Ράλι Ντακάρ, Ημέρα 7: Πλήρης ανατροπή, στην κορυφή ο Σάινθ!
«Ήμασταν σε μια μεγάλη ευθεία με πολλές λιμνούλες με νερό. Μια γουρούνα είχε σταματήσει στην άκρη, οπότε πέρασα από το πλάι και τότε άκουσα ένα εκκωφαντικό χτύπο. Όλο το πίσω μέρος είχε γίνει κομμάτια: η ανάρτηση, ο άξονας μετάδοσης, οι αναρτήσεις. Όλα είχαν διαλυθεί».
Με αυτόν τον τρόπο περιέγραψε ο Στεφάν Πετερανσέλ το συμβάν στο περίπου 200ό χιλιόμετρο της Ειδικής Διαδρομής από τη Λα Παζ στο Ουγιούνι της Βολιβίας, την 7η αγωνιστική μέρα του Ράλλυ Ντακάρ, που κόστισε στον Γάλλο σχεδόν δύο ώρες και μαζί τις ελπίδες του για την 14 νίκη της καριέρας του στον αγώνα.
Αυτοκίνητα
Μέχρι τότε, ο Πετερανσέλ ήταν ταχύτερος στα τρία πρώτα ενδιάμεσα σημεία και έδειχνε ότι θα αύξανε τη διαφορά των 27 λεπτών από τον Κάρλος Σάινθ, με την οποία είχε ξεκινήσει η μέρα. Η Ειδική, που περιλάμβανε 425 χιλιόμετρα σε υψόμετρο από 3.700 ως 4.000 μέτρα, στις Άνδεις φυσικά, ήταν αρκετά σκληρή.
«Το φετινό Ντακάρ αποδεικνύεται αμείλικτο. Είμαστε σε τακτική επιβίωσης», είπε ο Σάινθ. «Ήταν μια σκληρή Ειδική, και θα υπάρξουν κι άλλες τέτοιες πριν τον τερματισμό. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε κάθε μέρα ξεχωριστά. Ο Στεφάν ήταν πίσω μου, και ξαφνικά εξαφανίστηκε από τον καθρέπτη μου. Έπεσα στο γκάζι για να κερδίσω χρόνο, και πιστεύω ότι ο ρυθμός μου ήταν πολύ καλός».
Πράγματι, ο «ματαδόρ» κέρδισε την ΕΔ και τέθηκε επικεφαλής της γενικής κατάταξης, με ιδιαίτερα σημαντικό άνω της μιας ώρας από τον Νάσερ Αλ-Ατίγια της Toyota, τον Πετερανσέλ και τον έτερο της Toyota, Ζινιέλ ντε Βιγέρ. Ο Ισπανός, τώρα, καλείται με την εμπειρία του να διαχειριστεί το έδαφος, τις προκλήσεις και τη διαφορά που κατέχει, ώστε να πετύχει τη δεύτερη νίκη του στο Ντακάρ, μετά το 2010 (που ήταν, τότε, οδηγό της εργοστασιακής Volkswagen).
Πετερανσέλ-Κοτρέ (Peugeot)
Ο Πετερανσέλ, λοιπόν, λίγο πριν το μέσον της Ειδικής χάθηκε από τους καθρέπτες του Σάινθ και έμεινε στάσιμος. Τη λύση την έδωσε ο συμπατριώτης και ομόλογός του στην Peugeot, Συρίλ Ντεπρέ, ο οποίος με ένα ατύχημα την τρίτη μέρα έμεινε στην 48η θέση, χωρίς καμία ελπίδα διάκρισης.
«Αυτό που κάναμε ήταν να κανιβαλίσουμε το αυτοκίνητο του Συρίλ», εξήγησε ο Πετερανσέλ. «Κάναμε μία ώρα και 50 λεπτά να το δέσουμε. Όμως κρατάω το χαμόγελό μου – αυτή δεν ήταν μια κρίσιμη στιγμή της καριέρας μου. Είναι μόνο ένα πλήγμα στο ηθικό μας, και μια ζημιά για το 3008».
Το ακόμα χειρότερο για τον Πετερανσέλ είναι ότι η 7η και 8η ημέρα του αγώνα, το (Σαββατοκύριακο 13-14/01) συνθέτουν τη μαραθώνια Ειδική του αγώνα. Αυτό σημαίνει ότι στον καταυλισμό του Ουγιούνι δεν επιτρέπεται να δεχθεί καμία παρέμβαση στο αυτοκίνητό του από τους μηχανικούς της Peugeot. Ό,τι προλάβουν να επιδιορθώσουν με τον συνοδηγό του, Ζαν-Πολ Κοτρέ, για να βγάλουν πάνω από 500 χιλιόμετρα της 8ης αγωνιστικής μέρας.
