγμή έχασα ένα ενδιάμεσο σημείο, κι [ο Ντε Μπεβερέν] μου έδειξε που βρισκόταν. Αν η ΚΤΜ έχει κερδίσει τόσες πολλές φορές, είναι μάλλον γιατί είναι καλοί σ’ αυτό το παιχνίδι. Τώρα συνειδητοποιούμε πόσο μακριά μπορούμε να το πάμε».
ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2018
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
(Μετά την 5η Ειδική Διαδρομή)
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
- Πετερανσέλ-Κοτρέ (Peugeot) 13:27:26
- Σάινθ-Κρουζ (Peugeot) +31:16
- Τεν Μπρίνκε-Περέν (Toyota) +1:15:16
- Αλ-Ατίγια-Μπομέλ (Toyota) +1:23:21
- Ντε Βιγέρ-Φον Ζίτσεβιτς (Toyota) +1:34:34
- Αλ Κασίμι-Πανσέρι (Peugeot) +1:46:48
- Άμος-Ντελονέ (Two Wheels Drive) +2:01:57
- Πρζιγκόνσκι-Κολσούλ (Mini) +2:16:43
- Πρόκοπ-Τόμανεκ (Ford) +2:17:27
- Σιρεϊγιόλ-Μπεγκίν (Buggy) +2:58:22
ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ
- Άντριεν βαν Μπεβερέν (Yamaha) 14:37:40
- Κέβιν Μπεναβίδες (Honda) +1:00
- Ματίας Ουόκνερ (KTM) +1:14
- Ζοάν Μπαρέδα (Honda) +7:33
- Χαβιέ ντε Σουλτρέ (Yamaha) +7:42
- Τόμπι Πράις (KTM) +10:39
- Αντουάν Μέο (ΚΤΜ) +12:12
- Ζεράρ Φαρές Γκιουέλ (Himoinsa) +15:24
- Πάμπλο Κιντανίγια (Husqvarna) +16:12
- Ρίκυ Μπράμπεκ (Honda) +25:48
ΠΗΓΗ: www.sport24.gr
Πετερανσέλ-Κοτρέ (Peugeot)