Ράλι Ουαλίας: Ο Οζιέ γύρισε!
Τα όνειρα του Σεμπαστιάν Οζιέ για το 6ο διαδοχικό -και το πιο δύσκολο απ’ όλα- παγκόσμιο πρωτάθλημά του στο WRC επανήλθαν, καθώς μετά από μια «επική» νίκη στο Ράλι Ουαλίας πλησίασε τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Τιερί Νεβίλ στους 7 βαθμούς – κι ενώ απομένουν μόνο δύο αγώνες πια, στην Ισπανία και στην Αυστραλία.
Η διαφορά θα ήταν μικρότερη αν ο Νεβίλ δεν ανελίσσονταν στην πέμπτη θέση, από την ένατη που είχε βρεθεί λόγω μιας εξόδου και μια λανθασμένης επιλογής ελαστικών το απόγευμα του Σαββάτου. Παράλληλα, η εγκατάλειψη του Τάνακ το ίδιο απόγευμα με σπασμένο ψυγείο του Toyota Yaris WRC, και η κατάταξη της Power Stage Gwydir (Λάτβαλα-Τάνακ-Οζιέ-Νεβίλ-Λάπι) αφήνουν τώρα στην κορυφή της βαθμολογίας τον Νεβίλ με 189 βαθμούς, τον Οζιέ με 182 και τον Τάνακ με 168.
Η τελευταία ημέρα του αγώνα, που περιλάμβανε πέντε Ειδικές (εκ των οποίων οι δύο έγιναν σε δρόμους πόλης) ξεκίνησε με τον Γιάρι Μάτι Λάτβαλα να μειώνει την υστέρησή του από τον επικεφαλής Οζιέ στα 1,7 δευτερόλεπτα.
Στην αμέσως επόμενη Ειδική (Gwydir), όμως, ο Φινλανδός της Toyota ανέβηκε στην πρωτοπορία του αγώνα! Ήταν μια εκπληκτική επίδοσή του, με μεγάλο ρίσκο, σε μια «εξαιρετικά δύσκολη Ειδική, με πολύ, πολύ λίγη πρόσφυση και πολλή λάσπη στο ασφάλτινο κομμάτι».
Ο Οζιέ, παρότι το πρωί δεν είχε την αίσθηση του Ford Fiesta WRC που ήθελε για να πιέσει, έκανε πράξη τα λόγια του ότι «το Toyota είναι πολύ δυνατό, αλλά θα συνεχίσουμε να πιέζουμε μέχρι το τέλος»: έκλεισε το πρωινό loop κερδίζοντας την επόμενη Ειδική, κι έτσι οι δύο επέστρεψαν στο Σέρβις με διαφορά μόλις 0,2 δευτ. του Λάτβαλα, δύο Ειδικές πριν το τέλος!
Την ίδια επίδοση επανέλαβε και μετά το Σέρβις, κερδίζοντας και την προτελευταία Ειδική του αγώνα με 3,3 δευτ. από τον Λάτβαλα – κι αποκτώντας έτσι διαφορά 3,1 δευτ. ενώ απέμενε μόλις η μικρή τελευταία Ειδική στους δρόμους του Llandudno.
Η Ειδική αυτή άργησε κατά σχεδόν δύο ώρες να εκκινήσει, λόγω ατυχήματος μεταξύ δύο μοτοσικλετιστών επιδείξεων στο χώρο της προκυμαίας – και την ανάγκη της άμεσης αεροκομιδής του ενός στο νοσοκομείο.
Εντέλει, ο Λάτβαλα φάνηκε σαν να μην πίεσε στην τελευταία δοκιμασία του αγώνα, καθότι ήταν 7,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή της Ειδικής Οζιέ – επιτρέποντας στον Γάλλο να φτάσει σε μια νίκη που έμοιαζε αδιανόητη το μεσημέρι της Παρασκευής, όταν ο Οττ Τάνακ είχε στην κορυφή διαφορά άνω των 40 δευτερολέπτων.