Χοάν Μπαρέδα (Honda)
Μοτοσικλέτες
Την ίδια ώρα, στους δύο τροχούς ο Χοάν Μπαρέδα Μπορτ έκανε κάτι σχεδόν αδιανόητο: κέρδισε την ΕΔ της 8ης ημέρας του αγώνα παρότι στο 300ο είχε μια πτώση που ο ίδιος έχει τη βεβαιότητα ότι τον άφησε με σπασμένο γόνατο!
«Ξεκίνησα με τέρμα γκάζι κι όλα πήγαιναν φίνα, αλλά γύρω στο 300ό χιλιόμετρο βγήκα από το δρόμο και είχα μια άσχημη πτώση», είπε ο Ισπανός. «Πιστεύω ότι έχω σπάσει το γόνατό μου, κι έκτοτε ο πόνος με έκανε να πάω πιο αργά. Τώρα πρέπει να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για αυτό, αλλά μοιάζει να είναι αληθινά άσχημα. Είμαι σίγουρος ότι έχει σπάσει, το γόνατό μου είναι μετατοπισμένο και δεν μπορώ καν να πατήσω κάτω».
Η ουσία είναι ότι παρόλα αυτά ο Μπαρέδα ήταν ταχύτερος σε όλα τα ενδιάμεσα σημεία του αγώνα. Ο Αντιρέν ντε Μπεβερέν της εργοστασιακής Yamaha περιορίστηκε στο δεύτερο χρόνο, όμως το γεγονός ότι ήταν 5:11’’ ταχύτερος από τον Κέβιν Μπεναβίδες της Honda του χάρισε τξανά την πρωτοπορία της γενικής κατάταξης, με διαφορά κοντά 4 λεπτών από τον Αργεντινό Μπεναβίδες.
Στο τέλος της ημέρας, ο Ντε Μπεβερέν είπε: «Θέλω να δίνω ό,τι καλύτερο έχω κάθε μέρα, κι αυτό αποδίδει μέχρι τώρα. Προσπαθώ να οδηγώ έξυπνα και να αποφεύγω τις πτώσεις. Κατάφερα να ανοίξω μια διαφορά, κι αυτό είναι σπουδαίο. Πρέπει οπωσδήποτε να αποφύγεις τις πτώσεις στη μαραθώνια Ειδική επειδή οι μηχανικοί δεν θα είναι εκεί για να σε βοηθήσουν. Αυτή ήταν μια Ειδική για να πιέσεις πολύ, και η μοτοσικλέτα μου είναι πολύ εύκολη στην οδήγηση. Είναι σπουδαίο να ηγείσαι στο Ντακάρ. Θα προσπαθήσω να κρατήσω την πρωτοπορία, γιατί έχω καλή αίσθηση πάνω στη μοτοσικλέτα μου».
Και ο Κέβιν Μπεναβίδες, συμπλήρωσε: «Ήταν δύσκολη μέρα σήμερα, γιατί μετά από 100 χλμ. έπρεπε να διασφαλίσω ότι ήταν σωστή η πλοήγησή μου. Νομίζω αυτό μου κόστισε κάποιο χρόνο. Πρέπει να επιδιορθώσω το γκάζι μου. Θα αλλάξω και ελαστικά, αλλά αυτό δεν είναι και τίποτα φοβερό».
ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2018
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
(Μετά την 7η Ειδική Διαδρομή)
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
- Σάινθ-Κρουζ (Peugeot) 21:41:38
- Αλ-Ατίγια-Μπομέλ (Toyota) +1:11:29
- Πετερανσέλ-Κοτρέ (Peugeot) +1:20:46
- Ντε Βιγέρ-Φον Ζίτσεβιτς (Toyota) +1:20:54
- 5. Τεν Μπρίνκε-Περέν (Toyota) +1:25:04
- Πρζιγκόνσκι-Κολσούλ (Mini) +2:19:02
- Πρόκοπ-Τόμανεκ (Ford) +2:22:39
- Αλ Κασίμι-Πανσέρι (Peugeot) +2:41:26
- Φαν Μέρκστιν-Μαρτόν (Overdrive Toyota) +4:23:35
- Αλβάρεζ-Χάουι (Overdrive Toyota) +5:14:16
ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ
- Άντριεν βαν Μπεβερέν (Yamaha) 21:49:18
- Κέβιν Μπεναβίδες (Honda) +03:41
- Χοάν Μπαρέδα (Honda) +04:45
- Ματίας Ουόκνερ (KTM) +08:18
- Χαβιέ ντε Σουλτρέ (Yamaha) +11:25
- Τόμπι Πράις (KTM) +13:34
- Αντουάν Μέο (ΚΤΜ) +17:40
- Πάμπλο Κιντανίγια (Husqvarna) +20:47
- Ζεράρ Φαρές Γκιουέλ (Himoinsa) +30:13
- Στέφαν Σβίτκο (ΚΤΜ) +33:53