Ράλι Ντακάρ, Ημέρα 4: Αντεπίθεση του Λεμπ
Η τέταρτη μέρα του 40ου Ράλι Ντακάρ επεφύλασσε γαλλική προέλαση τόσο στα αυτοκίνητα όσο και στις μοτοσικλέτες: κερδίζοντας στα 330 αγωνιστικά χιλιόμετρα της Ειδικής στο loop πάνω από το Σαν Χουάν ντε Μαρκονά, ο Σεμπάστιαν Λεμπ της Peugeot και ο Αντριέν ντε Μπεβερέν της Yamaha ανέβηκαν στην δεύτερη και πρώτη θέση της γενικής κατάταξης – με υστέρηση 7 λεπτών από τον Στεφάν Πετερανσέλ και πλεονέκτημα 2 λεπτών από τον Πάμπλο Κιντανίγια, αντίστοιχα.
Αυτοκίνητα
Το ανέβασμα του ρυθμού του Σεμπάστιαν Λεμπ, με την πρώτη του φετινή νίκη σε Ειδική, και με διαφορά 1,5 λεπτού από τον ομόλογό του στην Peugeot Κάρλος Σάινθ, ήρθε την κατάλληλη στιγμή: ο εννιά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC κατέκτησε τους αμμόλοφους στο χείλος του Ειρηνικού, εκεί που θεωρητικά μειονεκτεί, πριν τις ορεινές Ειδικές προς τη Βολιβία και τις Άνδεις, που σαφώς είναι πολύ πιο κοντά στα εμπειρικά δεδομένα της φαινομενικής του ταχύτητας.
«Ήταν σημαντικό να μην χάνουμε χρόνο κάθε μέρα. Δεν ήθελα να ανοίγω το δρόμο αύριο, αλλά στο τέλος έτσι θα γίνει. Θα δούμε. Θα είναι μια μέρα γεμάτη παγίδες. Σήμερα ήταν μια καλή Ειδική. Ήταν μεγάλη και αληθινά δύσκολη, με ορισμένους περίπλοκους αμμόλοφους. Στο τέλος γράψαμε τον καλύτερο χρόνο κι αυτό έπρεπε να κάνουμε, οπότε μέχρι στιγμής όλα πάνε καλά», είπε ο «Σεμπ».
Ο Στεφάν Πετερανσέλ έχασε τρία λεπτά σήμερα, καθώς απώλεσε αρκετό χρόνο αλλάζοντας ένα ελαστικό που έχανε αέρα και έβγαινε από τη ζάντα μέσα στην Ειδική, ενώ αργότερα έκανε κι ένα λάθος πλοήγησης γυρίζοντας για δύο λεπτά γύρω από ένα ενδιάμεσο σημείο, αλλά διατήρησε την πρωτοπορία στη γενική. «Δεν ήταν τέλεια μέρα για εμάς, αλλά σε σχέση με άλλους δεν ήταν τόσο κακή», είπε. «Για τον Συρίλ λυπάμαι πολύ, γιατί είναι φίλος μου και μαζί μπορούμε να κάνουμε πολύ καλή δουλειά, όμως έτσι είναι αυτός ο αγώνας…».
Ο Συρίλ Ντεπρέ, με το τέταρτο εργοστασιακό buggy Peugeot 3008DKR Maxi, ήταν ο μεγάλος άτυχος της ημέρας: σε ένα ανύποπτο και σχετικά αθώο σημείο κοντά στο μέσον της Ειδικής έσπασε έναν τροχό, και σύντομα υποχώρησε η ανάρτηση. Ο Γάλλος, πεντάκις νικητής των μοτοσικλετών, περίμενε για ώρες στο σημείο για την έλευση του Σέρβις, που θα επισκεύαζε την ανάρτηση, με αποτέλεσμα να χάσει ώρες, και μαζί κάθε ελπίδα για ένα καλό αποτέλεσμα.
Εξαιρετικά -αλλά όχι τόσο πολύ- άτυχοι ήταν και οι Νάσερ Αλ-Ατίγια και Ζινιέλ ντε Βιγέρ, πρώην νικητές του αγώνα και ομόλογοι στην εργοστασιακή Toyota. Ο οδηγός από το Κατάρ έχασε σχεδόν μία ώρα κολλώντας δύο φορές στην άμμο, ενώ ο Νοτιοαφρικανός απώλεσε 1 ώρα και 13 λεπτά, και έπεσε όγδοος στη γενική.
Άντριεν βαν Μπεβερέν (Yamaha)
Μοτοσικλέτες
Στις μοτοσικλέτες όλα γύρισαν ανάποδα! Ξεκινώντας ανά δεκαπεντάδες από την τεράστια παραλία, και ανά πέντε λεπτά, ο Αντριέν ντε Μπεβερέν της Yamaha έκανε μια σπάνια και άρτια επίδοση, στη ζώνη του οδηγικού «λυκόφωτος», ανεβαίνοντας από την 7η στην 1η θέση της γενικής κατάταξης! Την ίδια ώρα, όμως, ο μέχρι χθες πρωτοπόρος Σαμ Σάντερλαντ της ΚΤΜ αποχωρούσε.