Στην τρίτη θέση ανέβηκε, στο μεταξύ, ο Εσαπέκα Λάπι χάρη στον πρώτο χρόνο στην πρωινή Ειδική, ενώ πίσω του ο Κρεγκ Μπριν της Citroen έχασε τις ελπίδες του για το βάθρο έπειτα από ένα τετ-α-κε στη δεύτερη Ειδική της ημέρας (που, παραδόξως, αποτέλεσε την Power Stage), που τον άφησε μισό λεπτό πίσω από τον Λαπι.
Για την 5η θέση αρχικά δόθηκε μια ενδιαφέρουσα μάχη μεταξύ του Μαντς Όστμπεργκ (Citroen) και του Αντρέας Μίκελσεν (Hyundai), η οποία βρήκε νικητή τον δεύτερο πριν ο Νορβηγός χάσει χρόνο στην προτελευταία Ειδική και πέσει στην ένατη θέση.
Ο Νεβίλ ξεκίνησε την ημέρα από αυτή τη θέση, και είναι άγνωστο αν οι ομόλογοι του στη Hyundai, Αντρέας Μίκελσεν και Χέιντεν Πάντον, σήκωσαν το γκάζι για να του επιτρέψουν να ανελιχθεί μέχρι την πέμπτη θέση, ώστε να συλλέξει 4 επιπλέον βαθμούς.
Βαθμολογία οδηγών
- Νεβίλ – 189 βαθμούς
- Οζιέ – 182 β.
- Τάνακ – 168 β.
- Λάπι – 104 β.
- Λάτβαλα – 98 β.
- Μίκελσεν – 83 β.
- Σόρντο – 60 β.
- Μπριν – 59 β.
- Παντόν – 55 β.
- Σούνινεν – 54 β.
Βαθμολογία κατασκευαστών
- Toyota Gazoo Racing – 317 βαθμούς
- Hyundai WRT – 297 β.
- M-Sport Ford WRT – 273 β.
- Citroën Total Abu Dhabi WRT – 187 β.
FORD FIESTA
Το Ford Fiesta που οδηγεί ο Οζιέ στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, βασίζεται στο μοντέλο παραγωγής το οποίο είναι φέτος πρώτο σε πωλήσεις σε 20 χώρες της Ευρώπης και ψηφισμένο «Αυτοκίνητο της χρονιάς 2018» στην Ελλάδα. Τώρα, το νέο Fiesta πλαισιώνεται με μια ακόμη έκδοση με crossover χαρακτηριστικά, την Active, που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός SUV, όπως το νέο Ford EcoSport που παρουσιάστηκε πρόσφατα, με τη δυναμική συμπεριφορά των υπόλοιπων εκδόσεων Fiesta.
Διαθέτει ιδιαίτερη εξωτερική εμφάνιση, και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, στοιχείο που του επιτρέπει την κίνηση εκτός δρόμου με περισσότερη ευκολία και άνεση, προσδοκώντας έτσι σε πιο “fun-to-drive” οδήγηση.
Το νέο Fiesta, όπως και η έκδοση Active προσφέρεται ήδη στην Ελλάδα με τον 6 φορές «Παγκόσμιο κινητήρα της χρονιάς » 1.0 lt Ecoboost, με 100, 125 και 140 ίππους καθώς και με κινητήρα πετρελαίου 1.5 lt με 85 ίππους και 120 ίππους.
Το νέο Fiesta Active, συνοδεύεται και από το εξαιρετικό σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας SYNC 3, με υπηρεσίες συνδεσιμότητας και πολλές ακόμα δυνατότητες.
Η φιλοσοφία Active είναι η σύνδεση μεταξύ ενός οχήματος οδήγησης στην πόλη και της δυνατότητας για κίνηση και περιπέτεια στην ύπαιθρο, ικανοποιώντας έτσι την επιθυμία πολλών καταναλωτών για μετατροπή ενός συμβατικού μοντέλου σε ένα Crossover Utility Vehicle.
Με 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και προνομιακό επιτόκιο 2,99% ( πλέον εισφοράς 0,6%).
ΠΗΓΗ: www.sport24.gr