Ράλι Ντακάρ, Ημέρα 2: H Peugeot πέρασε μπροστά
Επιμέλεια: Πάνος Διαμάντης
Μετά την πρώτη μικρή Ειδική εγκλιματισμού και προσαρμογής της πρώτης μέρας του 40ου Ράλι Ντακάρ, την Κυριακή (7/01) οι αγωνιζόμενοι πέρασαν στα «βαθιά», με 278 χιλιόμετρα σ’ ένα loop γύρω από την περουβιανή πόλη Πίσκο, γεμάτη με τεράστιους αμμόλοφους που απ’ την κορυφή τους φαινόταν η ακτή του Ειρηνικού, καθώς και με πολλές κρυμμένες παγίδες πλοήγησης στην κατά 90 τοις εκατό εκτός χαραγμένου δρόμου δοκιμασία της ημέρας.
Πετερανσέλ-Κοτρέ (Peugeot) +27
Αυτοκίνητα
Και τα τέσσερα εργοστασιακά Peugeot 3008DKR Maxi πέρασαν στην αντεπίθεση, και ενώ ο Ντεπρέ κέρδιζε τη μάχη με τον Στεφάν Πετερανσέλ και τον Σεμπαστιάν Λεμπ, εντέλει στον τερματισμό με 48 δευτερόλεπτα και 3 λεπτά αντίστοιχα, ο Κάρλος Σάινθ αντιμετώπιζε δύο κλαταρίσματα, που χρειάστηκε να τα αλλάξει καθώς τα ελαστικά διαλύθηκαν από τις ζάντες τους, και προβλήματα πλοήγησης εξαιτίας της αδιαθεσίας του συνοδηγού του, Λούκας Κρουζ. Ο Σάινθ, που αρχικά έκανε χρόνους τετράδας, στο τέλος έφτασε χαμένος κατά 13 λεπτά, και στην 6η θέση της γενικής.
Ο Νταβίντ Καστερά, συνοδηγός του Ντεπρέ, αισθανόταν όμως μια χαρά, και το απέδειξε με την αλάνθαστη πλοήγησή του -σε μια από τις σπάνιες Ειδικές που τα αυτοκίνητα ανοίγουν το δρόμο πριν τις μοτοσικλέτες- που χάρισε στο γαλλικό πλήρωμα την πρωτοπορία στη γενική κατάταξη.
«Δεν περίμενα κάτι τέτοιο, και είμαι χαρούμενος που έφτασα εδώ ακέραιος», είπε ο Ντεπρέ. «Υπήρχαν μεγάλοι, εύκολοι στο ανέβασμα αμμόλοφοι, και πολύ μαλακά υψίπεδα. Είδαμε τον Κάρλος [Σάινθ] και τον Πρζιγκόνσκι να κολλάνε στην άμμο… Θέλαμε να το αποφύγουμε αυτό. Ο Νταβίντ (σ.σ.: Καστερά, συνοδηγός του) έκανε σπουδαία δουλειά στην πλοήγηση, χωρίς πισωγυρίσματα ή άσχημες εκπλήξεις. Είναι σπουδαίο που αποκτήσαμε την αίσθηση του αγώνα. Είμαι πιο ήρεμος τώρα – ήταν ένας καλός οιωνός!»
Ο Πετερανσέλ τόνισε: «Προσπεράσαμε πολλούς οδηγούς, αυτό είναι σίγουρο! Είδαμε και κάποια ατυχήματα: τον Μένζις, που διέλυσε το buggy του, και τον Άλβαρεζ που κατέβηκε με τούμπες τον αμμόλοφο. Προσπαθήσαμε να πλοηγηθούμε με προσοχή, αλλά είναι πιο εύκολο να το λες παρά να το κάνεις. Είδαμε ξανά μέσα στο παιχνίδι, μετά το πρώτο μας σκέλος χθες που ήταν κάπως δύσκολο και με άγχωσε».