Ο Βρετανός, περσινός νικητής του αγώνα, προσγειώθηκε άσχημα μετά από σχετικά μικρό άλμα μέσα από ένα χαντάκι. Δεν έπεσε, όμως αμέσως άρχισε να νιώθει πόνο στο κάτω μέρος της μέσης του. Ο πόνος εντάθηκε τόσο πολύ, που ο Σάντερλαντ πάτησε εντέλει το κουμπί της άμεσης βοήθειας. Εκείνη τη στιγμή άρχισε να χάνει την αίσθηση των κάτω άκρων του. Μετά την πρώτη εξέταση στον καταυλισμό του αγώνα, ο Βρετανός μεταφέρθηκε με ελικόπτερο στην Clinica Anglo Americana της περουβιανής πρωτεύουσας Λίμα.
Το δεύτερο και τον τρίτο χρόνο έγραψαν οι Χαβιέ ντε Σουλτρέ και Ματίας Ουόκνερ της εργοστασιακής Yamaha και ΚΤΜ αντίστοιχα. Η τρέλα του ρυθμού του Βαν Μπεβερέν αποτυπώνεται στα λόγια του Ντε Σουλτρέ: «Ξεκίνησα με το πρώτο κύμα [αναβατών] από την παραλία και πήγα τέρμα γκάζι. Ήμουν μπροστά στα πρώτα διακόσια χιλιόμετρα, αλλά μετά ο Αντριέν με έφτασε και ύστερα πηγαίναμε μαζί στους αμμόλοφους. Όταν οδηγούμε μαζί έτσι, νομίζω πως όσοι μας ακολουθούν πρέπει να δώσουν το καλύτερό τους για να μείνουν κοντά μας, γιατί δεν ήταν δυνατόν να πάμε πιο γρήγορα. Ο Αντριέν έφτιαξε διαφορά στους αμμόλοφους: πίεσε, και είπα στον εαυτό μου ότι έπρεπε να μείνω κοντά του. Έπρεπε να δώσω τα πάντα, γιατί δεν ήταν εύκολο να τον ακολουθήσω, ήταν ένα κυνηγητό μέχρι τον τερματισμό».
Ο Αντριέν βαν Μπεβερέν, με τη σειρά του, είπε: «Ήταν πολύ ξεχωριστό. Ξεκίνησα στη δεύτερη γραμμή, κι αυτό ήταν καλό. Είχα μια καλή μάχη με τον Μπαρέδα στο ξεκίνημα. Μετά ήμουν διψασμένος, οπότε το πήγα ήρεμα – το Ντακάρ δεν κερδίζεται σε 100 χιλιόμετρα. Είπα στον εαυτό μου ότι έπρεπε να μείνω ήρεμος, και να περιμένω τη σωστή στιγμή για να περάσω τους αναβάτες μπροστά μου. Όταν φτάσαμε στους αμμόλοφους ήρθε και η ευκαιρία μου. Είμαι πολύ χαρούμενος, γιατί τους έπιασα όλους και μετά άνοιγα το δρόμο για πάνω από 100 χιλιόμετρα, στο τέλος. Ο Χαβιέ ήταν μαζί μου, κι έτσι ήταν τρομερά διασκεδαστική η οδήγηση. Πίεσα λίγο, αλλά αν είναι να κερδίσεις την Ειδική με 10 δευτερόλεπτα ή με 1 λεπτό, είναι καλύτερα με 1 λεπτό!».
Η 5η μέρα του Ράλι Ντακάρ 2018 μεταφέρει τους αγωνιζόμενους στους γιγάντιους αμμόλοφους της Τανάκα με διαδρομή 666 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 268 αγωνιστικά, στο δρόμο προς τη διανυκτέρευση στην Αρεκίπα. Η ιδιομορφία της ημέρας είναι ότι τα αυτοκίνητα και φορτηγά θα κάνουν διαφορετική Ειδική από τις μοτοσικλέτες και τα quads.
ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2018
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
(Μετά την 4η Ειδική Διαδρομή)
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
- Πετερανσέλ-Κοτρέ (Peugeot) 10:36:07
- Λεμπ-Ελενά (Peugeot) +6:55
- Σάινθ-Κρουζ (Peugeot) +13:06
- Αλ-Ατίγια-Μπομέλ (Toyota) +58:48
- Τεν Μπρίνκε-Περέν (Toyota) +1:10:24
- Άμος-Ντελονέ (Two Wheels Drive) +1:19:42
- Αλ Κασίμι-Πανσέρι (Peugeot) +1:21:09
- Ντε Βιγέρ-Φον Ζίτσεβιτς (Toyota) +1:21:47
- Πρόκοπ-Τόμανεκ (Ford) +1:22:44
- Πρζιγκόνσκι-Κολσούλ (Mini) +1:35:30
ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ
- Άντριεν βαν Μπεβερέν (Yamaha) 11:03:23
- Πάμπλο Κιντανίγια (Husqvarna) +1:55
- Κέβιν Μπεναβίδες (Honda) +3:15
- Ματίας Ουόκνερ (KTM) +5:23
- Χαβιέ ντε Σουλτρέ (Yamaha) +7:34
- Τόμπι Πράις (KTM) +10:14
- Χοσέ Κομέχο (Honda) +12:06
- Φράνκο Καΐμι (Yamaha) +12:48
- Ζεράρ Φαρές Γκιουέλ (Himoinsa) +13:05
- Αντουάν Μέο (ΚΤΜ) +13:47