Εξίσου ικανοποιημένος ήταν και ο Λεμπ, μετά το πρόβλημα στα φρένα που του κόστισε ακριβά την πρώτη μέρα: «Τα πράγματα πήγαν καλύτερα από χτες. Τα καταφέραμε. Έκρυβε παγίδες η διαδρομή, οδηγήσαμε σε κύκλους μία-δύο φορές γυρεύοντας τα ενδιάμεσα σημεία. Νομίζω ότι κάναμε αξιοπρεπή χρόνο, και δεν θα ανοίγουμε το δρόμο αύριο, οπότε νομίζω ότι θα είμαστε καλά. Πάντα ακολουθούμε τα χνάρια των άλλων, και παρότι ενίοτε νιώθουμε ενδόμυχα ότι είναι λάθος, μένουμε πάνω σε αυτά γιατί δεν θέλουμε να χάσουμε το δρόμο. Θέλουμε να βγούμε από το Περού σε καλή κατάσταση. Έχουμε πολλά να χάσουμε, αν δεν βρούμε ένα ενδιάμεσο σημείο – όπως για το τελευταίο, σήμερα, που έπρεπε να το ψάξουμε πολύ».
Ο Νάσερ Αλ-Ατίγια, πρωτοπόρος της πρώτης μέρας, είχε επίσης την ατυχία της αδιαθεσίας του συνοδηγού του Ματιέ Μπομέλ, έχασε τα ενδιάμεσα σημεία αρκετές φορές και μαζί απώλεσε 15, σχεδόν, λεπτά. Ο ομόλογός του στην Toyota Gazoo, Ζινιέλ ντε Βιγέρ, ήταν ο ταχύτερος με μη-Peugeot, καθώς με το τετρακίνητο Toyota Hilux έγραψε τον τέταρτο χρόνο, επτάμισι λεπτά πίσω από τον Ντεπρέ.
Η Mini δεν τα πήγε άσχημα με τον 5ο χρόνο του Ορλάντο Τερανόβα και τον 7ο του Μίκο Χίρβονεν, όμως για τον ρούκι Μπράις Μένζις με το νέο δικίνητο buggy της X-Raid όλα κύλησαν άσχημα: τούμπαρε και εγκατέλειψε στο 2ο μόλις χιλιόμετρο, με αποτέλεσμα ο συνοδηγός του Πίτερ Μόρτενσεν να σπάσει τον αστράγαλό του.
Χοάν Μπαρέδα (Honda) 3:18:36
Μοτοσικλέτες
Στους δύο τροχούς, η μέρα άνηκε ολοκληρωτικά στον Χοάν Μπαρέδα Μπορτ – τον σπουδαιότερο αναβάτη των τελευταίων ετών δίχως νίκη στο Ντακάρ. Ο Ισπανός ήταν ασυγκράτητος, και πήρε την πρωτοπορία της γενικής κερδίζοντας την 20ή του νίκη Ειδικής του αγώνα!
Αυτές είναι κάμποσες νίκες Ειδικών!», είπε ο «Bang Bang». «Προσπαθούσα σκληρά και δούλευα σκληρά αρκετά χρόνια τώρα. Το επόμενο βήμα είναι να κερδίσω το Ντακάρ, αλλά είναι εξαιρετικά δύσκολο, χρειάζεται πολύ χρόνο». Και κατέληξε, για την επίδοση της ημέρας: «Υπήρξαν πολλοί εκτροχιασμοί στην πλοήγηση, αλλά κατάφερα να ακολουθήσω καλό ρυθμό και να είμαι ταχύτερος όλων».
Σε όλη τη διαδρομή ενεπλάκη σε μια άκρως ενδιαφέρουσα μάχη με τον εντυπωσιακό, ήδη, Αντριέν βαν Μπεβερέν της Yamaha, που έφτασε μέσα στην Ειδική τον χθεσινό πρωτοπόρο Σαμ Σάντερλαντ της ΚΤΜ. Ο Βρετανός έχασε έξι λεπτά, και έπεσε στην 4η θέση της γενικής.
«Έπιασα τον Σαμ αρκετά γρήγορα, και μετά άνοιγα το δρόμο», εξήγησε ο Αντριέν βαν Μπεβερέν. «Κάναμε την Ειδική παρέα. Μου άρεσε, είμαι εδώ για να μάθω. Δεν είναι εύκολο, έπρεπε να ήσουν ξύπνιος ψάχνοντας τα ενδιάμεσα σημεία, αλλά είχε πλάκα, είχε πολλά άλματα και χρειάστηκε να οδηγήσουμε αρκετά τεχνικά στην άμμο. Αν μπορώ να τερματίζω δεύτερος κάθε μέρα θα είναι καλά! Όμως αυτή ήταν μόλις η πρώτη μεγάλη Ειδική, οπότε να συνεχίσω τη συγκομιδή εμπειρίας».
Ταχύτερος της αρμάδας της ΚΤΜ ήταν ο Ματίας Ουόκνερ, με τον 3ο χρόνο, που επικράτησε σχετικά οριακά από μια αρκετά ανταγωνιστική μάχη με τον Μισέλ Μέτγκε της Honda, ενώ αρκετά κοντά ακολουθούσαν οι Κέβιν Μπενβενίδες (ΚΤΜ), Πάμπλο Κιντανίγια (ΚΤΜ), Σαμ Σάντερλαντ (ΚΤΜ), και το δίδυμο Χαβιέ ντε Σουλτρέ και Φράνκο Καΐμι της Yamaha. Τη δεκάδα την ημέρας έκλεισε ο νικητής του ’16, Τόμπι Πράις, της ΚΤΜ.
Η 3η μέρα του Ράλι Ντακάρ 2018 (Δευτέρα 8/01) οδηγεί τους αγωνιζόμενους από το Πίσκο στην πόλη σαν Χουάν ντε Μαρκόνα, πάντα στο Περού. Στα 502 χιλιόμετρα της διαδρομής τα 295 αποτελούν την 3η Ειδική Διαδρομή του αγώνα, η οποία διεξάγεται κυρίως εκτός δρόμων -καθιστώντας και πάλι πολύ κρίσιμη την πλοήγηση- και διασχίζει κοιλάδες και μια αποξηραμένη λίμνη.
ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2018
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
(Μετά τη 2η Ειδική Διαδρομή)
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
- Ντεπρέ-Καστερά (Peugeot) 3:21:18
- Πετερανσέλ-Κοτρέ (Peugeot) +27
- Ντε Βιέρ-Φον Ζίτσεβιτς (Toyota) +5:44
- Λεμπ-Ελενά (Peugeot) +6:09
- Αλ-Ατίγια-Μπομέλ (Toyota) +12:15
- Τερανόβα-Γκροέ (Mini) +12:50
- Χίρβονεν-Σουλτς (Mini) +12:50
- Σάινθ-Κρουζ (Peugeot) +13:12
- Πρόκοπ-Τόμανεκ (Ford) +14:32
- Τεν Μπρίνκε-Περέν (Toyota) +17:43
ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ
1. Χοάν Μπαρέδα (Honda) 3:18:36
2. Άντριεν φαν Μπέβερεν (Yamaha) +2:30
3. Ματίας Ουόκνερ (KTM) +4:50
4. Σαμ Σάντερλαντ (KTM) +5:04
5. Πάμπλο Κιντανίγια (Husqvarna) +5:44
6. Χαβιέ ντε Σουλτρέ (Yamaha) +6:22
7. Κέβιν Μπεναβίδες (Honda) +6:39
8. Φράνκο Καΐμι (Yamaha) +7:10
9. Μισέλ Μέτγκε (Honda) +7:33
10. Τόμπι Πράις (KTM) +9:04
Άντριεν φαν Μπέβερεν (Yamaha)
ΠΗΓΗ: www.sport24.gr